Elodie Cardigan by DROPS Design

Kötött kardigán DROPS Air fonalból. A darabot fentről lefelé irányban készítjük, európai / átlós vállrésszel, és V nyakkivágással S - XXXL méretekben.

DROPS 240-29
DROPS design: ai-427 jelű minta
C vagy A + A fonalcsoport.
----------------------------------------------------------

MÉRET:
S - M - L - XL - XXL - XXXL

FONAL:
DROPS Air fonal a Garnstudiótól (a C fonalcsoporthoz tartozik)
300-350-350-400-450-450 gramm a 24 sz. rózsaszínből:

GOMBOK:
DROPS GOMB 603-ES SZÁMÚ Minden mérethez 3 darab.

KÖTŐTŰ:
DROPS KÖRKÖTŐTŰ: 5 MM VASTAG 40 és 80 cm hosszú
DROPS KÖRKÖTŐTŰ: 4 MM VASTAG Hossza: 80 cm.
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 5 MM VASTAG
DROPS KÉTHEGYŰ KÖTŐTŰ KÉSZLET: 4 MM VASTAG
Használhatjuk a varázshurok (MAGIC LOOP) technikát, ekkor csak 80 cm hosszú, körkötőtűre lesz szükségünk, minden méretből.

A KÖTÉSPRÓBA:
17 szem egymás mellett és 22 sor egymás fölött a harisnyakötéssel = kb 10 x 10 cm.
MEGJEGYZÉS: Ne feledkezzünk meg arról, hogy a kötőtű mérete csak ajánlás. Mindig készítsünk, és ellenőrizzük a kötéspróbát. Ha a 10 cm-n túl sok szemünk van, váltsunk nagyobb kötőtűre. Ha a 10 cm-n túl kevés szemünk van, váltsunk kisebb kötőtűre.

-------------------------------------------------------

Varázshurok – A technikát itt nézheti meg

-------------------------------------------------------

65% Alpaka, 28% Poliamid, 7% Gyapjú
minimum 2162.00 Ft /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 2162.00 Ft /50g
Nordfonal.hu
Rendelés
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 2162.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 12972Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

----------------------------------------------------------

TANÁCSOK A MINTA ELKÉSZÍTÉSÉHEZ:
----------------------------------------------------------

BORDA / LUSTAKÖTÉS (oda-vissza haladva - síkban - kötve).
Minden sorban sima szemekkel kötünk.
1 borda = 2 sima szemekkel kötött sor.

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (= a SZO felől)
Szaporítás balra, A JELÖLŐ UTÁN:
A baloldali kötőtűvel emeljük fel az előző sor 2 szeme közötti szálat, a szálat elölről felvéve az hátsó szálába öltve S kössük le (= 1 szemet szaporítottunk).
Szaporítás jobbra, A JELÖLŐ ELŐTT:
A baloldali kötőtűvel emeljük fel az előző sor 2 szeme közötti szálat, a szálat hátulról felvéve az első szálába öltve S kössük le a szemet (= 1 szemet szaporítottunk).

TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ TANÁCS A SZAPORÍTÁSHOZ (= a FO felől).
Szaporítás balra, A JELÖLŐ UTÁN:
A baloldali kötőtűvel emeljük fel az előző sor 2 szeme közötti szálat, a szálat hátulról felvéve az első szálába öltve F kössük le a szemet (= 1 szemet szaporítottunk).
Szaporítás jobbra, A JELÖLŐ ELŐTT:
A baloldali kötőtűvel emeljük fel az előző sor 2 szeme közötti szálat, a szálat elölről felvéve az hátsó szálába öltve F kössük le (= 1 szemet szaporítottunk).

GOMBLYUKAK:
A gomblyukakat a jobboldali gomb pánton készítjük el (a kardigánt felvéve.) A SZO felől készítjük a gomblyukat, amikor 4 szem maradt a sorból, a következő módon: 1 rh, a következő 2 szemet S összekötjük, és 2 S szemet kötünk. A következő sorban (= FO) a ráhajtást fordítottan (nem csavartan!) kötjük, így a helyükön lyuk keletkezik.
A gomblyukakat akkor készítsük, amikor a darabunk:
S méretben: 27, 34 és 41 cm
M méretben: 27, 35 és 43 cm
L méretben: 29, 37 és 45 cm
Az XL méretben: 30, 38 és 47 cm
XXL méretben: 32, 40 és 49 cm
XXXL méretben: 33, 42 és 51 cm

TANÁCS A FOGYASZTÁSHOZ (az ujjánál):
Minden jelölő mindkét oldalán a következő módon fogyasztunk 1 szemet: Kössünk, amíg 3 szem marad a jelölő előtt, 2 szemet simán összekötünk, 2 sima szemet kötünk (a jelölő a 2 szem között van), 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, majd a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.

----------------------------------------------------------

A MINTALEÍRÁS ITT KEZDŐDIK:

----------------------------------------------------------

KARDIGÁN: RÖVID ÖSSZEFOGLALÓ
A háta felső részét oda-vissza, fentről lefelé haladva kötjük a körkötőtűn, a karöltőkig. Mindkét vállon szemeket szedünk fel, és szaporítunk a nyakkivágás kialakításához, majd az elejét kötjük oda-vissza haladva a körkötőtűvel, a karöltőkig. Az eleje és háta darabokat egymás mellé tesszük, és a testrészt oda-vissza haladva folytatjuk a körkötőtűvel. A két ujjához a karöltő körül szedjük fel a szemeket fentről lefelé haladva a rövidebb körkötőtűvel / kéthegyű kötőtűkkel körben kötjük. Végül utoljára a nyakkivágás szegélyét készítjük el.

HÁTA:
A kezdéshez szedjünk fel 30-32-34-36-36-38 szemet a 5 mm vastag körkötőtűre a DROPS Air fonalból. 1 sort kötünk fordított szemekkel a fonákoldal felől.
Tegyünk jelölőt, mindkét oldalon a 3 szélső szem mellé. A jelölőket tartsuk emellett a 3 szem mellett.
Harisnyakötéssel kötünk oda-vissza.
UGYANAKKOR, szaporítsunk a jelölő UTÁN a SZO sor elején, és a jelölő ELŐTT a sor végi jelölőnél (a SZO felől nézve) - olvassuk el a fenti tanácsokat a SZAPORÍTÁSRÓL A SZO FELŐL.
A köv sorban (a FO felől), szaporítsunk ugyanígy - olvassuk el a fenti magyarázatot a SZAPORÍTÁSOKHOZ A FO FELŐL.
Ismételjük meg a szaporítást a SZO és a FO felől is, összesen 26-28-28-30-32-36 alkalommal. Miután minden szaporítást elkészítettünk a raglánvonal kialakításához, 82-88-90-96-100-110 szem marad a kötőtűn.
A DARABOT EZENTÚL ETTŐL A PONTTÓL MÉRJÜK!
Folytassuk a munkát, amíg a vállrész 14-15-16-17-17-18 cm-es lesz. Tegyük félre a darabot, és kössük meg a két elejét az alábbi magyarázat szerint.

BAL ELEJE:
A bal vállon kezdjük (a kardigánt felvéve.)
Szedjünk fel 7 szemet (a pánt), szedjünk fel 26-28-28-30-32-36 szemet a háta bal vállán, az 1 szélszem mellett (szedjünk fel 1-1 szemet minden sorban) = 33-35-35-37-39-43 szem. Folytassuk a kötést harisnyakötéssel, és 7 lustakötéses szélszemmel - lásd a fenti magyarázatot! a két szélén (az eleje közepénél). Amikor a darabunk 4 cm-es, minden sor elején a SO felől, szaporítsunk a nyakkivágás kialakításához a gomb pánt 7 szeme + 2 harisnyakötéssel kötött szem után. Ne feledkezzünk meg a TANÁCSRÓL A SZAPORÍTÁSHOZ (= a SZO felől). Szaporítsunk 1 szemet minden 2. sorban 10-11-12-13- 13-14 alkalommal, majd minden 4. sorban 3alkalommal és minden 6. sorban 2 alkalommal = 48-51-52-55-57-62 szem. Amikor a darabunk 24-25-26-27-29-30 cm, készítsük el az utolsó sort a SZO felől, és tegyük félre a darabot.

JOBB ELEJE:
Szedjünk fel 26-28-28-30-32-36 szemet a háta jobb vállán, az 1 szélszem mellett, és szedjünk fel 7 új szemet a sor végén a gomb pánthoz = 33-35-35-37-39-43 szem. Folytassuk harisnyakötéssel, és 7 lustakötéssel kötött szélszemmel a két szélén az eleje közepénél. Amikor a darabunk 4 cm-es, minden sor végán a SO felől, szaporítsunk a nyakkivágás kialakításához a gomb pánt 7 szeme + 2 harisnyakötéssel kötött szem előtt. – Ne feledkezzünk meg a TANÁCSRÓL A SZAPORÍTÁSHOZ (= a SZO felől). Szaporítsunk 1 szemet minden 2. sorban 10-11-12-13- 13-14 alkalommal, majd minden 4. sorban 3alkalommal és minden 6. sorban 2 alkalommal = 48-51-52-55-57-62 szem. Amikor a darabunk 24-25-26-27-29-30 cm-es, a következő fonákoldali sorban így haladjunk a mintával: Kössünk az első 48-51-52-55-57-62 szemet (= jobb eleje), szedjünk fel a következő 6-8-12-14-20-20 szemet a karöltő kialakításához, kössük a következő 82-88-90-96-100-110 szemet (= háta), le a következő 6-8-12-14-20-20 szemet a karöltő kialakításához, majd kössük le az utolsó 48-51-52-55-57-62 szemet (= bal eleje) a korábbiaknak megfelelően.

TESTRÉSZ:
= 190-206-218-234-254-274 szem. Folytassuk oda-vissza haladva, harisnyakötéssel és lustakötéssel - ne feledkezzünk meg a GOMBLYUKAKRÓL -olvassuk el a fenti magyarázatot- még további 42-44-46-48-50-52 cm-ig. Kössünk 1 sort S szemekkel a SZO felől, miközben a sorban egyenletesen elosztva szaporítsunk 62-62-70-74-82-90 szemet (a gomb pántokon nem szaporítunk) = 252-268-288-308-336-364 szem.
Váltsunk az 4 mm-es körkötőtűre, és kössük a bordás mintát a SZO felől a következő módon: 7 szélszem lustakötéssel * 2 F, 2 S.* Ismételjük a *-* közötti részt, amíg 9 szem marad a sorban, 2 F és 7 lustakötéses szemmel fejezzük be a sort. Folytassuk ezzel a bord mintával 10 cm-ig, majd lazán láncoljuk le a szemeket.

BAL UJJA:
A 5 mm vastag körkötőtűvel, a SZO felől szedjünk fel 40-42-45-45-49-51 szemet a karöltő aljától az eleje szélén, majd 24-26-27-29-29-31 szemet a válltól lefelé a háta szélén, a karöltő aljáig = 64-68-72-74-78-82 szem.
Kössünk harisnyakötéssel oda-vissza haladva 2-2-4-4-6-6 cm-t.
A rövidebb 5 mm vastag körkötőtűvel vagy a kéthegyű kötőtűkkel, zárjuk a kört, és a kötést körben haladva folytassuk. Tegyünk 1 kötésjelölőt a kör kezdetéhez az ujja alsó középvonala. A jelölőt a kötéssel együtt mozdítsuk.
A jelölőszálnál kezdjük, és folytassuk a harisnyakötéssel, amíg az ujja 3-3-5-5-7-7 c-es lesz attól a ponttól, ahol felszedtük a szemeket. A következő körben, az ujja alsó középvonalánál fogyasszunk 2 szemet– OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A FOGYASZTÁSHOZ.
Ismételjük meg a fogyasztást a fentiek szerint 6-5-4-4-3-2½ cm-ként összesen 6-7-8-8-9-10 alkalommal = 52-54-56-58-60-62 szem marad a kötőtűn a körben / sorban. Folytassuk a kötést, amíg az ujja 38-37-38-37-37-35 cm-es lesz, (kb 10 cm van hátra a teljes méretig - próbáljuk fel a darabot, és szükség esetén kössünk tovább, a kívánt hosszig - a bord minta előttig). Kössünk 1 kört S szemekkel minden szemen, és egyenletesen elosztva szaporítsunk 16-18-16-18-20-18 szemet a körben = 68-72-72-76-80-80 szem. Váltsunk a 4 mm vastag körkötőtűre / kéthegyű kötőtű készletre, és kössük a bordás mintát (2 sima /2 fordított) 10 cm-t. Lazán láncoljuk le a szemeket. A teljes ujja kb 48-47-48-47-47-45 cm.-es.

Kössük a másik ujját ugyanígy, de a szemek felszedésénél először 24-26-27-29-29-31szemet szedjünk fel az elején, a karöltő aljától a háta szélén, és 40-42-45-45-49-51 szemet a vállától lefelé, az eleje szélén a karöltő aljáig. Varrjuk össze a karöltő alját.

NYAKKIVÁGÁS:
Szedjünk fel 1-1 szemet a jobb eleje felső szélén a 7 lustakötéssel kötött szem mindegyikébe, és kössünk lustakötéssel, oda-vissza haladva 8-9-9-10-10-10 cm-t. Ellenőrizzük, hogy a pánt kissé megnyújtva, végig érjen a háta nyakkivágás közepéig. Láncoljuk le a szemeket Ugyanúgy készítjük, mint a pántot a bal elején. Varrjuk össze a nyakkivágás szegélyét a háta közepén, és varrjuk fel a nyakkivágásra.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Varrjuk fel a gombokat a bal elejére.

Diagram

symbols = a karöltő alja, varrjuk a b-t a B-hez
symbols = a bal eleje válla szemet a háta bal válla szélén szedjük fel (d), a jobb eleje válla szemeit a jobb háta szemei mellett szedjük fel (=E)
symbols = A kötés iránya

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 240-29) .

Minden mintánkhoz tartoznak oktató-videók, amik segítenek.

Megjegyzések / Kérdések (17)

country flag Therese Björntorp wrote:

Hej! Jag får inte ihop beskrivningen för ärm och armhåla. Jag plockar upp 68 maskor (m), stickar fram och tillbaka i 2 cm och sedan stickar jag runt. Det blir ju ingen skillnad på om jag hade stickat runt direkt. Jag hade förstått bättre om jag skulle ha stickat slätstickning t ex 60 maskor i 2 cm och sedan börjat sticka runt med de 8 som är mitt under armen. ?? Eller ??? Tacksam för hjälp!

16.09.2023 - 15:19

DROPS Design answered:

Hei Therese. Husk at du skal strikke frem og tilbake med forkortede pinner over ermetoppen. Dette gjøres for at ermet skal få en bedre passform. Se forklaringen til varv 1 - 7. mvh DROPS Design

26.09.2023 kl. 11:40

country flag Nikoline wrote:

Skal det være én, to eller ingen masker masker mellom økningene på ryggen?

09.09.2023 - 20:08

DROPS Design answered:

Hei Nikoline LItt usikker på hva du mener. Du øker i hver side og det økes før/etter de 3 ytterste maskene. Mellom økningene er det et maskeantall (24-26-28-30-30-32) avhengig av hvilken str. du strikker etter. Ta gjerne titt på hjelpevideoene til Europeisk skulder, som du finner under målskissene. mvh DROPS Design

18.09.2023 kl. 10:13

country flag Nicole wrote:

Entschuldigung. Autokorrektur. Die Frage bezieht sich auf die Hin- und Rückreihen.

06.09.2023 - 12:34

country flag Nicole wrote:

Hallo, ich habe eine Frage. Bei den Vorderteilen soll in jeder 2. , jeder 4. bzw. jeder 6. Reihe zugenommen werden. Bezieht sich das jeweils auf die Hinreißen? Also soll in jeder 2., 4. bzw. 6. Hinreihe zugenommen werden? Oder werden die Rückseiten mitgezählt? Ich bedanke mich im Voraus für Ihre Mühe und Antwort.

06.09.2023 - 12:16

DROPS Design answered:

Liebe Nicole, wenn man in jeder 2. Reihe / jeder 4. Reihe /jeder 6. Reihe zunimmt, wird man in jeder Hin-Reihe / in jeder 2. Hin-Reihe / in jeder 3. Hin-Reihe zunehmen. Viel Spaß beim stricken!

06.09.2023 kl. 15:56

country flag Jiji wrote:

Hi me again. With the decrease tip It said to k2tog then ssk which makes the decreased stitches lean out ward. Shouldn’t the decreases be leaning inword towards the center of the bottom marker? Thanks

28.08.2023 - 04:08

DROPS Design answered:

Dear Jiji, in this video we show how to decrease mid under sleeve, feel free to edit the decreases if you like them leaning another way. Happy knitting!

28.08.2023 kl. 16:28

country flag Jiji wrote:

Hello I am currently knitting a XL size cardigan and I am having some trouble with starting the left arm. The pattern states that you have to pickup 45stitches along the front to shoulder and 29stitches along the shoulder to back, a total of 74 stitches i work these 74 stitches for 4cm then do I pick up 14 stitches along the bottom of the arm hole then join and knit in the round? If I do so how do I avoid a giant hole caused by the off-set of 4cm stockinette / under armhole stitches?

27.08.2023 - 11:36

DROPS Design answered:

Dear Jiji, there will be a hole, which you will later sew with an underarm seam, as indicated in the last sentence of right sleeve (Sew the bottom of the armholes). Happy knitting!

28.08.2023 kl. 01:07

country flag Alona wrote:

Hi:) I don't understand how to knit sleeves. At the beginning of knitting sleeves are we knit up stitches without armhole stitches ? Then we work stockinette stitch back and forth for 2-2-4-4-6-6 cm. And after we pick up the loops from the armhole and connect them in a circle? Thank you:)

15.08.2023 - 13:45

DROPS Design answered:

Dear Alona, you will pick up stitches along armhole (not in the stitches cast on mid under sleeve) and more stitches along front piece (because armhole is longer) then along back piece (which is shorter), then correct, you continue back and forth for 2,4 or 6 cm than continue in the round. Happy knitting!

15.08.2023 kl. 16:13

country flag Melisa wrote:

Hello, I don't understand the instruction that says to insert a marker "inside" the three outermost stitches. What does it mean? To insert a marker after the first three stitches and one before the last three.

15.08.2023 - 00:18

DROPS Design answered:

Hi Melisa, Yes, that is correct. The markers are inserted after the first 3 stitches on the row and before the last 3 stitches. Happy crafting!

15.08.2023 kl. 06:37

country flag Alona wrote:

The description of the left and right front part says 'When the piece measures 24-25-26-27-29-30 cm'. From where to measure this length? From the shoulder? That is, from the place where we cast on 7 stitches (band), knit up 26-28-28-30-32-36 stitches?

09.08.2023 - 16:48

DROPS Design answered:

Dear Alona, measure on the side, along the armhole (from the picked up stitches). Happy knitting!

09.08.2023 kl. 17:05

country flag Faye wrote:

Me again. When I try to knit up the 68 stitches for the sleeves a problem happened : I have for an M size more than 42 and 25 stitches in both sides of the armholes. How can I get only 68 stitches if my armholes are bigger ? It is not very clear. Thank you.

21.06.2023 - 20:51

DROPS Design answered:

Dear Faye, with a tension of 17 sts for 10 cm, you should pick up ca 42 sts along armhole on front piece (=25 cm armhole x 1,7 tension = approx. 42 sts) and 25 sts along back piece (= 15 cm armhole x 1,7 tension = approx 25 sts) - if you get the correct tension, try to pick up stitches less often and/or decrease on the first row from WS to get the correct number of stitches. Happy knitting!

22.06.2023 kl. 09:51

Post a comment to pattern DROPS 240-29