DROPS / 199 / 29

Simply Susan by DROPS Design

Gebreide trui in 2 draden DROPS Air. Het werk wordt gebreid in tricotsteek en gerstekorrel. Maat: S - XXXL

DROPS design: Patroon ai-207
Garengroep C + C of E
----------------------------------------------------------

350-400-450-500-550-600 g kleur 01, naturel

STEKENVERHOUDING:
11 steken in de breedte en 15 naalden in de hoogte in tricotsteek en 2 draden = 10 x 10 cm.

NAALDEN:
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 8 mm
DROPS RONDBREINAALD 8 mm, lengte 80 cm voor tricotsteek.
DROPS NAALDEN ZONDER KNOP MAAT 7 mm
DROPS RONDBREINAALD 7 mm, lengte 80 cm voor de boordsteek.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 39.20€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

----------------------------------------------------------

Om uit te rekenen hoe u verdeeld mindert/meerdert, neem het totaal aantal steken op de naald (dus 114 steken) en deel de steken door het aantal te maken minderingen/meerderingen (dus 20) = 5.7. In dit voorbeeld mindert u door ongeveer iedere 5e en 6e steek samen te breien. Bij het meerderen maakt u 1 omslag (in dit voorbeeld) na ongeveer iedere 6e steek. Brei op de volgende naald de omslag gedraaid om een gaatje te voorkomen

TIP VOOR HET MEERDEREN (geldt voor de mouwen):
Brei tot er 1 steek over is voor de markeerdraad, 1 omslag, 2 recht (de markeerdraad is in het midden van deze 2 steken), 1 omslag. Brei op de volgende naald de omslagen gedraaid recht om gaatjes te voorkomen. Brei dan de nieuwe steken in tricotsteek.

----------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

----------------------------------------------------------

TRUI - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Wordt in de rondte gebreid op de rondbreinaald tot het armsgat, brei dan het voor- en achterpand apart heen en weer. De mouwen worden in de rondte gebreid op naalden zonder knop en aan het einde in de armsgaten genaaid.

LIJF:
Zet 114-126-138-144-162-180 steken op rondbreinaald 7 mm met 2 draden Air. Brei 1 naald recht. Brei dan boordsteek als volgt: * 3 recht, A.1 (= 3 steken) *, herhaal van *-* de hele naald. Brei zo boordsteek voor 6 cm. Ga verder met rondbreinaald 8 mm, brei 1 naald recht en minder 20-20-24-22-24-30 steken verdeeld - lees TIP VOOR HET MEERDEREN/MINDEREN = 94-106-114-122-138-150 steken. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald en 1 markeerdraad na de volgende 47-53-57-61-69-75 steken, er zijn nu 47-53-57-61-69-75 steken tot het begin van de naald. De markeerdraden geven de zijkanten aan, neem de markeerdraden mee in de hoogte tijdens het breien. Brei in tricotsteek. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Bij een hoogte van 37-38-39-40-41-42 cm, verdeelt u het werk op de markeerdraden en eindig elk deel apart.

VOORPAND:
= 47-53-57-61-69-75 steken. Begin in de zjikant en brei heen en weer in tricotsteek. Brei bij een hoogte van 47-49-51-53-55-57 cm, de volgende naald op de verkeerde kant als volgt: Brei 38-41-44-46-51-54 steken zoals hiervoor, en zet de laatste 29-29-31-31-33-33 gebreide steken op 1 hulpdraad voor de hals, brei de overgebleven 9-12-13-15-18-21 steken zoals hiervoor.
Brei 1 naald aan de goede kant over de eerste 9-12-13-15-18-21 steken zoals hiervoor, keer het werk, trek de draad aan en brei 1 naald op de verkeerde kant. Knip het garen af. Zet de steken op 1 hulpdraad.
Brei 1 naald aan de goede kant over de laatste 9-12-13-15-18-21 steken op de naald zoals hiervoor, keer het werk, trek de draad aan en brei 1 naald op de verkeerde kant. Knip het garen af.
Zet alle steken op rondbreinaald 8 mm = 47-53-57-61-69-75 steken. Brei 1 naald in tricotsteek en meerder 4-4-0-2-0-0 steken verdeeld - denk om TIP VOOR HET MEERDEREN/MINDEREN = 51-57-57-63-69-75 steken.
Ga verder met rondbreinaald 7 mm. Brei boordsteek als volgt aan de goede kant: * A.1 (= 3 steken), 3 steken in tricotsteek *, brei van *-* tot er 3 steken over zijn, eindig met A.1 (= 3 steken). Ga verder met boordsteek voor 7 cm. Kant de steken af met recht boven recht en averecht boven averecht - zorg ervoor om een strakke afkantrand te voorkomen (kant, indien nodig, af met een dikkere naald). Het werk meet ongeveer 54-56-58-60-62-64 cm.

ACHTERPAND:
Brei zoals het voorpand.

MOUW:
Zet 24-24-24-30-30-30 steken op breinaalden zonder knop maat 7 mm met 2 draden Air. * 3 recht, A.1 (= 3 steken) *, herhaal van *-* de hele naald. Brei zo boordsteek voor 6 cm. Brei 1 naald recht en meerder 0-2-2-0-0-0 steken verdeeld = 24-26-26-30-30-30 steken. Voeg 1 markeerdraad in op het begin van de naald en neem de markeerdraad in de hoogte mee tijdens het breien. Gebruik de markeerdraad later bij het meerderen midden onder de mouw. Brei verder met breinaalden zonder knop maat 8 mm. Brei dan in tricotsteek. Meerder bij een hoogte van 9 cm, 1 steek aan elke kant van markeerdraad midden onder de mouw - lees TIP VOOR HET MEERDEREN. Meerder zo iedere 6½-6½-5½-6-5-4 cm 7-7-8-7-8-9 keer in totaal = 38-40-42-44-46-48 steken. Ga verder tot het werk 52-50-50-48-46-44 cm meet (minder voor de grotere maten vanwege bredere schouders). Kant af maar zorg ervoor om een strakke afkantrand te voorkomen (brei verder met een grotere naald, indien nodig). Brei de andere mouw op dezelfde wijze.

AFWERKING:
Naai de schoudernaden dicht, laat ongeveer 26-27-28-29-30-31 cm over voor de hals. Naai de mouwen in de trui.

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 199-29) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (6)

Annalisa 08.11.2019 - 10:59:

Sto lavorando seguendo il modello per la taglia XXXL quindi sul davanti a 57cm ho 75 magli e devo proseguire lavorando 54 maglie a rovescio,mettere su ferma maglie 33 lavorate per lo scollo(?) ele rimanenti 21 maglie come prima. Se ne ho in tutto 75,dove sono le 33 dello scollo?

DROPS Design 08.11.2019 kl. 12:16:

Buongiorno Annalisa. Deve mettere in attesa le 33 maglie centrali del davanti. Le rimarranno 21 maglie per ognuna delle due spalle. Per evitare di tagliare il filo, lavora in questo modo: lavora 54 maglie, mette in attesa le ultime 33 maglie di queste 54 m che sono sul ferro destro (e quindi le rimangono sul ferro 21 maglie lavorate per la spalla) e poi lavora le ultime 21 maglie che sono ancora sul ferro di sinistra. Buon lavoro!

Annalisa 08.11.2019 - 10:58:

Sto lavorando seguendo il modello per la taglia XXXL quindi sul davanti a 57cm ho 75 magli e devo proseguire lavorando 54 maglie a rovescio,mettere su ferma maglie 33 lavorate per lo scollo(?) ele rimanenti 21 maglie come prima. Se ne ho in tutto 75,dove sono le 33 dello scollo?

Sylvia 18.07.2019 - 00:23:

Für mich als Anfänger war er sehr einfach zu stricken und bin sehr begeistert von dem Resultat. Ein super schicker Pulli!

Magda 25.05.2019 - 15:25:

Bardzo ładna bluzka. Nadaje się na wiele okazji. No i nie jest taka trudna do zrobienia.

Carla Sardu 25.03.2019 - 18:55:

Un modello molto semplice, ma allo stesso tempo pratico ed elegante.

Brigitte 24.12.2018 - 01:27:

Sehr schön und klassisch

Laat een opmerking achter voor DROPS 199-29