DROPS / 154 / 6

Salsa Lessons by DROPS Design

Gebreide DROPS sloffen met rand in kantpatroon van ”Andes”. Maat 35-42

Trefwoorden: kantpatroon, sloffen,
DROPS design: Model nr. an-021
Garengroep E
-----------------------------------------------------------
Maat: 35/37 - 38/39 - 40/42
Voetlengte: 22-24-26 cm
Materiaal:
DROPS ANDES van Garnstudio
200-200-200 gr. kleur nr. 3740, koraal

DROPS RECHTE BREINLD 6 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 13 st x 26 nld in ribbelst = 10 x 10 cm. Het patroon volgens telpatroon A.1 over 6 st in de breedte = 5 cm breed.
----------------------------------------------------------

vanaf 5.30 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 5.30 € /100g
Bizzy Lizzy
Bestel
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 5.60 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 10.60€ krijgen. Lees meer.

Zie telpatroon A.1. Het telpatroon laat het patroon aan de goede kant zien. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven. Eerste nld in het telpatroon = goede kant.
----------------------------------------------------------

SLOFFEN:
PIJP:
Brei heen en weer.
Zet 50-50-58 st op (incl. kant st) met nld 6 mm en Andes. Brei 1 kant st in RIBBELST - zie uitleg boven – en brei dan in PATROON volgens telpatroon A.1 6-6-7 keer in totaal in de breedte (1 keer in de hoogte), 1 kant st in ribbelst = 38-38-44 st op de nld na de eerste minderingen. Brei 1 nld av, brei dan 4 ribbels in ribbelst. Pas in de volgende nld het aantal st aan naar 37-39-41. Brei 1 ribbel in ribbelst. Eindig met 1 nld recht.

VOET:
Brei dan in ribbelst heen en weer op de nld als volgt: brei de eerste 14-14-15 st (incl. kant st) en zet ze op een hulpdraad, meerder 1 st (kant st) en brei de volgende 9-11-11 st, meerder 1 st (kant st), zet de laatste 14-14-15 st (incl. kant st) op een hulpdraad. Brei dan over de 11-13-13 st. Brei tot midden van werk 7-8½-10 cm meet en kant dan 1 kant st af aan elke kant = 9-11-11 st. Zet nu de st van de hulpdraden terug op de nld en neem 12-14-16 st op aan elke kant van het middelste deel (naast de kant st) = 61-67-73 st op de nld. MEET NU HET WERK VANAF HIER. Plaats 1 markeerder middenvoor op de teen. Ga verder heen en weer in ribbelst. Brei bij een hoogte van 2 cm, 2 st r samen aan elke kant van de markeerder en ga verder met minderen aan de voorkant – brei TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 4-4-5 cm, 2 st r samen naast de kant st aan elke kant van het werk (= 4 st geminderd per nld). Ga verder en minder tot het werk 5-5-6 cm meet, kant dan alle st af.
Brei nog een slof op dezelfde manier.

AFWERKING:
Naai de naad samen midden onder de voet in de kant st om een dikke naad te voorkomen. Naai de naad samen middenachter naast de kant st aan elke kant.

Telpatroon

= recht op de goede kant, av op de verkeerde kant
= av op de goede kant
= 3 st r samen
= 2 st av samen
= 1 omsl tussen 2 st

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 154-6) voor de afmetingen en de berekiningen.

Ximena Merino 24.07.2020 - 16:30:

Hola! Preciosos todos los patrones de Drops, estoy feliz de haberlos descubierto. Fáciles de seguir y muy bien explicados. Respecto de este patrón tengo una duda, la primera corrida después de montar los puntos es de derecho o revés? Es lo único que no sale explicado. Muchas gracias y felicitaciones!!

DROPS Design 24.07.2020 kl. 20:01:

Hola Ximena. Después de montar los puntos comenzamos a trabajar el diagrama A.1 que tienes bajo el texto del patrón. Según el diagrama, la primera fila se trabaja de revés por el lado derecho

Nina Ekstrøm 24.10.2019 - 20:44:

Jeg har strikket mange gensere og anser ikke meg selv som strikkeanalfabet. Jeg har forsøkt å strikke denne søte tøffelen, men får det ikke til. Syns heller ikke det er hjelp i vedlagte videoer. Kan oppskriften forklares bedre....?

DROPS Design 28.10.2019 kl. 10:07:

Hei Nina. Vi har dessverre ikke mulighet til å re-skrive oppskriften. Men om du forklarer hva du har problemer med skal vi svare så godt vi kan, evnt lage en video. mvh Drops design

Lynne Hughes 26.08.2015 - 07:47:

I cannot work out how you do this pattern on 2 straight needles (foot part..67 st on needle)Also when the decrease at 4cm 1 edge stitch in each side of piece, exactly where is this, is it for the heel ? I love this pattern but now totally confused, should it be done on DP needles ? Any help would be much appreciated

DROPS Design 26.08.2015 kl. 10:42:

Dear Mrs Hughes, you may like to use a circular needle and work back and forth on the first rows if it is too tricky on straight needle. When piece measures 4 cm you continue working K2 tog each side of the marker + work K2 tog at the beg + at the end of row inside 1 edge st (= 4 sts dec) every other row. Happy knitting!

Annamaria 24.04.2015 - 16:20:

Buon pomeriggio.Dopo aver fatto il primo ferro a rovescio che sarebbe il dritto del lavoro,il secondo giro devo sempre leggere il diagramma ?

DROPS Design 24.04.2015 kl. 18:58:

Buongiorno Annamaria. Sì, ad ogni ferro corrisponde una riga del diagramma. Tutte le righe pari del diagramma sono le righe da lavorare sul rovescio del lavoro. Buon lavoro!

Danielle Gaillot 19.02.2015 - 11:49:

Vos explications sont incompréhensibles car une fois fat le diagramme de la tige il ne reste pas 38 mailles mais 29 je suis très déçue de ne pouvoir faire ces chaussons

DROPS Design 19.02.2015 kl. 14:18:

Bonjour Mme Gaillot, vous montez d'abord 50 m et tricotez 6 fois les 8 m de A.1 en largeur avec 1 m lisière de chaque côté. Au 2ème rang de A.2, vous diminuez 2 m dans chaque A.1 (rang 2 = 1 m env, 2 m ens à l'env, 1 m env, 2 m ens à l'env, 2 m env), vous diminuez donc un total de 12 m (= 6 motifs x 2 diminutions). À la fin du 2ème tour de A.1, il reste 50 - 12 m = 38 m. Bon tricot!

Gaillot Danielle 18.02.2015 - 11:03:

Tige 50 mailles Ok tricoter 6 fois le diagramme Ok mais ou fait on les diminutions pour arriver a 38 mailles avant de commencer le pied ? Merci

DROPS Design 18.02.2015 kl. 13:27:

Bonjour Mme Gaillot, au 2ème rang de A.1, on va diminuer 2 m dans chaque rapport du motif, soit 6 fois 2 diminutions = 12 diminutions, on avait 50 m - 12 = 38 m dès la fin du 2ème tour. Bon tricot!

GOURMAUD 21.09.2014 - 14:49:

Bonjour, j'aimerai faire ce modèle mais je ne trouve pas le nombre de mailles à monter pour le pied ? Merci.

DROPS Design 22.09.2014 kl. 09:32:

Bonjour Mme Gourmaud, le pied se tricote sur les mailles de la tige, c'est-à-dire qu'après avoir fait la tige, vous tricotez et mettez en attente les 14-15 premières m (cf taille), tricotez les 9-11 m suiv (+ 1 augm de chaque côté de ces m) et mettez en attente les 14-15 dernière m du rang en attente. Le dessus du pied se tricote sur les mailles centrales. Bon tricot!

Olga Delong 29.04.2014 - 12:31:

Silmukkamäärä pitäisi olla sellainen, jotta onnistuisi jako / 6.

Anja 17.04.2014 - 22:01:

Ich versthe leider die Anleitung nach Fertigstellung des Mittelteils nicht. Wi funktiort wohl "die stillgelegten M wieder auf die Nadel nehmen und auf jeder Seite des oberen Teils je 12-14-16 M auffassen"???

DROPS Design 22.04.2014 kl. 10:49:

Liebe Anja, Sie haben ja rechts und links des Mittelteils M stillgelegt. Sie stricken die ersten 14-14-15 stillgelegten M auf die Nadel, dann fassen Sie aus dem senkrechten Rand des Mittelteils 12-14-16 M auf, stricken die 9-11-11 M des Mittelteils, fassen aus dem anderen senkrechten Rand des Mittelteils 12-14-16 M auf und stricken die restlichen 14-14-15 M auf die Nadel.

Ilva 19.03.2014 - 16:08:

Grazie per la veloce risposta. Tuttavia il mio problema persiste, il' sottopiede' dopo aver intrecciato gli ultimi punti, assume una forma triangolare deltoide,circa così /__\ con gli angoli inferiori a punta. Dove ho sbagliato? Grazie per la risposta

DROPS Design 20.03.2014 kl. 13:48:

Buongiorno Ilva. Provi a verificare la correttezza delle diminuzioni al centro e ai lati. Se ancora non riesce a risolvere il suo problema, le chiediamo gentilmente di inviare una fotografia al seguente indirizzo italy@garnstudio.com oppure può scrivere sul nostro forum, nella sezione Guida ai modelli. Troverà diverse persone competenti disponibili ad aiutarla. La ringraziamo e buon lavoro!

Laat een opmerking achter voor DROPS 154-6