DROPS / 129 / 39

Wonder Wings by DROPS Design

Gehaakte DROPS vlinder van "Cotton Viscose".

Trefwoorden: dieren,

DROPS design: Model nr. R-601
---------------------------------------------------------
Maten: Één-maat
Materiaal: DROPS COTTON VISCOSE
50 gr in kleur nr. 02, naturel
50 gr. kleur nr. 27, lila
50 gr. kleur nr. 28, lichtroze

DROPS HAAKNLD 2.5 mm

VLINDER:
De vlinder wordt met 3 kleuren gehaakt.
Haak alle toeren aan de goede kant.

Start met lichtroze Cotton Viscose en haak 15 l met haaknld 2.5 mm.
TOER 1: haak 3 driedubbele stk in de 6e l van de haak, 1 l, 1 stk in de volgende l, 2 l (begin de 2e toer hier), 2 driedubbele stk in de volgende l, 1 driedubbel stk in de volgende l, 3 l, 1 hv in de volgende l, 3 l (begin de 3e toer hier), 1 driedubbel stk in de volgende l, 2 driedubbele stk in de volgende l, 1 l, 1 stk in de volgende l, 2 l, 3 driedubbele stk in de volgende l, 5 l, 1 hv in laatste l. Knip de draad af en zet vast.
TOER 2: Haak met naturel Cotton Viscose. Begin met1 hv in de tweede van de 2 l van de vorige toer (zie boven), 1 l, haak in het volgende driedubbele stk: (1 hstk en 1 stk), haak in het volgende driedubbele stk: (1 stk (begin de 4e toer hier), 1 l, 1 dubbel stk en 1 stk), haak in het volgende driedubbele stk: (1 stk en 1 hstk), 1 l, 1 hv in de 1e van de 3 l van de vorige toer. Knip de draad af en zet vast.

TOER 3: Haak met naturel Cotton Viscose. Begin met 1 hv in de derde van 3 l van de 1e toer (zie boven), 1 l, haak in het volgende driedubbele stk: (1 hstk en 1 stk), haak in het volgende driedubbele stk: (1 stk (begin de 5e toer hier), 1 dubbel stk, 1 l, 1 stk), haak in het volgende driedubbele stk: (1 stk en 1 hstk), 1 l, 1 hv in de 1e l van de 1e toer. Knip de draad af en zet vast.
TOER 4: Haak met lila Cotton Viscose. Begin met 1 hv in het stk van de 2e toer (zie boven), 1 l, haak in het volgende dubbel stk: (1 v, 1 l en 1 v), 1 l, 1 hv in het volgende stk. Knip de draad af en zet vast.
TOER 5: Haak met lila Cotton Viscose. Begin met 1 hv in het stk van de 3e toer (zie boven), 1 l, haak in het volgende dubbel stk: (1 v, 1 l en 1 v), 1 l, 1 hv in het volgende stk. Knip de draad af en zet vast.

LIJF: Haak met een dubbele draad lila Cotton Viscose.
Haak 6 l, 2 v in de 2e l vanaf de haak. Knip de draad af en zet vast. Naai het lijf aan de vleugels met het hoofd tussen de grote vleugels.
Borduur een kleine stip op elke vleugel met lila. Eindig met een toer van hv met lila langs de rand van de grote vleugels.

Lena 03.04.2015 - 13:33:

15 LM steht es

Spriestersbach 03.04.2015 - 11:48:

Wieviel Maschen werden angeschlagen? 6?

DROPS Design 03.04.2015 kl. 20:35:

Es werden 15 Lm angeschlagen, wie erwähnt: "Mit hell rosa Cotton Viscose anfangen und auf Nadel Nr. 2,5, 15 Lm häkeln.". Viel Spaß beim Häkeln!

Laat een opmerking achter voor DROPS 129-39