DROPS / 140 / 31

Salt and Pepper Bag by DROPS Design

Gebreide DROPS tas met strepen en zigzag patroon van 1 draad ”Big Fabel” of 2 draden "Fabel".

Trefwoorden: strepen, tassen, zigzag,

DROPS design: Model nr. BF-003
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
Maten van de tas: ongeveer 30 cm breed en 32 cm hoog.
Materiaal:
DROPS BIG FABEL van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 100, naturel
100 gr. kleur nr. 400, zwart
100 gr. kleur nr. 905, zwart/naturel

Of gebruik:
DROPS FABEL van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 100, naturel
100 gr. kleur nr. 400, zwart
100 gr. kleur nr. 905, zwart/naturel

DROPS RONDBREINLD (60 cm) 5.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 19 st in zigzagpatroon (= telpatroon A.1) met 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel = 10 cm breed.
DROPS RECHTE BREINLD en RONDBREINLD (60 cm) 4.5 mm - voor de ribbelst.
---------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------

RIBBELST (heen en weer gebreid op de nld):
brei alle nld recht. 1 ribbel = 2 nld r.

RIBBELST (in de rondte op de rondbreinld):
* brei 1 nld recht en brei 1 nld av *, herhaal van *-*.

PATROON:
Zie telpatroon A.1 voor het zigzagpatroon, A.2 voor het minderen en A.3 voor de strepen. 1 herhaling = 19 st in de breedte.
----------------------------------------------------------

TAS:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld, van onderen naar boven.
Zet LOSJES 114 st op met rondbreinld 5.5 mm en 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel zwart. Ga verder met rondbreinld 4.5 mm en brei 4 nld in ribbelst - zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 5.5 mm in zigzagpatroon volgens A.1 en in strepen volgens A.3. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Brei bij een hoogte van 27 cm het werk verder af met rondbreinld 4.5 mm en zwart. Brei eerst A.2 een keer in de hoogte = 90 st en ga dan verder in ribbelst tot het werk 32 cm meet, kant losjes alle st af.

SCHOUDERBAND:
Wordt heen en weer gebreid op de nld.
Zet 10 st op met nld 4.5 mm en 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel zwart, brei ongeveer 75 cm in ribbelst heen en weer en kant dan alle st af.

AFWERKING:
Naai de tas samen aan de onderkant, punt tegen punt.
Zet vast de schouderband vast aan elke kant van de tas – naai met de zijkanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen.

= 1 omsl tussen 2 st, brei in de volgende nld de omsl gedraaid om gaatjes te voorkomen
= zwart/naturel

Anja 14.11.2016 - 15:27:

Süße Tasche, die ich schnell mal als Wichtelgeschenk gestrickt habe. Vielen Dank für die Anleitung!

Melissa 10.11.2014 - 15:08:

Hallo, ik ben nog maar net begonnen met breien, maar wil dit toch graag proberen. Ik heb dat zigzag patroon A1 eens geprobeerd op een proeflapje maar ik krijg inderdaad ook een gaatje. Aangezien ik niet snap waarom er een gaatje moet zijn wil ik net als Jennifer dit weglaten. Enkel begrijp ik jullie antwoord hierop niet, zou je in beginnerstaal willen uitleggen hoe ik dat gaatje kan vermijden?? Alvast bedankt! Melissa

DROPS Design 11.11.2014 kl. 15:55:

Hoi Melissa. Wil je het gaatje niet hebben, dan kan je de omslag in de volgende nld achterin breien om het gaatje te sluiten. Kijk hier hoe je dat moet breien - in deze video zie je beide mogelijkheden (de omslag recht breien en achterin recht breien):

Jennifer 25.03.2013 - 23:33:

When I do zigzag patternA1 and then knit all stitches next row there is a small whole where the yarn over was in previous row is that correct or do I do something different?? Thank you

DROPS Design 26.03.2013 kl. 10:24:

Dear Jennifer, if you don't like this small hole, it can be a good idea to work the yo into back of loop on next round. Happy knitting!

Gertrud 20.06.2012 - 21:49:

Gefällt mir gut dieser Taschenbeutel.Wirkt in schwarz, weiß erfrischend!

LOUCHART 08.06.2012 - 18:35:

J'aime ce petit sac élégant beaucoup de charme

Laat een opmerking achter voor DROPS 140-31