DROPS / 138 / 4

Jade by DROPS Design

Gebreide DROPS jurk met ronde pas en kantpatroon van ”Muskat” of "Belle". Maat: S - XXXL.

Trefwoorden: jurken, kantpatroon, ronde pas,

DROPS design: Model nr. R-605
Garengroep B
--------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS MUSKAT van Garnstudio
450-500-550-600-650-750 gr. kleur nr. 77, kaki

Of gebruik:
Materiaal: DROPS BELLE van Garnstudio
400-450-500-500-550-650 gr. kleur nr. 10, mosgroen

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 4 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 st x 28 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS RONDBREINLD (40 en 80 cm) 3 mm - voor de randen in ribbelst.
--------------------------------------------------------

Opmerkingen (77)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.27€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen M.1, M.2 en M.3 (voor uw maat) – De telpatronen geven de goede kant van het werk weer en bevatten 1 patroonherhaling. Het patroon wordt in de rondte gebreid.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder als volgt bij iedere markeerder: Brei tot er 2 st over zijn voor de markeerder, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, markeerder, 2 st recht samen.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder als volgt bij iedere markeerder: Brei tot er 1 st overblijft voor de markeerder, maak 1 omsl, brei 2 st en maak nog 1 omsl. Brei de omsl in de volgende nld gedraaid recht, dus brei achter in de st in plaats van voor in de st om een gaatje te voorkomen.
--------------------------------------------------------

JURK:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinld. De nld begint middenachter.
Zet LOSJES 288-306-324-342-360-396 st op met rondbreinld 4 mm en Muskat of Belle. Brei 1 nld av, brei 1 nld recht, brei 1 nld av en brei 1 nld recht. Ga verder in telpatroon M.1. Na telpatroon M.1 staan er 256-272-288-304-320-352 st op de nld. Ga verder met telpatroon M.2 (= 16-17-18-19-20-22 patroonherhalingen op de nld). Als telpatroon M.2 gebreid is, zijn er 224-238-252-266-280-308 st over op de nld en meet het werk ongeveer 12 cm. Ga verder in tricotst – plaats TEGELIJKERTIJD (in de 1e nld) 4 markeerders in het werk als volgt: brei 28-30-31-33-35-38 st, plaats een markeerder, brei 56-60-64-68-70-78 st, plaats een markeerder, brei 56-59-62-65-70-76 st (= middenvoor), plaats een markeerder, brei 56-60-64-68-70-78 st, plaats een markeerder, brei de rest van de nld (= 28-29-31-32-35-38 st) DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Minder bij een hoogte van 18 cm 1 st aan iedere kant van de 4 markeerders - LEES TIP VOOR HET MINDEREN! Herhaal dit minderen elke 10e-10e-12e-12e-14e-14e nld in totaal 9-9-8-8-7-7 keer = 152-166-188-202-224-252 st. Meerder bij een hoogte van 53-54-55-56-57-58 cm 1 st aan iedere kant van alle markeerders – zie TIP VOOR HET MEERDEREN. Herhaal dit meerderen elke 10e nld in totaal 3 keer = 176-190-212-226-248-276 st. Brei bij een hoogte van 66-68-69-70-72-73 cm de volgende nld als volgt: brei 40-44-49-52-57-64 st (= helft van het achterpand), kant 8-8-8-10-10-10 st af voor het armsgat, brei 80-87-98-103-114-128 st (= voorpand), kant 8-8-8-10-10-10 st af voor het armsgat en brei 40-43-49-51-57-64 st (= andere helft van het achterpand). Laat het werk rusten en brei de mouwranden.

MOUWRAND:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 62-65-65-72-72-76 st op met rondbreinld 3 mm en Muskat of Belle. Brei 3 nld recht heen en weer (1e nld = verkeerde kant). Brei de volgende nld als volgt: Kant de de eerste 4-4-4-5-5-5 st af, brei de volgende 54-57-57-62-62-66 st en meerder TEGELIJKERTIJD 6-6-5-5-4-4 st gelijkmatig (meerder door 2 st in 1 st te breien) en kant de laatste 4-4-4-5-5-5 st af, knip de draad af = 60-63-62-67-66-70 st. Laat het werk rusten en brei nog een mouwrand.

PAS:
Zet de mouwranden op dezelfde rondbreinld als het lijf waar afgekant is voor de armsgaten = 280-300-320-340-360-396 st. Iedere nld begint middenachter.
Ga verder en brei en minder volgens telpatroon M.3 over alle st – begin bij de pijl voor uw maat. Als telpatroon M.3 gebreid is zijn er 112-120-128-136-144-144 st over op de nld.
Ga verder met rondbreinld 3 mm. Brei 1 nld av, brei 1 nld recht en brei 1 nld av en kant dan losjes af met rechte st.
De hele jurk meet ongeveer 80-82-84-86-88-90 cm.

AFWERKING:
Naai de mouwnaden samen met de zijkanten tegen elkaar in de buitenste lusjes van de buitenste st. Naai de openingen onder de mouwen dicht.

Linnaeaa 15.05.2019 - 02:02:

This looks amazing. The problem is I don't see where the decreases are in M2. to get me to from 304 to 266 at the end. What am I missing? Thank you very much!

DROPS Design 15.05.2019 kl. 06:40:

Dear Linneaa, on the last round of M.2 there are 2 decrease without any YOs, so 2x17 repetitions = 34 decreased sts, and you'll reach 266 from 304. Happy knitting!

Yvette 06.01.2019 - 19:09:

Hi! After i was done with the M1 diagram i ended up with 270 sts, not 256! What did i do wrong? I casted on 288 at the beginning. Please help!

DROPS Design 07.01.2019 kl. 11:51:

Dear Yvette, you started with 288 sts and work M.1 (= 18 sts) a total of 16 times in the round. On the first round in M.1 you dec 2 sts in each M.1 (= 2 sts x 16 repeats = 32 sts are decreased) = 16 sts remain in each M.1 x 16 = 256 sts. Happy knitting!

Joe 24.08.2018 - 23:23:

Je viens de terminer ce modèle. Très agréable à tricoter et beau rendu. Pour la taille S, il faut compter 10 pelotes soit 500 g et non 450. Merci

Michèle 28.07.2018 - 15:06:

Bonjour, puisje commencer ce modèle jade 138-4 et les autres débutants par le haut à partir du bas et inversé les grilles? Bonne journée et merci.

DROPS Design 31.07.2018 kl. 08:59:

Bonjour Michèle, ce modèle précisément se tricote de bas en haut, vous pouvez simplement suivre les explications. Bon tricot!

Paola 25.05.2018 - 20:04:

Sto facendo il modello con un filato più sottile lo lavoro coi ferri 3 mi potreste dire che taglia dovrei fare per ottenere una taglia l xl grazie

DROPS Design 25.05.2018 kl. 20:49:

Buonasera Paola. Quando si modifica la misura dei ferri, molto probabilmente cambia anche il suo campione rispetto a quello indicato nel modello. Riproporzionando in base al suo campione, può individuare la taglia giusta da seguire. Per un aiuto così specifico, può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Daniela 02.04.2018 - 13:59:

Hallo! Dies soll mein erstes gestricktes Kleid werden. Da ich noch nichts nach Diagramm gestrickt habe, wollte ich fragen ob man die Diagramme zu diesem Kleid von unten nach oben, oder von oben nach unten liest.

DROPS Design 03.04.2018 kl. 08:59:

Liebe Daniela, Diagramme lesen Sie von unten nach oben, ab den unteren Ecke rechts anfangen und jede Runde rechts nach links lesen. Viel Spaß beim stricken!

Graziella 03.01.2018 - 19:41:

Hi - love the look of this. However, pattern refers to M1 diagram. There isn’t an M1 but there are 2 M3 diagrams. Which one is M1, please?

DROPS Design 04.01.2018 kl. 15:04:

Dear Graziella, you will find the M.1 pattern at the very bottom of the page, links to the measurement chart (just below M.2), it's a 2 row diagram. Happy knitting!

Britta 26.08.2017 - 13:10:

Thanks for this wonderful dress pattern! ❤ I was wobderung: If I wanted to make this a bit longer (just to cover the knees) how much more wool would I need for size M? Do you know? Thanks in advance! Really looking forward to this and might actually wear it at a wedding 😄

DROPS Design 27.08.2017 kl. 11:37:

Dear Britta, thank you for very kind feedback - we are happy to hear that you like our pattern(s) :-) For a longer dress 1-2 balls will be enough. Happy knitting!

Cowé 06.04.2016 - 19:47:

Merci beaucoup ! J'avais lu trop vite !

Cowé 06.04.2016 - 18:35:

J'aime ce modèle et je voudrais tricoter cette robe mais concernant les diagrammes, il y a un diagramme M2, deux diagrammes M3 et pas de diagramme M1 ...Pouvez-vous faire la correction ? Merci d'avance, Régine Cowé

Ulla 06.04.2016 kl. 19:39:

M1= sous M2

Laat een opmerking achter voor DROPS 138-4