DROPS Baby / 17 / 27

Cuddly Friends by DROPS Design

Gebreide en gehaakte knuffeldoekjes met dierenmotief in DROPS Muskat.

Trefwoorden: dieren, speelgoed, strepen,

GEBREID KNUFFELDOEKJE:
Materiaal: DROPS MUSKAT
50 gr kleur nr. 06, lichtroze
50 gr kleur nr. 08, naturel
en een restje cerise voor ogen, neus en mond
en kussenvulling voor het hoofd.

GEHAAKT KNUFFELDOEKJE:
Materiaal: DROPS MUSKAT
50 gr kleur nr. 02, babyblauw
50 gr kleur nr. 08, naturel
50 gr kleur nr. 23, beige
en een restje zwart voor ogen, neus en mond
en kussenvulling voor het hoofd.

GEBREID KNUFFELDOEKJE:
DROPS BREINLD 4.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 20 st x 39 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
DROPS HAAKNLD 4 mm – voor de rand.

GEHAAKT KNUFFELDOEKJE:
DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 v = 10 cm breed.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 10.15€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

GEBREID KNUFFELDOEKJE:

RIBBELSTEEK (heen en weer gebreid op de nld):
Brei alle nld recht.

STREPEN:
* 6 nld lichtroze, 2 nld naturel *, herhaal van *-*.

KNUFFELDOEKJE:
Zet 46 st op met nld 4.5 mm en lichtroze. Brei ribbelst heen en weer op de nld in strepen – ZIE BOVEN.
Zet bij een hoogte van ongeveer 11 cm – pas aan zodat het na 6 nld lichtroze is –19 st aan iedere kant op een hulpdraad = 8 st over op de nld. Ga verder met naturel en brei het hoofd in tricotst als volgt: Brei 4 cm en brei dan de volgende nld als volgt: brei 8 st, zet 8 nieuwe st op aan het einde van de nld, keer het werk, brei 16 st en zet 8 nieuwe st op aan de einde van de nld = 24 st. Brei 1 nld over alle st. Kant nu 8 st af aan het begin van de nld, brei de overgebleven st op de nld, kant 8 st af aan het begin van de volgende nld, brei de overgebleven 8 st op de nld. Brei 4 cm over deze 8 st en zet nu de 19 st van de hulpdraden aan iedere kant terug op de nld = 46 st. Ga verder met lichtroze en in ribbelst en strepen tot het werk ongeveer 22 cm hoog is (gemeten aan de zijkant zonder het hoofd) – pas aan zodat het na 6 nld lichtroze is. Kant alle st af.

AFWERKING:
Vouw het knuffeldoekje dubbel in het midden. Vul het hoofd met kussenvulling en naai het hoofd samen aan de zijkanten. Borduur ogen en een neus en mond op met cerise.
Haak de oortjes als volgt: 1 hv in een v van de 2e toer, 4 l, 1 stk in de 2e l van de nld, 1 stk in de 3e l en 1 hv in een v van de 1e toer. Herhaal aan de andere kant van het hoofdje.

GEHAAKTE RAND:
Haak een nld van v rondom het knuffeldoekje met naturel en haaknld 4 mm.

GEHAAKT KNUFFELDOEKJE

HAAK INFORMATIE:
Vervang de eerste v aan het begin van iedere toer met 1 l en eindig iedere toer met 1 hv in de eerste st van het begin van de toer.

HAAK TIP:
Haak 2 v samen als volgt: haal de draad door de eerste st, haal de draad door de volgende st, maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.

HOOFD:
Haak 4 l met beige en vorm een ring met een hv. ZIE HAAK INFORMATIE!
Toer 1: 6 v in de ring.
Toer 2: 2 v in iedere v = 12 v.
Toer 3: 1 v in iedere v = 12 v.
Toer 4: * 1 v in de eerste v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* = 18 v.
Toer 5 to 8: 1 v in iedere v = 18 v.
Toer 9: * 1 v in de eerste v, haak 2 v samen – ZIE BOVEN *, herhaal van *-* = 12 v
Toer 10: 1 v in iedere v = 12 v.
Toer 11: Haak 2 v samen de gehele toer = 6 v.
Toer 12: 1 v in iedere v = 6 v.
Het hoofd is nu klaar.

Ga verder met naturel als volgt:
Toer 13: 2 v in iedere v = 12 v
Toer 14: * 1 v in de eerste v, 2 v in de tweede v *, herhaal van *-* = 20 v.
Toer 15: * 1 v in eerste v, 2 v in de tweede v *, herhaal van *-* = 30 v.
Toer 16: ga verder met babyblauw, 1 v in iedere v = 30 v.
Toer 17: * 1 v in de eerste en tweede v, 2 v in de derde v *, herhaal van *-* = 40 v.
Toer 18: Ga verder met naturel, 1 v in iedere v = 40 v.
Toer 19: * 1 v in iedere van de eerste 3 v, 2 v in de vierde v *, herhaal van *-* = 50 v.
Toer 20: 1 v in iedere v = 50 v.
Ga verder meerderen op deze manier dus 1 toer meerderen met 1 st meer tussen iedere meerdering en 1 toer zonder meerderingen. Haak TEGELIJKERTIJD strepen als volgt: 2 toeren babyblauw, 3 toeren naturel.
Ga verder tot er 140 v zijn op de toer – de laatste 2 toeren zijn babyblauw. Ga verder met naturel en haak 1 toer met 1 v in iedere v. Haak de laatste toer als volgt: * 1 v, 4 l, 1 stk in de eerste l, sla 2 v over *, herhaal van *-* en eindig met 1 v overslaan en 1 hv in de eerste v van het begin van de toer.

AFWERKING:
Vul het hoofd met kussenvulling haal een beige draad rondom door de hals en zet deze stevig vast.
Haak de oren als volgt: 1 hv in een v van toer 2, 4 l, 1 stk in de 2e l van de haak, 1 stk in de 3e l van de haak en 1 hv in de v van toer 1. Herhaal aan de andere kant van het hoofd.
Borduur ogen en een neus en mond op met zwart.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 10.05.2010
AFWERKING: Vouw het knuffeldoekje dubbel in het midden. Vul het hoofd met kussenvulling en naai het hoofd samen aan de zijkanten. Borduur ogen en een neus en mond op met cerise.
Haak de oren als volgt: 1 hv in een v van toer 2, 4 l, 1 stk in de 2e l van de haak, 1 stk in de 3e l van de haak en 1 hv in de v van toer 1. Herhaal aan de andere kant van het hoofd. Herhaal aan de andere kant van het hoofdje.

Deborah Loffredo 05.09.2019 - 14:30:

Buongiorno, scusate se vi chiedo di nuovo di come si montano le maglie a fine ferro. Vorrei sapere se sto facendo giusto.io lavoro le 8 maglie, poi le maglie si devono montare subito o al rovescio. Poi mi dice di lavorare le 16 maglie e poi montare altre 8.Non capisco perché dove monto le maglie le due parti non sono uguali. Quale metodo è meglio da fare? Grazie mille Deborah

DROPS Design 06.09.2019 kl. 15:55:

Buongiorno Deborah, può avviare le maglie a nuovo a entrambi i lati con il primo metodo proposto nel video. Buon lavoro!

Deborah 31.08.2019 - 21:51:

Buonasera, sto facendo la testa di questo lavoro. Ho già fatto i 4 cm, non capisco una cosa come devo fare dopo quando mi dice di lavorare le otto maglie e montare delle nuove maglie alla fine del ferro. Grazie Deborah

DROPS Design 01.09.2019 kl. 09:27:

Buongiorno Deborah. Le alleghiamo un video che spiega come avviare le maglie alla fine del ferro. Buon lavoro!

Anita 20.08.2013 - 22:41:

Ik wiel gratis patroon

Charlotte 13.07.2013 - 17:15:

Your site is still the best. Thank you & your staff for all your outstanding work to bring us such beautiful patterns and yarn.

Diny Ruiter 14.04.2013 - 11:23:

Als je bij dit patroon bij 18 vasten moet meerderen in elke 2e vaste dan kom je uit op 27 vasten en niet op 30 vasten. Dit werkt natuurlijk door in het hele patroon. Ik hoop u hiermee van dienst te zijn. Vriendelijke groet, Diny ruiter

DROPS Design 16.04.2013 kl. 21:22:

Je hebt 20 v op de toer. Je haakt 1 v in de eerste v en 2 in de volgende. Met 20 v herhaal je dit dan 10 keer = 10 keer 3 v = 30

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 17-27