DROPS / 137 / 29

Tranquility by DROPS Design

Gehaakte DROPS omslagdoek van "BabyAlpaca Silk".

DROPS design: Model nr. BS-018
Garengroep A
--------------------------------------------------------
Afmetingen:
Hoogte middenachter: ongeveer 70 cm
Breedte aan bovenkant: ongeveer 150 cm
Materiaal: DROPS BABYALPACA SILK van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 8112, ijsblauw
100 gr. kleur nr. 1760, licht grijs/paars

DROPS HAAKNLD 3.5 mm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (50) FAQ

70% alpaca, 30% zijde
vanaf 5.40 € /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 5.40 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 32.40€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen M.1 en M.2, beide patronen worden ook hieronder beschreven.

BOBBEL:
1 bobbel = haak 3 stk samen. Doe dit als volgt: haak 1 stk maar wacht met de laatste doorhaling, haak nog 1 stk, wacht met de laatste doorhaling, haak nog 1 stk maar wacht met de laatste doorhaling, maak 1 omsl en haal de draad door alle 4 lussen op de haak.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Het werk wordt vanaf boven naar beneden gehaakt tot in de punt.

Zie ook telpatroon M.1.
Haak 11 l met ijsblauw en haaknld 3.5 mm.
TOER 1:
Keer en haak 1 stk in de 7e l van de haak (= 1 stk en 3 l), haak dan 1 stk in iedere van de laatste 4 l, 3 l en nog 1 stk in de laatste l, keer het werk.
TOER 2:
6 l, 7 stk in de eerste l-lus, 2 l, sla 2 stk over, 1 stk in het volgende stk, 2 l, sla 2 stk over, 7 stk in de volgende l-lus, 3 l en nog 1 stk in dezelfde l-lus, keer het werk.
TOER 3:
6 l, 1 stk in de eerste l-lus, 2 l, sla 2 stk over, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l, sla 2 stk en 2 l over, haak in het volgende stk 1 stk en 3 l en 1 stk, 2 l, sla 2 l en 2 stk over, haak 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l, sla 2 stk over, haak in de laatste l-lus 1 stk en 3 l en 1 stk, keer het werk.

TOER 4:
6 l, 7 stk in de eerste l-lus, 2 l, sla 1 stk en 2 l en 1 stk over, 1 stk in het volgende stk, 2 l, sla 1 stk en 2 l en 1 stk over, haak in de middelste l-lus: [7 stk, 2 l, 1 stk, 2 l en 7 stk], 2 l, sla 1 stk en 2 l en 1 stk over, 1 stk in het volgende stk, 2 l, 7 stk in de laatste l-lus, 3 l en nog 1 stk in de laatste l-lus, keer het werk.
TOER 5:
6 l, 1 stk in de eerste l-lus, 2 l, sla 2 stk over, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l, * sla 2 stk en 2 l over, haak in het volgende stk 1 stk en 3 l en 1 stk, 2 l, sla 2 l en 2 stk over, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l *, herhaal van *-* tot het middelste stk op het werk, sla 2 stk en 2 l over, haak in het middelste stk op het werk 1 stk en 3 l en 1 stk, sla 2 l en 2 stk over, 2 l, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l, ** sla 2 stk en 2 l over, haak in het volgende stk 1 stk en 3 l en 1 stk, sla 2 l en 2 stk over, 2 l, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l **, herhaal van **-** tot er 1 l-lus overblijft op de toer, haak hierin 1 stk en 3 l en 1 stk, keer het werk.

TOER 6:
6 l, * 7 stk in de eerste l-lus, 2 l, sla 1 stk en 2 l en 1 stk over, 1 stk in het volgende stk, 2 l, sla 1 stk en 2 l en 1 stk over *, herhaal van *-* tot de middelste l-lus, haak hierin: [7 stk, 2 l, 1 stk, 2 l en 7 stk], ** 2 l, sla 1 stk en 2 l en 1 stk over, 1 stk in het volgende stk, 2 l, sla 1 stk en 2 l en 1 stk over, 7 stk in de volgende l-lus **, herhaal van **-** de rest van de toer, eindig met 3 l en nog 1 stk in de laatste l-lus, keer het werk.
Herhaal de 5e en 6e toer tot het werk ongeveer 60 cm meet in het midden en 120 cm in de breedte - eindig na de 5e toer, knip de draad af. Ga verder met de RAND - zie uitleg onder.

RAND – zie ook telpatroon M.2:
Ga verder met licht grijs/paars. Haak de 1e toer met v als volgt:
1 l, 2 v in iedere van de eerste 2 l-lussen, 1 v in iedere van de volgende 3 stk, * 2 v in de volgende lus, 3 v in de volgende lus, 2 v in de volgende lus, 1 v in iedere van de volgende 3 stk *, herhaal van *-* tot de middelste 3 l-lussen, haak 2 v in de eerste lus, 7 v in de tweede lus (= middelste lus) en 2 v in de laatste lus, 1 v in iedere van de volgende 3 stk, herhaal van *-* de rest van de toer, eindig met 2 v in iedere van de laatste 2 l-lussen. Keer het werk.

TOER 1:
5 l, haak in de eerste v: 1 dstk, 1 l, 1 dstk en 1 l, * sla 4 v over, 1 v in de volgende v, 1 l, sla 4 v over, haak in de volgende v: [1 dstk, 1 l] 5 keer *, herhaal van *-* tot er 5 v over zijn in de punt van de omslagdoek (= in het midden), sla 2 v over, 1 v in de volgende v, 1 l, sla 2 v over, ** haak in de volgende v: [1 dstk, 1 l] 5 keer, sla 4 v over, 1 v in de volgende v, 1 l, sla 4 v over **, herhaal van **-** tot er 5 v over zijn, sla de eerste 4 v over, haak in de laatste v: 1 dstk, 1 l, 1 dstk, 1 l en 1 dstk. Keer het werk.
TOER 2:
1 l, 1 v in het eerste dstk, * 2 l, haak in de volgende v: [1 triple stk, 2 l] 4 keer, sla 2 dstk over, haak 1 v in het volgende dstk *, herhaal van *-* de rest van de toer maar eindig met 1 v in de 4e l van het begin van de vorige toer. Keer het werk.
TOER 3:
1 l, 1 v in de eerste v, * 4 l, sla 1 l-lus over, haak in de volgende l-lus 1 BOBBEL – zie uitleg boven, 3 l, 1 bobbel in de volgende l-lus, 3 l, 1 bobbel in de volgende l-lus, 4 l, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer. Keer het werk.
TOER 4:
1 l, 3 v in de eerste l-lus, * 4 l, 1 stk in de eerste van de 4 l (= 1 picot), 3 v in de volgende l-lus *, herhaal van *-* de rest van de toer. Knip de draad af.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 02.05.2014
Onder SJAAL en TOER 5: 6 l, 1 stk in de eerste l-lus, 2 l, sla 2 stk over, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l, * sla 2 stk en 2 l over, haak in het volgende stk 1 stk en 3 l en 1 stk, 2 l, sla 2 l en 2 stk over, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l *, herhaal van *-* tot het middelste stk op het werk, sla 2 stk en 2 l over, haak in het middelste stk op het werk 1 stk en 3 l en 1 stk, sla 2 l en 2 stk over, 2 l, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l, ** sla 2 stk en 2 l over, haak in het volgende stk 1 stk en 3 l en 1 stk, sla 2 l en 2 stk over, 2 l, 1 stk in iedere van de volgende 3 stk, 2 l **, herhaal van **-** tot er 1 l-lus overblijft op de toer, haak hierin 1 stk en 3 l en 1 stk, keer het werk.

= 1 dstk
= 1 triple stk
= 1 bobbel: zie uitleg in patroon
= 1 picot: 4 l, 1 stk in de eerste l
= begin hier

Viviane 19.03.2019 - 19:55:

Bonjour, Pour le rg 4, il est indiqué 7 br dans l'arceau central,...puis à nouveau 7 br dans l'arceau central. Mais quand on regarde la vidéo du diagramme M1 il semble que les 7br sont crochetées dans une bride et non dans un arceau. Pouvez-vous me dire si il faut les faire dans l'arceau ou dans la bride? dans le diagramme ce n'est pas dessiné comme dans un arceau mais plutôt dans une bride. Merci beaucoup.

DROPS Design 20.03.2019 kl. 08:48:

Bonjour Viviane, les 7 brides au milieu du rang 4 (et du rang 6) se crochètent dans la bride du rang précédent, comme dans la vidéo. Bon crochet!

Ute Vogt 13.01.2019 - 16:59:

Auf Seite 2/5 Reihe 3 hat sich gleich zweimal ein Fehlerteufelchen eingeschlichen.

DROPS Design 14.01.2019 kl. 12:07:

Liebe Frau Vogt, ein Fehler (Reihe 3, Dreiecktuch) sollte korrigiert werden. Viel Spaß beim häkeln

Eva 09.10.2018 - 23:35:

Den svenska rättelsen av varv fem är inte korrekt, det är samma som i beskrivningen. Den rätta versionen finns i originalmönstret (länk finns till vänster om mönstret). Bra om det blir korrekt även i den svenska versionen

Liliana Bisognin 17.07.2016 - 18:38:

Altro scialle fatto grazie

DUVAL 24.06.2016 - 07:09:

Bonjour, Je suis débutante en crochet et j'avoue avoir du mal à comprendre les diagrammes, je me rabats donc sur les explications (quand il y en a) pour me lancer. Pour ce modèle, on dit : monter une chainette de 11 mailles en l'air.. mais pourquoi le premier rang commence par "tourner" ? Merci

DROPS Design 24.06.2016 kl. 08:52:

Bonjour Mme Duval, le châle se tricote en allers et retours (= en rangs), on va ainsi tourner à la fin de chaque rang pour travailler alternativement sur l'endroit et sur l'envers. La vidéo ci-dessous montre comment réaliser M.1, elle pourra sans doute vous aider. Bon crochet!

Grosbot 10.06.2016 - 15:48:

Très beau modèle bien réussi avec très bonnes explications un rendu magnifique!!!!merci

Isabelle Wyckmans 25.03.2016 - 21:12:

Merci pour les explications de ce très beau modèle!

Grazia 26.01.2016 - 22:39:

Siete fantastici...non ci abbandonate mai! Grazie grazie ancora grazie

Katja 20.01.2016 - 20:49:

Hallo, das Tuch ist sehr schön geworden allerdings habe ich von der 2. Farbe (für die Spitzen) nur 50 g Wolle anstatt wie in der Anleitung 100g gebraucht. Habe ich was falsch gemacht oder stimmt die Angabe in der Anleitung nicht? Danke

DROPS Design 24.01.2016 kl. 20:25:

Antwort siehe unten! :-)

Katja Grumbach 16.12.2015 - 22:35:

Hallo, das Tuch ist sehr schön geworden allerdings habe ich von der 2. Farbe (für die Spitzen) nur 50 g Wolle anstatt wie in der Anleitung 100g gebraucht. Habe ich was falsch gemacht oder stimmt die Angabe in der Anleitung nicht? Danke

DROPS Design 20.12.2015 kl. 17:01:

Die Wollmengen werden immer auf ganze Knäuel aufgerundet, d.h. es werden möglicherweise nicht ganze 100 g benötigt, aber mehr als 50 g. Wenn Ihre Maschenprobe geringfügig anders ausgefallen ist, kann es sein, dass Sie weniger Garn verbraucht haben.

Laat een opmerking achter voor DROPS 137-29