DROPS Extra / 0-1437

Christmas Crunch by DROPS Design

Gehaakt mandje in DROPS Paris. Het werk wordt gehaakt met popcornpatroon. Thema: Kerst.

Trefwoorden: kerst, keuken, mandjes, tafeltextiel,

DROPS Design: Patroon nr. w-740
Garengroep C of A + A
-------------------------------------------------------

MATEN:
SMALL – MEDIUM - GROOT
Afmetingen: Omtrek: ongeveer 42-49-64 cm. Hoogte (met rand naar beneden gekeerd): ongeveer 7-7-7 cm.

KLEIN MANDJE:

MATERIAAL:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
100 g kleur 12, rood

STEKENVERHOUDING:
17 stokjes in de breedte en 10 toeren in de hoogte = 10 x 10 cm.
Patroon A.3 meet ongeveer 1.5 cm in de hoogte.

HAAKNAALD:
DROPS HAAKNAALD 4 MM.
De haaknaald is slechts een richtlijn. Als u te veel steken heeft op 10 cm, ga dan verder met een grotere haaknaald. Als u te weinig steken heeft op 10 cm, ga dan verder met een kleinere haaknaald.

MEDIUM MANDJE:

MATERIAAL:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
Voor 2 stuks:
250 g kleur 41, mosterdgeel

STEKENVERHOUDING:
17 stokjes in de breedte en 10 toeren in de hoogte = 10 x 10 cm.
Patroon A.3 meet ongeveer 1.5 cm in de hoogte.

HAAKNAALD:
DROPS HAAKNAALD 4 MM.
De haaknaald is slechts een richtlijn. Als u te veel steken heeft op 10 cm, ga dan verder met een grotere haaknaald. Als u te weinig steken heeft op 10 cm, ga dan verder met een kleinere haaknaald.

GROOT MANDJE:

MATERIAAL:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
200 g kleur 12, rood

STEKENVERHOUDING:
17 stokjes in de breedte en 10 toeren in de hoogte = 10 x 10 cm.
Patroon A.3 meet ongeveer 1.5 cm in de hoogte.

HAAKNAALD:
DROPS HAAKNAALD 4 MM.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 2.20€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

UITLEG VOOR HET PATROON:

-------------------------------------------------------

PATROON:
Klein mandje: Zie telpatronen A.1 en A.4.
Medium mandje: Zie telpatronen A.2 en A.4.
Groot mandje: Zie telpatronen A.3 en A.4.
(Telpatronen A.1a, A.2a, A.3a en A.4a laten zien hoe de toeren beginnen en eindigen)

-------------------------------------------------------

BEGIN HET WERK HIER:

-------------------------------------------------------

MANDJE - KORTE SAMENVATTING VAN HET WERK:
Haak 1 klein mandje in rood, 1 groot mandje in rood en 2 medium mandjes in mosterdgeel.
Het werk wordt in de rondte gehaakt, vanaf het midden van de onderkant en naar boven langs de zijkanten. U haakt een rand in popcornpatroon welke naar buiten gekeerd wordt en tot slot een afwerkrand.

KLEIN MANDJE:
Haak 5 lossen met haaknaald 4 mm en rood en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak in patroon in de rondte als volgt: Haak A.1a (laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen), A.1b in totaal 12 keer op de toer. Haak tot er 1 toer over is in A.1a en A.1b = 72 stokjes op de toer – DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Het werk meet ongeveer 12 cm in diameter; de onderkant is klaar. Voeg 1 markeerdraad in, in deze toer – HET WERK WORDT NU VANAF HIER GEMETEN! Haak de laatste toer en herhaal deze toer tot het werk 7 cm meet. Haak popcornpatroon en een afwerkrand zoals beschreven hieronder.

MEDIUM MANDJE:
Haak 5 lossen met haaknaald 4 mm en mosterdgeel en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak patroon in de rondte als volgt: Haak A.2a (laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen), A.2b in totaal 12 keer op de toer. Haak tot er 1 toer over is in A.2a en A.2b = 84 stokjes op de toer – DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Het werk meet ongeveer 14 cm in diameter; de onderkant is klaar. Voeg 1 markeerdraad in, in deze toer – HET WERK WORDT NU VANAF HIER GEMETEN! Haak de laatste toer en herhaal deze toer tot het werk 7 cm meet. Haak popcornpatroon en een afwerkrand zoals beschreven hieronder.

GROOT MANDJE:
Haak 5 lossen met haaknaald 4 mm en rood en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak patroon in de rondte als volgt: Haak A.3a (laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen), A.3b in totaal 12 keer op de toer. Haak tot er 1 toer over is in A.3a en A.3b = 108 stokjes op de toer – DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Het werk meet ongeveer 18 cm in diameter; de onderkant is klaar. Voeg 1 markeerdraad in, in deze toer – HET WERK WORDT NU VANAF HIER GEMETEN! Haak de laatste toer en herhaal deze toer tot het werk 7 cm meet. Haak popcornpatroon en een afwerkrand zoals beschreven hieronder.

POPCORNPATROON:
Keer nu het werk zodat u in de tegenovergestelde richting haakt (zodat als de rand naar buiten gevouwen is, het patroon op de goede kant zit).
Haak A.4a (laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen), A.4b in totaal 24-28-36 keer op de toer. Haak A.4a en A.4.b in totaal 4-4-4 keer in de hoogte. Het werk meet ongeveer 13-13-13 cm vanaf de markeerdraad. Knip en hecht de draad af. Vouw de popcornrand naar buiten.

AFWERKRAND:
Haak een afwerkrand over de opening als volgt aan de goede kant: * 1 vaste in elk van de 2 stokjes tussen de 2 popcornsteken, haak 1 losse, sla 1 popcornsteek over *, haak van *-* over de hele opening, eindig met 1 halve vaste in de eerste vaste. Knip en hecht de draad af.

Telpatroon

= Begin hier - deze lossenring is beschreven in de tekst. Ga verder met het symbool over de punt op de cirkel en haak richting links.
= de toer begint met 3 lossen en eindigt met 1 halve vaste in de 3e losse op het begin van de toer
= toer begint met 1 losse en eindigt met 1 halve vaste in de eerste losse op het begin van de toer
= toer hoort bij het vorige telpatroon en is reeds gehaakt - Begin op de volgende toer!
= losse
= vaste in popcornsteek
= vaste om de lossenlus
= stokje om lossenring
= stokje in de steek
= POPCORN: Haak 4 stokjes in dezelfde steek, haal de haaknaald uit de lus, voeg de haaknaald in de eerste van de 4 stokjes, voeg dan de haaknaald in de lus van het laatste stokje (= 2 lussen op de haaknaald), maak 1 omslag en haal het door beide lussen op haaknaald = 1 popcorn steek

Opmerkingen (1)

Jezirah 16.12.2018 - 14:33:

Leider verstehe ich nicht, was mit "1 Stäbchen um den Luftmaschenring häkeln" gemeint ist.

DROPS Design 17.12.2018 kl. 10:12:

Lieber Jezirah, Dieses Video zeigt wit man in oder UM eine Masche häkeln und dieses Video wie man das Körbchen häkelt. Viel Spaß beim häkeln!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-1437