DROPS Baby / 11 / 3

Flopsy by DROPS Design

DROPS Kosedyr : Strikket kanin i "Pelliza" og "Camelia" eller i "Brushed Alpaca Silk" og "BabyMerino"

Stikkord: dyr, leker,

DROPS design: Modell nr J-007-by
--------------------------------------------------------

Lengde: Ca 50 cm (ekskl ørene).
Materialer: DROPS Pelliza fra Garnstudio,
150 gr f.nr 12, naturhvit.
og bruk: DROPS Camelia fra Garnstudio,
50 gr f.nr 30, gammelrosa.
+ 2 stk Bamseøyne og fyllvatt (fås i hobbyforretning) og en liten rest brunt garn til nese og munn.
DROPS Pinne nr 2,5.

Garnet som er brukt på denne kaninen er utgått fra vårt sortiment. Under viser vi alternative kvaliteter som kan brukes:

DROPS Brushed Alpaca Silk fra Garnstudio,
75 gr f.nr 01, natur.
og bruk: DROPS Baby Merino fra Garnstudio,
50 gr f.nr 08, ceris.
+ 2 stk Bamseøyne og fyllvatt (fås i hobbyforretning) og en liten rest brunt garn til nese og munn.

DROPS Pinne nr 3,0.

Kommentarer (6)
Strikkefasthet: 24 m x 48 p med Brushed Alpaca Silk på p 3,0 og rillestrikk = 10 x 10 cm. Husk pinnenr er kun veiledende!

Bakstk: Kaninen strikkes nedenfra og opp i 2 deler og syes sammen etterpå.

Legg opp 20 m (= 1 ben) på p 3,0 med Brushed Alpaca Silk og strikk frem og tilbake på p. Når arb måler 20 cm settes m på 1 tråd - strikk 1 ben til. Sett de 2 bena på samme p slik: 20 m (= 1 ben), legg opp 2 nye m, 20 m (= 1 ben) = 42 m. Strikk videre til arb måler 32 cm. Nå legges det opp 40 nye m i hver side til ermer = 122 m. Strikk videre til arb måler 40 cm, nå felles det 47 m i hver side = 28 m tilbake på p. Strikk til arb måler 50 cm. Nå felles de 4 midterste m på p og hvert øre strikkes ferdig for seg. 1 øre = 12 m. Strikk frem og tilbake til arb måler 65 cm (øret = 15 cm). Nå felles det i den siden som er mot midten av hodet: 1 m på hver 2.p totalt 8 ganger. Fell av de resterende 4 m, arb måler ca 70 cm. Strikk det andre øret på samme måte.

Forstk: Strikk som bakstk, men ørene strikkes i ceris Baby Merino.

Montering: Sy for- og bakstk sammen med Brushed Alpaca Silk - sy fra retten i ytterste ledd av ytterste m og fyll i vatt etterhvert som det syes sammen. NB! Sy fast/monter øynene før hodet syes sammen. Hodet fylles hardere enn de andre delene - se også til at det kommer ekstra mye vatt midt foran der nesen skal plasseres. Broder nese og munn med en rest brunt garn.

Halestump: Legg opp 10 m på p 3,0 med naturhvit Brushed Alpaca Silk og strikk frem og tilbake. Øk 1 m 3 ganger i hver side på hver 2.p = 16 m. Når arb måler ca 4 cm felles det 1 m 3 ganger i hver side på hver 2.p = 10 m. Fell av når arb måler ca 6 cm. Sy halestumpen bak på rumpa til kaninen, men la det stå igjen en liten åpning på den ene siden. Fyll halen med vatt til den blir rund og fin og sy igjen åpningen.

Kommentarer (6)

Legg inn en kommentar!

Anice Malagrida 22.02.2017 - 14:53:

Er staat in het patroon, Kant bij een hoogte van 40 cm 47 st af aan weerskanten = 28 st. ................ deze snap ik niet, moet ik nu 47 steken aan weerskanten eraf doen of 28 ???? Met vriendelijke groet anice

DROPS Design 23.02.2017 kl. 12:57:

Hoi Anice. Je hebt 122 st en kant 47 st af aan beide zijkanten = 28 st over op de nld.

Gitte Madsen 02.07.2013 - 12:51:

MAn kan bruge alle slags garn, den bliver bare en anden størrelse og tykkelse, og man kan så regulere maskeantallet

Meike Ahrens 04.02.2013 - 15:03:

Jetzt auf der Seite gegen den Kopf abketten: 1 M auf alle 2.Ndl total 8 Mal. Diesen Satz verstehe ich leider nicht - was bedeutet das? 1 Masche auf alle 2.Ndl total acht Mal? Was muss ich da machen? Vielen Dank für ihre Hilfe, sie haben wirklich eine tolle website mit super Anleitungen und Videos! Nur diesen Satz verstehe ich nicht :-(

DROPS Design 04.02.2013 kl. 23:18:

Liebe Maike, es wird in jeder 2. Reihe 8 x 1 Masche abgenommen. Gutes Gelingen!

Yvonne 22.09.2011 - 20:27:

Hej har strikket denne kanin og må bruke 200gr med garn i stedet for 150 gr

DROPS Design 25.08.2008 - 05:34:

Det finns massor med garner som kan passa ur vårt sortiment. Dessutom kan ju folk ha rester liggandes i sina gömmor, dessutom kan en del butiker ha garner i lager länge efter att det utgått.

Pernilla 24.08.2008 - 12:07:

Hej varför har ni mönster utlagda som ni inte säljer nåt garn som passar till?

Kommentér oppskrift DROPS Baby 11-3