DROPS Baby / 21 / 21

Sweet Strawberry by DROPS Design

Gebreide aardbei- of blauwe bessenmuts voor baby en kinderen in DROPS Alpaca

Trefwoorden: mutsen,

DROPS design: Model nr. Z-086-byb
Garengroep A
----------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Voor een hoofdomtrek in cm van:
40/42-42/44-44/46 (48/50-50/52)
Materiaal: DROPS ALPACA van Garnstudio
Kleur nr. 7238m, donker olijfgroen: 50 gr voor alle maten
Kleur nr. 3620, rood: 50 gr voor alle maten
Of gebruik kleur nr. 6347, grijspaars: 50 gr voor alle maten

DROPS BREINLD ZONDER KNOP 2.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 26 st x 34 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (63)

100% alpaca
vanaf 2.74 € /50g
DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 2.74 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 2.84 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 5.50€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatronen M.1 en M.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. De patronen worden in de rondte gebreid op de rondbreinaald.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Wordt in de rondte gebreid.
Zet losjes 108-114-120 (126-132) st op met breinld zonder knop 2.5 mm en rood (het aantal st is deelbaar door 6, verdeel de st gelijkmatig over de 4 breinld zonder knop). Brei 1 nld av, brei dan verder in tricotst. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Brei vanaf een hoogte van 5-5-6 (6-7) cm verder in telpatroon M.1 . Brei nadat telpatroon M.1 twee keer in de hoogte is gebreid, nog eens nld 1-7 van telpatroon M.1 en brei dan 1 nld recht met rood en minder TEGELIJKERTIJD 4-2-0 (6-4) st gelijkmatig = 104-112-120 (120-128) st (aantal st is deelbaar door 8). Het werk meet nu ongeveer 13-13-14 (14-15) cm. Brei dan telpatroon M.2 een keer in de hoogte en brei het werk dan verder af met donker olijfgroen.
Plaats nu 13-14-15 (15-16) markeerders in het werk met 8 st tussen iedere markeerder. Minder dan 1 st aan de linkerkant van alle markeerders (door 2 st recht samen te breien) om de nld tot er 8 st over zijn op de nld. Het werk meet nu ongeveer 18-18-19 (20-21) cm. Brei dan 3 cm in de rondte over deze 8 st voor het "steeltje". Haal een dubbele draad door de overgebleven st en zet stevig vast.

Telpatroon

= Recht met rood
= Averecht met donker olijfgroen
= Recht met donker olijfgroen

Opmerkingen (63)

Plaats uw opmerking!

Virginia 10.09.2018 - 22:53:

No entiendo lo de tejer las vtas 1-7 en el diagrama M1

DROPS Design 13.09.2018 kl. 20:18:

Hola Virginia. El diagrama M.1 muestra cómo trabajar las pepitas de la fresa con el color verde oliva. Mira con atención los símbolos del diagrama. El diagrama muestra todas las filas de la labor vistas por el lado derecho.

BEAUFRERE 05.07.2018 - 13:37:

Bonjour, serait-il possible d'avoir un tuto de ce modèle au crochet ? merci par avance

DROPS Design 05.07.2018 kl. 16:01:

Bonjour Mme Beaufrere, ce modèle existe uniquement en version tricot. Retrouvez ici tous nos modèles de bonnets pour bébé au crochet. Bon crochet!

Arianne 05.09.2017 - 20:39:

Ik heb dezelfde vraag als Tamara stolk, en volgens mij is er nog geen (goed) antwoord op gegeven. Na het minderen houd je op z'n laatst (afhankelijk van de maat) 13 of meer steken over, sowieso 1 per steekmarkeerder. Daarna moet je met 8 een steeltje breien. Kan het ook met 13 of is 8 mooier?

DROPS Design 15.12.2017 kl. 14:35:

Hallo Arianne, Je gaat gewoon door met minderen totdat je uiteindelijk 8 steken over houdt. De laatste ronde met minderingen kun je dus de markeerdraden a.h.w. negeren. Met 13 steken wordt het steeltje verhoudingsgewijs wat te groot (en mogelijk ook te slap)

Tamara Stolk 20.08.2017 - 21:38:

Ik geloof dat deze vraag al in het Duits en Frans gesteld en beantwoord is, maar ik ben in geen van beide talen vloeiend genoeg om het antwoord te kunnen begrijpen, sorry. Er staat in het patroon dat ik na M2 het werk moet verdelen in 13 sets van 8 steken, en dat ik daarna om de naald 1 steek per set moet minderen, tot ik maar 1 steek per set over heb. En dat ik dan van die 8 steken een steeltje moet maken. Maar ik heb dan toch 13 steken over, niet 8?

DROPS Design 15.12.2017 kl. 14:33:

Hallo Tamara, Als je 13 steken over houdt, dan minder je nog een keer totdat je uiteindelijk 8 steken over houdt. De laatste ronde met minderingen kun je dus de markeerdraden a.h.w. negeren.

Stoll 06.06.2017 - 17:49:

Vielen, vielen Dank für die schnelle Beantwortung meiner Frage. Nun kann meine Enkelin diese tolle Mütze mit in den Urlaub nehmen.

Stoll 06.06.2017 - 15:49:

Hallo, obwohl die Frage so ähnlich schon gestellt wurde, muss ich nochmals nachfragen. Ich habe das M2 fertig gestrickt. Angefangen habe ich mit 120 Maschen. Ziehe ich die Markierungen dann alle 15 Maschen und ignoriere die 8 Maschen.

DROPS Design 06.06.2017 kl. 16:56:

Liebe frau Stoll, die Markierungen sollen nach jeder 8. Maschen eingesetzt werden = 8 M x 15 Markierungen = 120 Maschen. Viel Spaß beim stricken!

Bereni 30.07.2016 - 07:12:

Bonjour! Peut on faire ce modèle en aiguille circulaire? Merci à vous tous!!!

DROPS Design 01.08.2016 kl. 09:30:

Bonjour Mme Bereni, tout à fait, en fonction de la taille choisie, vous pouvez le tricoter sur aiguille circulaire 40 cm (mais il vous faudra le terminer sur doubles pointes après les diminutions) ou sur une longue circulaire de 80 cm en "Magic loop". Bon tricot!

Sandy 24.07.2016 - 23:15:

M2 skal strikkes en gang, skal fellingen skje også i M2 eller begynner man fellingen til blad etter M2?

DROPS Design 25.07.2016 kl. 15:48:

Hej Sandy. Nej, du feller först efter du er faerdig med M.2

Inghild 13.07.2016 - 13:05:

Hei! Takk for fin oppskrift! Jeg har et spørsmål angående fellingen. Det står at man skal felle på annenhver pinne. Når jeg gjør det, feller jeg på samme pinne hver gang, og det blir litt ujevnt/rart. Menes det at man skal felle ved alle merkemaskene, men på hver annen runde? Altså felle en runde, strikke en, og felle neste? Håper dere kan hjelpe meg slik at det blir rett!

DROPS Design 13.07.2016 kl. 15:57:

Hei Inghild. Annenhver pinne = hver anden pind. Saa felle en runde, strikke en uden felling, og felle i naeste (osv).

Michela 23.04.2016 - 08:17:

È stato il mio primo modello con 4 ferri e 2 colori ed è riuscito benissimo grazie alle vs spiegazioni e video. Grazie per mettere a disposizione di tutte noi appassionate questa fantastica galleria di modelli gratuitamente. Grazie grazie

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 21-21