DROPS Baby / 11 / 3

Flopsy by DROPS Design

Gebreid konijn van “Pelliza” of "Brushed Alpaca Silk"

Trefwoorden: dieren, speelgoed,

Afmeting: ca 50 cm (incl. oortjes)
Materialen: DROPS Pelliza van Garnstudio,
150 gr nr. 12, naturel
En gebruik: DROPS Camelia van Garnstudio,
50 gr nr. 30 lichtroze

DROPS breinld zonder knop 2.5 mm
2 teddy oogjes, watten en restje bruine wol voor de neus en mond.

De garens gebruikt voor deze konijn zijn niet langer in ons assortiment. Hieronder geven wij een alternatief aan:

DROPS Brushed Alpaca Silk van Garnstudio
75 gr. kleur nr. 01, naturel
En gebruik:
DROPS Baby Merino van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 08, fuchsia

DROPS breinld zonder knop 3.0 mm
2 teddy oogjes, watten en restje bruine wol voor de neus en mond.

100% polyamide
100% puur lamswol

Steekverhouding: 24 st x 48 nld in ribbelst met breinld 3.0 mm en Brushed Alpaca Silk = 10 x 10 cm.

Het konijn wordt vanaf de onderkant gebreid, in 2 delen en de delen worden later aan elkaar gezet.

Achterkant: Zet 20 st op (= 1 pootje) met breinld 3.0 en Brushed Alpaca Silk en brei tricotst. Zet bij een hoogte van 20 cm de st op een draad en brei het andere pootje. Zet de 2 pootjes op dezelfde breinld als volgt: 20 st (= 1 pootje), Zet 2 nieuwe st op, 20 st (= 1 pootje) = 42 st. Brei door in tricotst tot een hoogte van 32 cm. Zet vervolgens 40 nieuwe st op aan weerskanten voor de voorpootjes = 122 st. Kant bij een hoogte van 40 cm 47 st af aan weerskanten = 28 st. Kant bij een hoogte van 50 cm de middelste 4 st af en brei de oortjes afzonderlijk verder. 1 oortje = 12 st. Brei verder in tricotst tot een hoogte van 65 cm (oortje = 15 cm). Minder vervolgens 8 x 1 st aan de kant van het middenvoor in elke 2e nld. Kant de resterende 4 st af, het werk heeft een hoogte van ca 70 cm. Brei het andere oortje op dezelfde manier.

Voorkant: Zet op en brei zoals de achterkant, maar brei de oortjes in roze Baby Merino.

Afwerking: Zet de delen aan elkaar met Brushed Alpaca Silk – naai op de goede kant en vul het konijn gaandeweg op met watten. NB! Naai de oogjes erop voordat het hoofdje gevuld wordt met watten en stop meer watten in het hoofd, vooral op de plek waar de neus komt te zitten, dan in het lijfje. Borduur een neusje en een mond met bruine wol.

Rond staartje: Zet 10 st op met breinld 3.0 mm en Brushed Alpaca Silk en brei tricotst. Meerder 3 x 1 st aan weerskanten in elke 2e nld = 16 st. Minder als het staartje een hoogte van 4 cm 3 x 1 st aan weerskanten = 10 st. Kant af bij een hoogte van ca 6 cm. Zet het staartje op het achterwerk van het konijntje en laat een klein stukje open aan de zijkant. Vul het staartje met watten en sluit de opening.

Opmerkingen (7)

Plaats uw opmerking!

Kitty Neijssel 08.10.2018 - 13:38:

Hallo, volgens de beschrijving wordt het konijn helemaal in tricotsteek gebreid. Bij de steekverhouding staat 24 st. en 48 nld. in ribbelsteek enz. Moet dat konijn nu in ribbels of tricotsteek gebreid worden?

DROPS Design 09.10.2018 kl. 19:56:

Dag Kitty, Dat is inderdaad een beetje verwarrend, maar de stekenverhouding in de breedte is bij tricotsteek en ribbelsteek hetzelfde, dus als dat klopt kun je hem breien. (In de hoogte meet je steeds op hoe ver je bent)

Anice Malagrida 22.02.2017 - 14:53:

Er staat in het patroon, Kant bij een hoogte van 40 cm 47 st af aan weerskanten = 28 st. ................ deze snap ik niet, moet ik nu 47 steken aan weerskanten eraf doen of 28 ???? Met vriendelijke groet anice

DROPS Design 23.02.2017 kl. 12:57:

Hoi Anice. Je hebt 122 st en kant 47 st af aan beide zijkanten = 28 st over op de nld.

Meike Ahrens 04.02.2013 - 15:03:

Jetzt auf der Seite gegen den Kopf abketten: 1 M auf alle 2.Ndl total 8 Mal. Diesen Satz verstehe ich leider nicht - was bedeutet das? 1 Masche auf alle 2.Ndl total acht Mal? Was muss ich da machen? Vielen Dank für ihre Hilfe, sie haben wirklich eine tolle website mit super Anleitungen und Videos! Nur diesen Satz verstehe ich nicht :-(

DROPS Design 04.02.2013 kl. 23:18:

Liebe Maike, es wird in jeder 2. Reihe 8 x 1 Masche abgenommen. Gutes Gelingen!

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 11-3