DROPS / 103 / 3

DROPS 103-3 by DROPS Design

Dit setje bestaat uit: DROPS sjaal in “blokjespatroon” en een DROPS hoofdband in ribbelst van 7 verschillende kleuren ”Alpaca”.

Trefwoorden: domino, hoofdbanden, set, sjaal,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Sjaal:
Lengte: ca 140 cm
Breedte: ca 28 cm
Materialen: DROPS Alpaca van Garnstudio,
50 gr nr. 5565, wijnrood mix
50 gr nr. 3620, rood
50 gr nr. 2925, oranje mix
50 gr nr. 3900, tomaatrood
50 gr nr. 3770, donkerroze
50 gr nr. 3650, rood mix
50 gr nr. 3969, rood/paars mix
Garenalternatieven en samenstelling van het garen – zie pagina 2

DROPS Breinaald 3,5 mm - of de breinaald, die u nodig heeft om de blokjes in de juiste afmeting te krijgen - zie hieronder.

Hoofdband:
Maat: one-size
Omtrek: ca 46 cm
Breedte: ca 13 cm
Materialen: DROPS Alpaca
Een rest van elke kleur van de sjaal = 7 draden.

DROPS Breinaald 7 mm – of de breinld, die u nodig heeft voor een steekverhouding van 16 st ribbelst = ca 13 cm breed met 7 draden Alpaca .

Opmerkingen (21)

100% alpaca
vanaf 2.55 € /50g
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 2.65 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 17.85€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

SJAAL:

Steekverhouding: 23 st x 44 nld ribbelst = 10 x 10 cm. 1 vierkantje = ca 6 x 6 cm. Brei altijd een proeflapje!

Ribbelst: Alle naalden recht breien.

De kleuren en nummers van de vierkantjes:
Diag. 1 toont de kleuren en volgorde van de blokjes. Herhaal steeds het rapport tot de vereiste afmetingen.
1 dominoblokje breien als volgt:
Zet 27 st op met breinld 3,5 mm.
1e nld (= verkeerde kant): Recht breien.
2e nld (= goede kant): Haal 1 st r af de breinld, brei 11 st recht, haal 1 st r af, brei 2 st recht samen en haal de afgeh st daarover, brei de rest van de nld recht (= 12 st).
3e nld: Haal de 1e st r af, brei de rest van de nld.
4e nld: Haal de 1e st r af, brei 10 st recht, haal 1 st r af, brei 2 st recht samen en haal de afgeh st daarover. Brei de rest van de nld.
Herhaal de 3e en 4e nld (met 1 st r minder per naald), dwz: Minder 2 st in het midden van het vierkant in elke 2e nld totdat er nog 1 st op de nld staat. Knip de draad af en rijg deze door de st.

Tips Breien (geldt voor het samen breien van de vierkanten – zie de verwijzingen in het patroon): Steek de breinld door de linkerhoek van het 1e vierkant en vervolgens door de rechterhoek van het 2e vierkant, haal de draad door = 1 st.

Sjaal: Deze sjaal wordt in ribbelst gebreid. Dwz alle naalden recht breien tot de vereiste afmetingen. Deze sjaal wordt in een blokjespatroon gebreid, dwz u breit vierkanten van verschillende kleuren, die vervolgens samen worden gebreid.
NB! Alle naalden beginnen op de goede kant van het werk (dwz aan de rechterkant). Zie Diag 1 voor de kleurvolgorde.
1e rij blokjes: Brei de 3 eerste blokjes volgens de beschrijving hierboven – zie de kleuren in Diag. 1. De laatste st van elk vierkant moet naar boven wijzen.
2e rij blokjes:
Vierkant aan de rechterkant: Zet 13 st op, maak vervolgens 1 st in de rechterkant van het 1e vierkantje. Ga door en neem vervolgens 13 st op langs de rechter bovenkant van het 1e vierkant = 27 st. Brei dit vierkant zoals de overige vierkanten.
Vierkanten midden: Neem 13 st op langs de linkerkant van het 1e vierkant (Begin met 1 st aan de bovenkant van het 1e vierkant). Maak vervolgens 1 st tussen het 1e en 2e vierkantje – lees Tips Breien. Ga door en neem 13 st op langs de rechter bovenkant van het 2e vierkantje = 27 st. Brei dit vierkantje zoals de overige vierkanten.
Vierkant aan de linkerkant: Neem 14 st op langs de linker bovenkant van het 3e vierkantje, begin met 1 st in de bovenste st en eindig met 1 st in de opzetnld (= midden zijkant). Zet vervolgens 13 nieuwe st op = 27 st. Brei dit vierkant zoals de overige vierkanten.
3e rij blokjes: Brei 3 vierkanten zoals de middelste vierkantjes van de 2e rij.
4e rij blokjes: Zoals de 2e rij breien.
Herhaal de 3e en 4e rij (in de volgorde van Diag 1) tot een totale hoogte van ca 140 cm. Eindig met een “3e rij”. Dwz, eindig met 3 vierkanten.

HOOFDBAND:

Ribbelst: Alle naalden recht breien.

Hoofdband: Zet 16 st op met breinld 7 mm en 1 draad van elke kleur = 7 draden. Brei ribbelst tot een hoogte van ca 46 cm (of tot de gewenste hoogte). Kant losjes af.

Afwerken: Sluit de naad op het middenachter met de kantst als naadtoeslag.

Telpatroon

Neli 24.10.2015 - 21:47:

Would there be sufficient yarn left over to make a whole hat? And which model would you suggest of the ones available on the website? Something for a beginner/intermediate knitter (no cables and unforgiving patterns). Thank you

DROPS Design 26.10.2015 kl. 09:22:

Dear Neli, please click here for our basic patterns for hat. Happy knitting!

SCHENCKBECHER ALAYNE 17.01.2014 - 11:54:

Bonjour,une erreur s'est glissée dans les explications de l'écharpe domino;à la fin il faut lire: Répéter les rangs 1 à 4... et non Répéter les rangs 3 et 4...

DROPS Design 17.01.2014 kl. 15:02:

Bonjour Mme Schenckbecher, après vérification, on répète bien les rangs 3 et 4 (pour la façon de faire), mais on suit en même temps les couleurs et les 4 rangs du diagramme M.1. Bon tricot!

Lull Ross 16.10.2010 - 17:11:

Ingen

Lull Ross 16.10.2010 - 17:11:

Ingen

DROPS Design 09.01.2010 - 00:34:

Gracias Caty por tu comentario! Es lo que nos motiva a hacer de Garnstudio/DROPS Design un sitio en la web cada vez mejor!

Caty Padrón 08.01.2010 - 21:33:

Hola me encantan sus trabajos están padrísimos. Saludos desde San Luís Potosí Mexico

DROPS Design 12.03.2008 - 14:34:

Jo men de strikkes sammen... men det kan næste ikke forklares på en anden måde end hvad der står i opskriften. Se forklaringen efter 2.rude-række! Du kan også altid få hjælp hvis du tager strikketøjet med til en af vore forhandlere hvis du altså har købt garnet der.

Camilla 11.03.2008 - 15:34:

Hej Drops Jeg er i gang med Domino strik. Forstår godt hvordan man strikker første rude. MEN: når jeg så skal lave den anden så er jeg altså helt fortabt. Forstår ikke lige hvordan man sætter den sammen. Håber på hjælp hilsen camilla

Marie Bergström 24.02.2008 - 19:23:

Jag visste inte var jag skulle lägga in detta. Men jag måste fråga var kommer Drops Merion ull ifråN? I Sverige sändes ett program som heter Kallafakta som visar hur man plågar fåren för att få fin Merino ull som inte är angripen v ngn skadeinsekt. DE FLÅR BÅDA SKINKORNA UTAN BEDÖVNING, FÅREN SKRIKER OCH FÅR SEDAN GÅ MED ÖPPAN STORA SÅR DÄR KÖTT O BLOD ÄR FRITT, DETTA ÄR DET VÄRSTA JAG SETT I SAMBAND MED FÅR SKÖTSEL.Detta sker i Australien. Snälla Drops svara det är allvarligt!!!

Odile 15.11.2007 - 15:21:

Très joli modèle aux couleurs gaies

Laat een opmerking achter voor DROPS 103-3