DROPS / 129 / 40

Daisy Twist by DROPS Design

Gehaakte DROPS bloemen van ”Lin” en ”Muskat”.

Trefwoorden: bloem,

DROPS design: Model nr. R-602
--------------------------------------------------------
Maten: Één-maat
Materiaal: DROPS LIN
50 gr. kleur nr. 103, naturel mix
En gebruik: DROPS MUSKAT
50 gr. kleur nr. 08, naturel

DROPS HAAKNLD 3 mm

100% linnen

GROTE GEHAAKTE BLOEM:
Haak 7 l met haaknld 3 mm en Lin en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l (= 1 stk), 2 stk in de l-ring, * 6 l, 1 v in het laatst gehaakte stk, 3 stk in de l-ring *, herhaal van *-* in totaal 6 keer en eindig met 6 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 7 l-lussen met 3 stk tussen iedere lus. Knip de draad af en zet vast.
TOER 2: Ga verder met Muskat. Haak 1 v in het midden van de eerste 3 stk op de toer, * 12 stk in de l-lus, sla 1 stk over, 1 v in het volgende stk, sla 1 stk over*, herhaal van *-* over de hele toer en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

KLEINE GEHAAKTE BLOEM:
Haak 6 l met haaknld 3 mm en Lin en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 2 l (= 1 hstk), 2 hstk in de l-ring, * 5 l, 1 v in het laatst gehaakte hstk, 3 hstk in de l-ring *, herhaal van *-* in totaal 5 keer en eindig met 5 l en 1 hv in de 2e l van het begin van de toer = 6 l-lussen met 3 hstk tussen iedere lus. Knip de draad af en zet vast.
TOER 2: Ga verder met Muskat. Haak 1 v in het midden van de eerste 3 hstk op de toer, * 10 stk in de l-lus, sla 1 hstk over, 1 v in het volgende hstk, sla 1 hstk over *, herhaal van *-* over de hele toer en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

KATHY SCHILD 09.04.2019 - 16:49:

I love the daisy twist pattern, but I would like to make the headband for a baby and I don't see the pattern instructions to make the band. It looks lacy and so adorable.

DROPS Design 09.04.2019 kl. 17:50:

Dear Kathy, this is pattern for the flower only, but you can use one of these headband patterns and add the daisy flower as decoration. Happy crocheting!

Jan Marallo 19.03.2019 - 16:31:

Hi, I love the pattern for the flowers. Is there another pattern for the band? I love the band too.....

DROPS Design 19.03.2019 kl. 23:51:

Dear Jan, there is a bag pattern that ses this flower, with the nuber 129-6. I hope you will like it. Happy Crafting!

Amy 19.03.2019 - 14:29:

Is there a version of this for knitting? This is to darn cute!

DROPS Design 19.03.2019 kl. 16:03:

Dear Amy, there is only a crochet version for this flower - you'll find some videos explaining how to make the different stitches to help you. Happy knitting!

Claire 27.02.2019 - 18:53:

Bonjour, au rang 1 lorsqu'il est écrit 'une ms dans la dernière de ces B' : La ms se fait bien sur le haut de la B ? (Et non pas en bas.) Et donc la boucle des 6 ml sera en hauteur....? Merci....

DROPS Design 28.02.2019 kl. 09:22:

Bonjour Claire, tout à fait, vous allez avoir ainsi des arceaux de 6 ml dans lequel vous ferez 12 brides au tour 2. Bon crochet!

Evelyn Qualls 25.02.2016 - 19:51:

PDF format available?

DROPS Design 26.02.2016 kl. 10:49:

Dear Mrs Qualls, You cannot download our patterns. You need to either see them online or print them. The only alternative you have is to print as .PDF - so if you can print as .PDF from your phone, a file will be created, instead of a print, that you can store. Happy crocheting!

Danielle 13.01.2015 - 13:24:

Ik wil graag de kleine bloem maken maar het enige wat ik niet snap (ook omdat ik deze patronen op deze manier nog nooit gemaakt heb) wat er met * en *-* bedoeld wordt

DROPS Design 13.01.2015 kl. 13:32:

Hoi Danielle. Dat betekent dat je de werkwijze tussen de sterren = *-*, moet herhalen. Dus in toer 1 herhaal je: * 5 l, 1 v in het laatst gehaakte hstk, 3 hstk in de l-ring * in totaal 5 keer, enzovoort.

Mary 27.02.2014 - 11:42:

Ben de kleine bloem nog een keer aan het maken. Als je in de 1e toer herhaalt van *-* in totaal 5 keer en eindig met 5 l en 1 hv in de 2e l dan krijg je toch 7 l-lussen? 1e staat tussen **, dan 5x herhalen, en de eindigen met 5 lossen

DROPS Design 07.03.2014 kl. 16:28:

Hoi Mary. Je krijgt 6 lussen. Je begint met 2 hstk, dan haak je de 5 l + 1 v in het hstk + 3 hstk in totaal 5 keer en eindigt met 5 l + 1 hv = 6 lussen.

Mary 25.02.2014 - 12:28:

Voor de kleine bloem: volgens mij zijn de laatste 5 lossen in de 1e toer niet nodig. Als ik dat doe krijg ik 7 l-lussen.

Biggi 17.01.2014 - 15:10:

Hallo, bei der kleinen Blume heißt es 3 Stäbchen in den Ring häkeln. Ein Satz später sind es zwischen den LM-Bögen halbe Stäbchen???

DROPS Design 20.01.2014 kl. 09:10:

Liebe Biggi, ja es sind H-Stb, vielen dank für den Hinweis.

ME 28.04.2013 - 00:29:

I really love this flower but I cannot understand the pattern writing. The flower does not look like the picture. Would you have a video or tutorial? I am not an exporter on crocheting just started like 5 months ago. Thanks

DROPS Design 29.04.2013 kl. 08:05:

Dear Me, there is no video tutorial for this flower but all sts are in videos : ch-ring, sc, dc, etc... Just follow step by step all written instruction, and should you need any further individual help, please contact the shop where you bought your yarn or any crochet forum. Happy crocheting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 129-40