DROPS / 145 / 20

Sea Shrug by DROPS Design

Gebreide DROPS bolero met kantpatroon van ”Cotton Light”. Maat: S - XXXL.

Trefwoorden: bolero, kantpatroon, overdwars,
DROPS design: Model nr. cl-022
Garengroep B
--------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS COTTON LIGHT van Garnstudio
Kleur nr. 14, turkoois:
100-150-150-150-150-200 gr

DROPS RECHTE BREINLD 4.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 st in telpatroon A.1 = 10 cm breed met Cotton Light.
DROPS HAAKNLD 4.5 mm - voor de gehaakte rand.
--------------------------------------------------------

50% katoen, 50% polyester
vanaf 1.50 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 3.00€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RIBBELST:
Brei recht heen en weer op alle nld. 1 ribbel = 2 nld r.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. Telpatroon A.1 toont alle nld in 1 patroonherhaling gezien aan de goede kant.
--------------------------------------------------------

BOLERO:
Wordt heen en weer gebreid op de nld.
Zet 55-55-59-63-67-71 st op met nld 4.5 mm en Cotton Light. Brei 6 nld in RIBBELST - lees uitleg boven. Brei de volgende nld aan de goede kant als volgt: 1 kant st in ribbelst, brei A.1 (13-13-14-15-16-17 keer in totaal) tot er 2 st over zijn op de nld, eindig met 1e st in A.1 en 1 kant st in ribbelst. Ga zo verder in patroon met 1 kant st in ribbelst aan elke kant. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Brei bij een hoogte van ongeveer 57-59-61-63-65-67 cm (eindig met een 2e nld in A.1) in ribbelst over alle st. Kant losjes alle st af al er 3 ribbels zijn gebreid (het werk meet ongeveer 58-60-62-64-66-68 cm).

AFWERKING:
Naai samen voor de mouwen als volgt (zie telpatroon): plaats punt a tegen punt b, naai naast de kant st 8-7-6-5-4-4 cm vanaf de opzetrand richting het midden. Herhaal met punt c tegen punt d aan de andere kant.

GEHAAKTE RAND:
Wordt in de rondte gehaakt. Gebruik haaknld 4.5 mm en begin midden onder een mouw, haak v langs de hele opening tussen de mouwen (haak ongeveer 4 v per 6 nld) – het totale aantal v moet deelbaar zijn door 8. LET OP! Haak genoeg v zodat de rand niet te straks is.
Haak in de volgende toer als volgt: 1 l, * 1 v in de volgende v, 3 l, 1 v in dezelfde v, 1 l, sla 3 v over, haak in de volgende v 5 stk met 1 l tussen elk stk, 1 l, sla 3 v over *, herhaal van *-* de hele toer - zie telpatroon A.2, eindig met 1 hv in 1e v van het begin van de toer, knip de draad af en zet vast.

= punt a

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 145-20) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (49)

Edyta 07.02.2020 - 12:15:

Witam. Chcę zrobić to bolerko na osobę XXXL konkretnie w tym kolorze jaki jest na zdjęciu Włóczkę chcę zakupić u Państwa. Proszę wyliczyć mi ile potrzebuję włóczki i jakie koszta będę ponosić. Będę potrzebowała porady też innego bolerka, czy można w jednej przesyłce dostać te 2 włóczki? To bolerko ma nr 94-11 i chodzi mi konkretnie o biały kolor. Ale napiszę wiadomość pod tym konkretnym bolerko. Pozdrawiam Edyta

DROPS Design 10.02.2020 kl. 17:41:

Witaj Edyto, w przypadku bolerka 145-20, na rozmiar XXXL musisz kupić 200 g (4 motki) włóczki DROPS COTTON LIGHT. Włóczka jest po ok. 6 zł za motek (w zależności od sklepu). Koszt włóczki na całe bolerko to 24 zł. Pozdrawiamy!

Maria Strand 08.07.2017 - 01:03:

Til A1 : Du skal bare gjenta de to øverste radene.. altså IKKE rad nr.1

Nyn 28.05.2016 - 07:12:

Kan ni skriva i text hur A1 ska göras på rätsidan resp. Avigsidan maska för maska. Är det någon skillnad hur man gör på de båda sidorna för att det ska bli rätt mönster? Vad heter detta mer än hålmönster?

DROPS Design 30.05.2016 kl. 09:45:

Hej. Diagram A.1 visar varven sett från rätsidan. I förklaringen till symbolerna ser du hur du ska sticka. Dvs på v 2 (som ju stickas från avigsidan) stickas maskorna aviga. Lycka till!

Schwetta 19.02.2016 - 12:40:

Bonjour Je n'ai pas compris une chose dans la partie tricot : Pour le diagramme A1. Je fais le premier rang sur l'endroit avec 1m end puis un jeté puis glisser 1 m à l'end , 2m ens à l'end, passer la m glissée par dessus puis un jeté. Le rang 2 je suis donc à l'envers, est-ce que je fais toutes les mailles à l'envers ? Merci pour ces précisions. Blandine

DROPS Design 19.02.2016 kl. 15:03:

Bonjour Mme Schwetta, tout à fait, au rang 2, on tricote toutes les mailles à l'envers. Bon tricot!

Katarína Lapínová 12.08.2015 - 15:12:

Hallo, how does it look the reverse side, please?? Thanks for the answer

DROPS Design 12.08.2015 kl. 15:20:

Dear Mrs Lapínová, do you mean from wrong side ? in A.1 every row from WS is purled, so that you will have the holes and the sts in st st seen from RS and from WS, holes and P. Happy knitting!

Margaret 17.12.2014 - 18:08:

With 55 stiches the pattern repeats more than 13 times. Please explain what I could be doing wrong. What do I do in the next row with stiches now reduced to about 34?

DROPS Design 18.12.2014 kl. 08:45:

Dear Margaret, work the 55 sts as follows: 1 edge st, repeat A.1 (= 4 sts) a total of 13 times over the next 52 sts, 2 sts remain, work 1st st in A.1 (= 1 st st), and finish with 1 edge st. Click here to read more about diagrams (in Italian). Happy knitting!

Christina Hansel 20.11.2014 - 14:19:

Hallo. Ich habe den ersten Teil fertig gestrickt und wollte den Bolero jetzt zusammennähen und umhäkeln. Jetzt meine Frage: ich häkel an der Kante eine Runde feste Maschen und danach das Muster? Oder? Was bedeutet es, dass ich feste Maschen um die Öffnung zw. den Ärmeln machen soll und 4 fM über 6 R ??? Vielleicht habe ich auch nur einen Knoten im Kopf! Vielen Dank schon mal für die Hilfe!! LG Christina

DROPS Design 20.11.2014 kl. 14:28:

Den lösen wir. ;-) Sie nähen erst die Ärmel wie beschrieben zusammen, legen also die Punkte a+b und c+d zusammen und schließen die Nähte über die angegebene cm-Zahl. Dann häkeln Sie um den restlichen Rand, an den gestrickten R entlang, zuerst eine Rd feste M. Und zwar etwa 4 feste M über eine Länge von 6 gestrickten R - wenn Sie in jede gestrickte R 1 fM häkeln würden, würde sich der Rand wellen. Danach häkeln Sie dann die Spitzenkante wie beschrieben.

Gabka 31.08.2014 - 14:57:

Am Anfang hat es bei mir mit dem Muster überhaupt nicht geklappt. Konnte dann aufgrund der Kommentare rausfinden, wo der Fehler bei mir lag. Danach hat es super geklappt. Habe in der gleichen Farbe wie auf dem Bild gestrickt. Ein süßes Teilchen, genau richtig für den Sommer. Ziehe es gerne zum Kleid an. Wenn ich mal Abend unterwegs bin, hat der Bolero Platz in jeder Handtasche. Das Material finde ich angenehm und der Bolero ist durch das Muster schön elastisch und dehnt sich.

Francesca 25.05.2014 - 15:24:

Buongiorno, sto realizzando il modello 145-20 con cotton viscose Drops; però non capisco come lavorare l' ultimo punto della riga dopo le ripetizioni del motivo A.1 e prima del vivagno. Le istruzioni dicono di lavorare come il primo punto del motivo stesso, ma cosa si intende? il gettato e il punto passato a dr. non lavorato? per favore potreste indicarmelo esplicitamente? grazie mille!!!

DROPS Design 25.05.2014 kl. 19:39:

Buongiorno Francesca. La maglia dopo le ripetizioni del motivo A.1 e prima del vivagno, viene lavorata a dir sul diritto del lavoro e a rov sul rovescio del lavoro. Buon lavoro!

Nancy 19.05.2014 - 07:24:

Please explain the directions of Drops 145-20. After 6 rows of garter then knit 2 and A.1(13) times -but it doesn't make sense- please help thanks

DROPS Design 19.05.2014 kl. 09:19:

Dear Nancy, you work next row as follows: 1 st in garter st, repeat A.1 a total of 13 times (size S+M) in width, 2 sts remain, work next st as 1st st in A.1 and finish with 1 st in garter st. Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 145-20