DROPS Children 7-5 by DROPS Design

DROPS Trui met dubbele gerstekorrelst en strepen van “Alaska”.

Trefwoorden: hoge kraag, maritiem, truien,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: 3/4-5/6-7/8 (9/10-11/12-13/14) jaar
Materialen: DROPS Alaska van Garnstudio,
500-550-550(550-600-650) gr nr. 37, grijsblauw

DROPS Rondbreinaald en sokkenbreinaald 3,5 mm en 5 mm – of de breinld, die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

Opmerkingen (17)

100% wol
vanaf 2.07 € /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 2.07 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 2.07 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 20.70€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Steekverhouding: 17 st x 22 nld met breinld 5 mm in tricotst = 10 x 10 cm.

Boordst: * 2 r, 2 av *. Herhaal steeds *-*.

Motief: Zie de teltekeningen (1 teltekening = 1 herhaling van het motief). De teltekening geeft het motief weer op de goede kant.

Motief Pand: M.1, 6-7-7½ (7½-8-8½) cm van M.2, M.1, 6-7-7,5 (7½-8-8½) cm van M.2, M.1, 6-7-7½ (7½-8-8½) cm van M.2, M.1, en kant af.

Panden: De panden wordt in het rond gebreid.
Zet 136-144-152 (168-176-184) st op met rondbreinld 3,5 mm en grijsblauw. Brei eerst 2 nld tricotst, en brei vervolgens 4-4-4 (5-5-5) cm Boordst. Wissel naar rondbreinld 5 mm en brei door in tricotst. Brei vanaf een hoogte van 17-17-20½ (22½-23-24½) cm het “Motief Pand” – lees de beschrijving hierboven. Let op de steekverhouding. Deel tegelijkertijd bij een hoogte van 29-31-34 (35-36-38) cm het werk in tweeën. Het voor- een achterpand wordt afzonderlijk verder gebreid.

Voorpand: = 68-72-76 (84-88-92) st. Brei door volgens het “Motief Pand”. Kant bij een hoogte van 41-44-49 (50-52-54) cm de middelste 24-24-26 (22-24-24) st af voor de hals. Kant daarbij af aan beide halszijden in elke 2e nld: 1 x 2 st en 1 x 1 st. Kant de resterende st af als het “Motief Pand” voltooid is.
Het werk heeft een totale hoogte van ca 45-48-53 (55-57-60) cm.

Achterpand: = 68-72-76 (84-88-92) st. Brei door volgens het “Motief Pand”. Kant bij een hoogte van 43-46-51 (53-55-58) cm de middelste 26-26-28 (24-26-26) st af voor de hals. Kant in de volgende nld nog 2 st af aan beide halszijden. Kant de resterende st af als het “Motief Pand” voltooid is.
Het werk heeft een totale hoogte van ca 45-48-53 (55-57-60) cm.

Mouwen: De mouwen worden in het rond op de sokkenbreinld gebreid.
Zet 30-32-32 (34-34-36) st op met sokkenbreinld 3,5 mm en grijsblauw. Verdeel de st over de 4 sokkenbreinaalden.
Brei 2 nld tricotst en brei vervolgens 4-4-5 (5-5-5) cm Boordst. Wissel naar sokkenbreinld 5 mm en brei door in tricotst. Meerder tegelijkertijd gelijkmatig 4-6-8 (6-8-6) st in de 1e nld tricotst = 34-38-40 (40-42-42) st.
Meerder daarbij na de Boordst in het midden van de ondermouw als volgt: 10-10-12 (14-15-16) x 2 st op maat 3/4 jaar: Afwisselend in elke 3e en 4e nld. En op maat 5/6+7/8+9/10+11/12+13/14 jaar: Afwisselend in elke 4e en 5e nld = 54-58-64 (68-72-74) st. Brei bij een hoogte van 15-18-21½ (24½-27-29½) cm volgens teltekening M.1. En brei na 6-7-7½ (7½-8-8½) cm van M.1 door volgens M.2. Kant tegelijkertijd bij een hoogte van 21½-24½-28½ (31½-34½-37½) cm af voor de mouwkop als volgt: Plaats eerst de 4 st van het midden van de ondermouw op 1 draad. Plaats vervolgens in elke 2e nld het volgende aantal st op de draad (van de weerskanten van de 4 st): 2 x 8 st. Zet vervolgens alle st terugg nld op de sokkenbreinld en brei volgens teltekening M.1. Kant alle st af na 1 herhaling van M.1 (in de hoogte).
De mouw heeft een totale hoogte van ca 26-30-34 (37-40-43) cm.

Afwerken: Sluit de schoudernaden. Neem met rondbreinld 3,5 mm (of sokkenbreinld, als de rondbreinld te lang is) ca 72-84 st op met grijsblauw rondom de hals. Brei 2 nld av, 4-4-5 (5-6-6) cm Boordst en 2 nld tricotst. Kant de st netjes af. Naai de mouwen in de trui.

Opmerkingen (17)

Plaats uw opmerking!

Anne Wilde 01.03.2018 - 21:09:

I have arrived at the front neck. About to bind off centre stitches. My confusion is after that pattern says alternate each row ( bind off 2 at neck edge 1 time and bind off 1 one time ) knit til pattern end. So am i just binding off the 3 stiches and no other shaping. Or is that a repeat instruction up until required length. IHope this makes sense. Not sure if the other one said question.

DROPS Design 02.03.2018 kl. 08:32:

Dear Mrs Wilde, see answer below. Happy knitting!

Anne Wilde 01.03.2018 - 14:05:

I have arrived at the front neck. About to bind off centre stitches. My confusion is after that pattern says alternate each row ( bind off 2 at neck edge 1 time and bind off 1 one time ) knit til pattern end. So am i just binding off the 3 stiches and no other shaping. Or is that a repeat instruction up until required length. IHope this makes

DROPS Design 01.03.2018 kl. 16:50:

Dear Mrs Wilde, you will bind off for neck on front piece: first the middle 22-26 sts (see size), then at the beg of row from neck: 2 sts 1 time and 1 st 1 time = 3 more sts will bind off for neck. Happy knitting!

Vicki Grierson 11.07.2016 - 16:11:

Please could you confirm that the sentence regarding increasing after the ribbing is as follows. For size 5 to 6, I start with 38 stitches and every alternate 4th and 5th row I increase 1 stitch, ON EACH SIDE Does it mean, for example, on the first increase row (the 4th row) with 38 stitches, that I K19, increase 1, K19 and increase 1, making 40 sts and carry on like this. On the following 5th row I would K20, inc1, K2, inc1 making 42 sts. Many thanks for your help. Best wishes, Vicki

DROPS Design 12.07.2016 kl. 09:26:

Dear Mrs Grierson, sleeves are worked in the round on double pointed needle, you will inc 1 st on each side of marker at beg of round starting before marker, inc 1 st, then slip marker and inc 1 st - see video below - you can also work 1/2 st between inc at end and beg of round. Happy knitting!

Andrée Marin 07.04.2016 - 20:33:

Le patron children 7-5 - comment former le haut de la manche merci

DROPS Design 08.04.2016 kl. 08:42:

Chère Madame Marin, à 21.5-37.5 cm (cf taille), mettez en attente les 4 m au milieu sous la manche (= 2 m de chaque côté du marqueur) puis continuez en aller et retours en mettant en attente 2 fois 8 m de chaque côté. Puis reprenez toutes les mailles en attente et tricotez M.1 , et rabattez ensuite toutes les mailles. Bon tricot!

Vivian Nielsen 20.11.2015 - 14:52:

Hej Jeg kan ikke printe diagrammet til opskrift smådrops 7-5 ud hvordan kan det være mvh Vivian

DROPS Design 20.11.2015 kl. 15:21:

Hej Vivian. Vi skal faa lagt det til asap.

Ton Sarlemijn 19.10.2015 - 11:37:

Hallo Drops, ik heb een vraag over bovenstaand patroon ik kan niet met een rond breinaald overweg is dit patroon ook gewoon te breien met gewone naalden ? en hoe verdeel ik het dan ik vraag dit voordat ik wol ga kopen. dank u

DROPS Design 19.10.2015 kl. 14:59:

Beste Ton. Ja, dat zou mogelijk moeten zijn, kijk hier hoe je aanpast van rondbreinaald naar rechte naalden. Veel breiplezier.

Laine Sandström 15.03.2015 - 09:31:

Har stuckit nästan hela tröjan. River upp allt när jag upptäcker hur feldimensionerad tröjan blir. Jättestor i storleken fram-bakstycke armarna i förhållande till tröjan superkorta.Storleken 7/8 år som jag stickat passar hellre en tonåring.Provar nu en ny modell där maskantalet verkar mera rimligt enl. storleken.

Belt 14.01.2014 - 23:34:

Bij dit patroon staat bij de teltekening = rett pa retten = vrang pa retten = rm pa rats = am pa rats Kunt u mij vertellen wat dat betekend.Hartelijk dank Alda Belt

DROPS Design 15.01.2014 kl. 14:27:

Hoi Belt. Onder motief in het patroon stond er: "De Nederlandse verklaring van de symbolen in de teltekening staan onderaan dit patroon, in dezelfde verticale volgorde als de symbolen naast de teltekening". Dit is standaard in alle oude patronen totdat we deze handmatig hebben aangepast. Ik heb inmiddels ook dit patroon aangepast.

Ewa 31.12.2013 - 16:37:

Thank you for quick response. There's a part missing in the British English translation that's why I was confused. Now it's all clear:) Happy NEW YEAR:)

Ewa 29.12.2013 - 16:35:

Hello. Shouldn't there be a part knitted in stt stich before starting the pattern for front and back wneh rib is finished? It looks like it in the picture but there's nothing in the pattern description. or am I missing sth? It's a beautiful sweater I would like to mąkę one for my son:-)

DROPS Design 30.12.2013 kl. 16:09:

Dear Ewa, for body, you first work 2 st st rows, then continue in rib until work measures 4-5 cm (check size), continue then with larger needle in stockinette until work measures 17-24.5 cm before starting textured pattern & diagrams. Happy knitting!

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 7-5