DROPS / 117 / 49

DROPS 117-49 by DROPS Design

Gebreide DROPS kussenhoes met kabels van ”Alaska”.

Trefwoorden: kabel, kussens,
DROPS design: Model nr. X-334
--------------------------------------------------------
Maten: ongeveer 48 x 48 cm
Materiaal: DROPS ALASKA
400 gr. kleur nr. 49, lichtbruin mix

DROPS RONDBREINLD (80 cm) 5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 17 st x 22 nld in tricotst = 10 x 10 cm.

vanaf 1.60 € /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 1.60 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 1.60 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 12.80€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatroon M.1 en M.2. Het telpatroon geeft de goede kant van het werk weer.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

KUSSENHOES: Wordt in de rondte gebreid.
Zet 154 st op met rondbreinld 5 mm en Alaska. Ga verder als volgt: 3 st av, *2 st recht, 3 st av *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, 54 st av, * 3 st av, 2 st recht *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, 3 st av, eindig met 54 st av. Ga zo verder tot het werk 3 cm meet, meerder in de laatste nld 38 st gelijkmatig in iedere van de 54st av-delen = 230 st. Ga verder als volgt: 3 st av, *2 st recht, 3 st av *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, M.1 A (= 4 st), M.1 B over de volgende 88 st, * 3 st av, 2 st recht *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, 3 st av, M.1 A en eindig met M.1 B over de laatste 88 st. Ga na 1 vertikale herhaling van M.1 verder als volgt: 3 st av, *2 st recht, 3 st av *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, M.2 A over de volgende 88 st, M.2 B (= 4 st) * 3 st av, 2 st recht *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, 3 st av, M.2 A over de volgende 88 st en eindig met M.2 B. Herhaal afwisselend M.1 en M.2. Ga zo verder met patroon M.1 en M.2 tot de kussenhoes 45 cm meet en ga dan verder als volgt: 3 st av, *2 st recht, 3 st av *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, brei de volgende 92 st av, * 3 st av, 2 st recht *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, 3 st av, brei de laatste 92 st av, minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 38 st gelijkmatig in de 92st av-delen = 154 st. Ga 3 cm verder in dit patroon, kant dan alle st af. Het werk meet ongeveer 48 cm.

AFWERKING:
Plaats een kussen in de hoes en naai de onder- en bovenkant dicht.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 23.11.2009
...Ga na 1 vertikale herhaling van M.1 verder als volgt: *2 st recht, 3 st av *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, M.2 A over de volgende 88 st, M.2 B (= 4 st) * 3 st av, 2 st recht *, herhaal van *-* over in totaal 20 st, M.2 A over de volgende 88 st en eindig met M.2 B. Herhaal afwisselend M.1 en M.2. Ga zo verder met patroon M.1 en M.2 tot de kussenhoes 45 cm meet...
Gewijzigd online: 14.02.2014
Onder KUSSEN: tekst en getallen aangepast door het hele patroon.

Telpatroon

= Recht
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 4 st recht, 4 st recht van de kabelnld
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 4 st recht, 4 st recht van de kabelnld

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 117-49) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (28)

Mdlenka 15.02.2020 - 19:38:

Ještě zlepšovák: nahodím o jedno oko méně (což nevadí, protože zadní stranu pletu hladce), po dokončení práci neuzavřu, nýbrž sešiju pletacím stehem střed na střed a dolů všiju zip s jezdcem bez táhla.

Theisen 09.01.2020 - 08:28:

Bonjour que voulez -vous dire par "Après 1 motif de M1 en hauteur, continuer ainsi " . Je viens de terminer avec "3 m env, M1A, terminer avec M1B sur les 88 dernières m. " Faut-il faire un rang en M1 et quel est ce M1 dans ce cas ? Merci beaucoup de votre réponse. Cordialement

DROPS Design 09.01.2020 kl. 09:57:

Bonjour Mme Theisen, 1 motif de M.1 en hauteur correspond aux 6 rangs du diagramme, quand vous avez tricoté ces 6 rangs, tricotez les 6 rangs de M.2 (avec M.2A et M.2B comme expliqué). Et vous continuez ainsi en tricotant alternativement M.1 et M.2 en hauteur (= 6 rangs de M.1 et 6 rangs de M.2). Bon tricot!

Mdlenka 22.11.2019 - 18:24:

Dobrý den, kdybych chtěla mít zadní stranu jen hladce, mám tam také přidávat oněch 38 ok? Děkuji.

DROPS Design 22.11.2019 kl. 22:52:

Dobrý den, Mdlenko, pokud chcete zadní stranu hladkou, přidávat nemusíte. Hodně zdaru! Hana

Sabine Hainaut 02.04.2019 - 20:17:

Que voulez-vous dire au dessus des 20 mailles?

DROPS Design 03.04.2019 kl. 08:41:

Bonjour Mme Hainaut, vous tricotez les 20 mailles suivantes ainsi: *2 m end, 3 m env* x 4 (= 5 m à répéter x 4 = 20 mailles). Bon tricot!

Nicole Bots 31.03.2019 - 17:13:

Naam voor dit kussen: bikkels\r\nEr zitten allemaal bikkeltjes in het patroon. Een spel dat gespeeld werd in de tijd van onze overgrootouders....

Line Lemieux 24.10.2017 - 18:44:

Hi! I just printed this pattern and i was wondering if the corrections were made already as I don't understand where it applies. Help! Thanks in avance.

DROPS Design 25.10.2017 kl. 08:37:

Dear Mrs Lemieux, if you just printed the pattern, corrections are already made in the pattern, when you print a pattern before the correction, you may have to print it one more time. Happy knitting!

Sally Ann Svendsen 11.01.2017 - 15:50:

Fuldstændig kuk i antallet af masker....;O( da godt man selv kan regne den ud.

DROPS Design 12.01.2017 kl. 14:50:

Hej Sally Ann. Hvad er der praecist galt her? Hvis du mener der er en fejl, saa sig til hvad der er galt og hvorfor, saa kan vi ogsaa se paa det - eller evt hjaelpe dig med at komme videre ;-)

Gabriela 02.04.2015 - 21:41:

In het patroon staat de zin:Ga na 1 verticale herhaling van M.1 verder als volgt.... Wat wordt er bedoeld met 1 verticale herhaling van M.1? Moet ik nog een keer het hele patroon van M.1 herhalen? Alvast bedankt! PS. De knop AFDRUKKEN: PATROON werkt bij mij nog steeds niet (Apple macbook)

DROPS Design 02.04.2015 kl. 23:17:

Hallo Gabriela, een verticale herhaling is als het hele telpatroon in de hoogte gebreid is, dus alle naalden. ALs je verder leest zie je dat je na M.1 patroon M.2 breit en daarna weer M.1, etc. Daardoor ontstaat het patroon met "vlechtwerk". Mijn collega heeft een Macbook Air en kan wel printen, dus het ligt niet aan de compatibiliteit met Apple. Helaas kan ik je ook niet helpen met de oorzaak? Kun je wellicht printen naar een PDF en dan de PDF printen? (Als je weet wat ik daarmee bedoel, we zijn geen computerhelpdesk, maar wellicht lukt dat).

Gabriela 15.03.2015 - 12:13:

De link naar print patroon werkt niet bij DROPS 117-49. Kan dit hersteld worden? Alvast bedankt. Groeten van Gabriela

DROPS Design 18.03.2015 kl. 15:51:

Hoi Gabriela. Ik heb geen problemen met het printen van dit patroon. Probeer opnieuw of het nu niet lukt.

Kaili 10.03.2015 - 13:35:

Kas ma saan õigesti aru, et alguses kui on kootud 3 cm pean ma kasvatama 2x38 silmust? 38 silmust seal kus on kootud 54 silmust pahempidi? Kui jah, siis milline on ühtlane vahe 54 silmusel, kuidagi ei saa jaotada ühtlaselt 38 silmust 54 silmuse vahel.

DROPS Design 12.03.2015 kl. 19:10:

Kasvatada tuleks kordamööda pärast iga 1 ja 2 silmus, st, koo 1, kasvata 1 s, koo 2 s, kasvata 1 s ja niimoodi rea lõpuni. Kui mõni silmus jääb veel puudu, siis saab need lisada järgmisel real või kasvata rea lõpus tihedamalt.

Laat een opmerking achter voor DROPS 117-49