DROPS Extra / 0-1394

Rejoice by DROPS Design

Gehaakt hart voor Kerst. Het werk wordt gehaakt in DROPS Cotton Merino.

DROPS Design: Patroon nr. cm-071
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Afmetingen: Breedte: ongeveer 9 cm. Hoogte: ongeveer 8 cm.
Materiaal:
DROPS COTTON MERINO van garnstudio (behoort tot garengroep B)
50 g kleur 06, rood
50 g kleur 14, roze
50 g kleur 13, koraal
50 g kleur 05, poeder roze
50 g kleur 28, poeder

1 hart weegt ongeveer 5 g.

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
"Alternatief garen (Garengroep B)" – zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 3.5 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 20 stokjes en 10 toeren is 10 cm breed en 10 cm hoog.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

We hebben honderden gratis Kerstpatronen. Bekijk ze hier!

----------------------------------------------------------

HART:
Het hart wordt in de rondte gehaakt vanaf het midden naar buiten.
Haak 4 lossen met haaknaald 3.5 mm en Cotton Merino en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Ga verder met haken volgens A.1. Knip en hecht de draad af als A.1 klaar is.
Om het hart een beetje stijf te maken–dip het in suikerwater of kleurloze frisdrank met prik en leg het plat neer om te drogen.

Telpatroon

= haak 4 lossen en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste (zie punt op de cirkel, de toer begint en eindigt hier)
= 1 losse
= 1 vaste om de losse
= 1 halve vaste op het einde van de toer
= haak 2 stokjes in dezelfde steek, maar wacht met de laatste omslag en doorhaling, haak nog 1 stokje in dezelfde steek en haalde laatste omslag door alle 3 lussen op de haaknaald
= Haak 3 stokjes in dezelfde steek, maar wacht met de laatste omslag en doorhaling op deze stokjes, haak nog 1 stokje in dezelfde steek en haal de laatste omslag door alle 5 lussen op de haaknaald
= 1 dubbel stokje om de lossenlus
= 1 half stokje om de lossenlus

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-1394.