DROPS Baby / 5 / 19

DROPS Baby 5-19 by DROPS Design

Trui van Muskat Soft met vogels en huisjes

Trefwoorden: dieren, meerkleurig, truien,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maten: 0/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4 - 5/6 jaar).
Maten in cm: 50/56 - 62/68 - 74/80 (86/92 - 98/104 - 110/116)

Materiaal: DROPS Muskat Soft van Garnstudio
150-150-200 (200-200-250) gr. Kleur 08, Naturel
50-50-50 (50-50-50) gr. Kleur 36, Blauw
50-50-50 (50-50-50) gr. Kleur 40, Koraal
50-50-50 (50-50-50) gr. Kleur 29, Roze
50-50-50 (50-50-50) gr. Kleur 45, Olijfgroen
50-50-50 (50-50-50) gr. Kleur 27, Geel
2-2-2 (0-0-0) DROPS houten knopen (knoop Nr. 503).

DROPS rondbreinld 3 mm en 3.5 mm en breinld zonder knop 3.5 mm of de maat die u nodig heeft voor de juiste stekenverhouding.
DROPS haaknld 3 mm.

Stekenverhouding: 21 st en 28 nld op nld 3.5 mm in tricotst = 10 x 10 cm.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 16.24€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Ribbelsteek, heen en weer gebreid: alle naalden recht.
Ribbelsteek, in de rondte gebreid: *naald 1: recht, naald 2: averecht *. Herhaal van * - *.

Mouwpatroon: 6 nld tricotst, * Patroon M.2, 4 nld tricotst *. Herhaal van * - *.

Patroon: Zie telpatronen. (1 telpatroon = 1 herhaling). De goede kant van het patroon is weergegeven en het patroon wordt geheel gebreid in tricotsteek.

De Nederlandse vertaling van de termen in de teltekening staat onderaan dit patroon in dezelfde volgorde als de termen in de teltekening staan.

Voorpand: Zet 56-62-68 (80-86-92) st op (inclusief 1 kant st aan iedere kant voor de naad) met nld 3.5 mm en Naturel. Brei 4 nld ribbelst. Brei Patroon M.4 en ga dan verder in tricotst met Naturel. Brei bij een hoogte van 9.5-10.5-13.5 (10.5-12.5-14) cm Patroon (zoals aangegeven hieronder) over de middelste 40-40-40 (40-40-40) st en brei Patroon M.2 over de andere st aan iedere kant naast 1 kant st als volgt:
Maten 1/3 en 6/9 en 12/18 maanden: Patroon M.1, Patroon M.2, Patroon M.3 en ga verder met Naturel.
Maten 2 en 3/4 en 5/6 jaar: Patroon M.3, Patroon M.2, Patroon M.1, Patroon M.2, Patroon M.3 en dan ga verder met Naturel.

Kant TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 20-21-24 (28-29-31) cm af aan iedere kant voor de armsgaten om de nld: 1 x 3 st, 2-2-2 (3-2-2) x 2 st, 1-1-1 (2-3-3) x 1 st = 40-46-52 (58-66-72) st. Kant bij een hoogte van 25-27-30 (35-39-42) cm de middelste 10-16-18 (20-24-26) st af voor de hals. Kant af aan de halskant om de nld: 1 x 2 st, 1 x 1 st. Brei TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 28-30-34 (39-43-46) cm Patroon M.5 (lees dit telpatroon van boven naar beneden.) Kant af na Patroon M.5. Het werk meet ongeveer 30-32-36 (41-45-48) cm.

Achterpand: Zet 56-62-68 (80-86-92) st op (inclusief 1 kant st aan iedere kant voor de naad) met nld 3.5 mm en Naturel en brei 4 nld ribbelst en dan Patroon M.4 met 1 kant st aan iedere kant voor de naad. Ga verder als beschreven voor het voorpand, maar brei alleen Patroon M.2 in plaats van Patroon M.1 en M.3 en brei tricotst in Naturel.
3 kleinste maten:
Kant bij een hoogte van 24-25-28 cm de middelste 4-4-4 st af voor de split en brei de rest van ieder deel apart verder.
3 grootste maten:
Brei bij een hoogte van 28-30-34 (39-43-46) cm Patroon M.5 (lees dit telpatroon van boven naar beneden) en kant TEGELIJKERTIJD middelste (22-26-28) st af.
Alle maten:
Kant af voor de hals om de nld: 1 x 4-7-8 (2-2-2) st, 1-1-1 (0-0-0) x 2 st. Kant af na Patroon M.5. Het werk meet ongeveer 30-32-36 (41-45-48) cm.

Mouwen: Zet 32-32-34 (36-36-40) st op met breinld zonder knop 3.5 mm en Naturel. Brei in de rondte; plaats een markeerdraad waar de eerste en de laatste steek samenkomen.
Brei 4 nld in ribbelst en brei dan Patroon M.4. Brei dan Patroon M.2 en meerder TEGELIJKERTIJD 1 st aan iedere kant van de markeerdraad 5-7-8 (9-16-16) keer:
Maat 1/3 maanden: afwisselend iedere nld en om de nld.
Maten 6/9 maanden en 3/4 jaar: om de nld.
Maten 12/18 maanden en 2 en 5/6 jaar: afwisselend om de nld en iedere 3e nld.
= 42-46-50 (54-68-72) st.
Kant bij een hoogte van 9-12-14 (14-19-22) cm 2 st af aan iedere kant van de markeerdraad en brei de rest heen en weer op de nld. Kant af aan iedere kant voor de mouwkop om de nld: 8-8-7 (9-9-9) x 2 st. Kant af bij een hoogte van 16-19-20 (22-27-30) cm.

Afwerking: Naai de schoudernaden dicht. Neem ongeveer 12-14-16 st op langs de linkerkant van de split in het achterpand met rondbreinld 3 mm en Naturel en brei 2 cm boordsteek heen en weer op de nld. Kant alle st af. Herhaal langs de rechterkant van de split, maar maak na 1 cm 2 knoopsgaten verdeeld als volgt: 1e knoopsgat 1 cm van de bovenkant en het 2e knoopsgat halverwege tussen het 1e knoopsgat en de onderkant van de split. (1 knoopsgat = kant 2 st af en zet 2 nieuwe st op boven de afgekante st in de volgende nld.) Kant alle st af. Naai de split samen aan de onderkant.
Neem ongeveer 84-90 st op langs de hals met rondbreinld 3 mm en Naturel en brei 2 nld ribbelst, 2 Nld ribbelst met Olijfgroen, en 2 nld ribbelst met Blauw. Kant af met Blauw. Brei heen en weer op de nld voor de drie kleinste maten en in de rondte voor de drie grootste maten. Haak een rand langs de onderkant van het lijf en de mouwen met Naturel als volgt: 1 v, * l 3, 1 stk in de eerste l, sla 2 st over, 1 v.* Herhaal van * - *. Haak langs de hals met Blauw als hierboven beschreven maar niet op de bies voor de kleinste maten. Naai de mouwen in de trui en zet de knopen aan.

Telpatroon

= naturel, recht
= naturel, averecht
= blauw
= koraal
= roze
= geel
= olijfgroen

Marie Angele De Herdt 17.04.2014 - 11:40:

Je finis de tricoter le 18 mois de ce modèle et 200g du coloris naturel ne suffisent pas. Il me manque une pelote

Lian 10.04.2009 - 19:49:

Dit patroon wil ik ook graag met 2 naalden breien,kunt u mij uitleggen hoe dat moet.

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 5-19