DROPS / 140 / 31

Salt and Pepper Bag by DROPS Design

Gebreide DROPS tas met strepen en zigzag patroon van 1 draad ”Big Fabel” of 2 draden "Fabel".

DROPS design: Model nr. BF-003
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
Maten van de tas: ongeveer 30 cm breed en 32 cm hoog.
Materiaal:
DROPS BIG FABEL van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 100, naturel
100 gr. kleur nr. 400, zwart
100 gr. kleur nr. 905, zwart/naturel

Of gebruik:
DROPS FABEL van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 100, naturel
100 gr. kleur nr. 400, zwart
100 gr. kleur nr. 905, zwart/naturel

DROPS RONDBREINLD (60 cm) 5.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 19 st in zigzagpatroon (= telpatroon A.1) met 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel = 10 cm breed.
DROPS RECHTE BREINLD en RONDBREINLD (60 cm) 4.5 mm - voor de ribbelst.
---------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: tassen, techniek: strepen, zigzag,

----------------------------------------------------------

RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
brei alle nld recht. 1 ribbel = 2 nld r.

RIBBELST (in de rondte op de rondbreinld):
* brei 1 nld recht en brei 1 nld av *, herhaal van *-*.

PATROON:
Zie telpatroon A.1 voor het zigzagpatroon, A.2 voor het minderen en A.3 voor de strepen. 1 herhaling = 19 st in de breedte.
----------------------------------------------------------

TAS:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld, van onderen naar boven.
Zet LOSJES 114 st op met rondbreinld 5.5 mm en 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel zwart. Ga verder met rondbreinld 4.5 mm en brei 4 nld in ribbelst - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 5.5 mm in zigzagpatroon volgens A.1 en in strepen volgens A.3. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei bij een hoogte van 27 cm het werk verder af met rondbreinld 4.5 mm en zwart. Brei eerst A.2 een keer in de hoogte = 90 st en ga dan verder in ribbelst tot het werk 32 cm meet, kant losjes alle st af.

SCHOUDERBAND:
Wordt heen en weer gebreid op de nld.
Zet 10 st op met nld 4.5 mm en 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel zwart, brei ongeveer 75 cm in ribbelst heen en weer en kant dan alle st af.

AFWERKING:
Naai de tas samen aan de onderkant, punt tegen punt.
Zet vast de schouderband vast aan elke kant van de tas – naai met de zijkanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen.

= 1 omsl tussen 2 st, brei in de volgende nld de omsl gedraaid om gaatjes te voorkomen
= zwart/naturel

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 140-31.