DROPS / 129 / 40

DROPS 129-40 by DROPS Design

Gehaakte DROPS bloemen van ”Lin” en ”Muskat”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Model nr. R-602
--------------------------------------------------------
Maten: Één-maat
Materiaal: DROPS LIN
50 gr. kleur nr. 103, naturel mix
En gebruik: DROPS MUSKAT
50 gr. kleur nr. 08, naturel

DROPS HAAKNLD 3 mm

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: bloem,

GROTE GEHAAKTE BLOEM:
Haak 7 l met haaknld 3 mm en Lin en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l (= 1 stk), 2 stk in de l-ring, * 6 l, 1 v in het laatst gehaakte stk, 3 stk in de l-ring *, herhaal van *-* in totaal 6 keer en eindig met 6 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 7 l-lussen met 3 stk tussen iedere lus. Knip de draad af en zet vast.
TOER 2: Ga verder met Muskat. Haak 1 v in het midden van de eerste 3 stk op de toer, * 12 stk in de l-lus, sla 1 stk over, 1 v in het volgende stk, sla 1 stk over*, herhaal van *-* over de hele toer en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

KLEINE GEHAAKTE BLOEM:
Haak 6 l met haaknld 3 mm en Lin en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 2 l (= 1 hstk), 2 hstk in de l-ring, * 5 l, 1 v in het laatst gehaakte hstk, 3 hstk in de l-ring *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 5 l en 1 hv in de 2e l van het begin van de toer = 6 l-lussen met 3 hstk tussen iedere lus. Knip de draad af en zet vast.
TOER 2: Ga verder met Muskat. Haak 1 v in het midden van de eerste 3 hstk op de toer, * 10 stk in de l-lus, sla 1 hstk over, 1 v in het volgende hstk, sla 1 hstk over *, herhaal van *-* over de hele toer en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 129-40.