Hoe u een DROPS patroon volgt

Is dit de eerste keer dat u met een DROPS patroon werkt en heeft u er moeite mee om te begrijpen wat u nu eerst moet doen? Lees dan deze les, waarin we uitleggen hoe u een van onze patronen volgt. De... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Hoe u telpatronen voor haken leest

Een telpatroon voor haken bestaat uit symbolen, 1 symbool = 1 steek - the symboolverklaring legt uit wat voor soort steek het is of hoe hij gehaakt moet worden. Het telpatroon laat alle steken aan de goede... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Hoe u telpatronen voor breien leest

Een telpatroon bestaat uit vierkanten. 1 vierkant = 1 steek - de verklaring van de symbolen geeft uitleg over hoe u de steek moet breien. Het telpatroon laat alle steken zien aan de goede kant (tenzij... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Hoe u verdeeld meerdert/mindert

Hoe u uitrekent waar u moet meerderen/minderen, wanneer het patroon aangeeft om verdeeld te meerderen/minderen" - U kunt de tips uit deze les voor zowel breien als haken gebruiken: Verdeeld meerderen:... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Meerder of minder 1 st afwisselend

U kunt afwisselend meerderen/minderen in een aangegeven nld/toer/cm om een gelijkmatige meerdering/mindering te krijgen op bijvoorbeeld een raglan, V-hals of als u uw werk op een andere manier wilt vormen.... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Het plaatsen van een telpatroon in het midden van een werk

Op deze manier plaatst u het midden van het telpatroon (de steek met het pijltje) in het midden van een voor- of achterpand of mouw > In het patroon staat dat u doorgaat met het breien van het telpatroon... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Hoe meet u de stekenverhouding

Het is altijd belangrijk om uw stekenverhouding te controleren: Wees er zeker van de afmetingen van uw project gelijk zijn aan die van het patroon. Maak altijd een proeflapje. Als het patroon een... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Maattekeningen lezen

U vindt de maattekening voor elk kledingstuk onderaan het patroon. De maattekening bevat de afmetingen voor elke kledingmaat in het patroon. Volgt u het patroon en heeft u de juiste stekenverhouding, dan... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Kan ik een patroon aanpassen van rondbreinaalden naar rechte naalden?

Een aantal van de DROPS patronen wordt in de rondte gebreid op rondbreinaalden. Deze techniek wordt zeer veel gebruikt in landen in Noord-Europa, het VK en de VS en deze techniek heeft vele voordelen;... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!

Hoe krijg ik hulp bij een DROPS patroon?

Elk patroon heeft een “Opmerkingen”-gedeelte waarin u vragen kunt stellen en antwoorden ontvangt in uw eigen taal. U kunt ook lezen wat andere gebruikers hebben gezegd over het patroon. Als er... (Lees verder)

categorie: Aan de slag!