DROPS Baby / 21 / 21

Sweet Strawberry by DROPS Design

Gebreide DROPS aardbei of blauwe bessen muts van ”Alpaca”.

DROPS design: Model nr. Z-086-byb
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Voor een hoofdomtrek in cm van:
40/42-42/44-44/46 (48/50-50/52)
Materiaal: DROPS ALPACA van Garnstudio
Kleur nr. 7238m, donker olijfgroen: 50 gr voor alle maten
Kleur nr. 3620, rood: 50 gr voor alle maten
Of gebruik kleur nr. 6347, grijspaars: 50 gr voor alle maten

DROPS BREINLD ZONDER KNOP 2.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 26 st x 34 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

leeftijd / maat: 1-3m (56/62cm), 12-18m (80/86cm), 2 jaar (92 cm), 3-4 jaar (98/104cm), 6-9m (68/74cm), patroontype: mutsen,

Zie telpatronen M.1 en M.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. De patronen worden in de rondte gebreid op de rondbreinaald.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Wordt in de rondte gebreid.
Zet losjes 108-114-120 (126-132) st op met breinld zonder knop 2.5 mm en rood (het aantal st is deelbaar door 6, verdeel de st gelijkmatig over de 4 breinld zonder knop). Brei 1 nld av, brei dan verder in tricotst. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Brei vanaf een hoogte van 5-5-6 (6-7) cm verder in telpatroon M.1 . Brei nadat telpatroon M.1 twee keer in de hoogte is gebreid, nog eens nld 1-7 van telpatroon M.1 en brei dan 1 nld recht met rood en minder TEGELIJKERTIJD 4-2-0 (6-4) st gelijkmatig = 104-112-120 (120-128) st (aantal st is deelbaar door 8). Het werk meet nu ongeveer 13-13-14 (14-15) cm. Brei dan telpatroon M.2 een keer in de hoogte en brei het werk dan verder af met donker olijfgroen.
Plaats nu 13-14-15 (15-16) markeerders in het werk met 8 st tussen iedere markeerder. Minder dan 1 st aan de linkerkant van alle markeerders (door 2 st recht samen te breien) om de nld tot er 8 st over zijn op de nld. Het werk meet nu ongeveer 18-18-19 (20-21) cm. Brei dan 3 cm in de rondte over deze 8 st voor het "steeltje". Haal een dubbele draad door de overgebleven st en zet stevig vast.

Telpatroon

= Recht met rood
= Averecht met donker olijfgroen
= Recht met donker olijfgroen

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Baby 21-21.