DROPS / 175 / 23

Folk Dance by DROPS Design

Gehaakte tas met kleurenpatroon van DROPS Cotton Light.

Trefwoorden: meerkleurig, tassen,
DROPS Design: Patroon nr. cl-077
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Maten:
Hoogte: 21 cm
Breedte: 20 cm

Materiaal:
DROPS COTTON LIGHT van Garnstudio (hoort bij garengroep B)
50 gr. kleur 28, geel
50 gr. kleur 30, donkergrijs
50 gr. kleur 02, wit
50 gr. kleur 21, lichtbeige

DROPS HAAKNAALD 3 MM – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 22 vasten en 22 toeren is 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

50% katoen, 50% polyester
vanaf 1.50 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 6.00€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 steek aan elke kant van de markeerdraad als volgt:
Begin 2 vasten voor de markeerdraad, haak nog 2 vasten in de volgende vaste, haak 2 vasten, de markeerdraad staat tussen deze vasten in, haak 1 vaste en haak 2 vasten in de volgende vaste.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen geven het kleurenpatroon weer. 1 vierkant = 1 vaste.

KLEURENPATROON (Wordt in de rondte gehaakt):
Wissel van kleur als volgt: haak de laatste vaste met de eerste kleur maar wacht met de laatste doorhaling, ga verder met de volgende kleur en haak de laatste doorhaling, haak dan de volgende vaste. Als u met twee kleuren werkt, leg dan de draden waarmee u niet haakt op de steken en haak er omheen, zodat de draden verborgen worden en meelopen in het werk, voor als u ze weer nodig hebt.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang de eerste vaste op de toer door 1 losse, eindig de toer met 1 halve vaste in de 1e losse
----------------------------------------------------------

TAS:
Wordt in de rondte gehaakt met vasten. Haak eerst de onderkant met meerderingen. Haak dan A.1 en A.2 in de hoogte zonder meerderingen. Haak aan de bovenkant een toer van gaatjes voor de koorden.

Haak 35 lossen met haaknaald 3 mm en lichtbeige.
TOER 1:
Haak vasten naar beneden langs de ene kant van de ketting van lossen als volgt: sla de eerste losse over, haak 2 vasten in de volgende losse, haak dan 1 vaste in elke van de volgende 32 lossen, haak in de laatste losse 2 vasten, plaats 1 markeerdraad = midden van zijkant. Keer en ga verder langs de andere kant van de ketting van lossen. Haak 2 vasten in de eerste losse, haak dan 1 vaste in elke van de volgende 32 lossen en eindig met 2 vasten in de eerste losse van het begin van de toer en 1 halve vaste in de eerste vaste op de toer. Plaats 1 markeerdraad = midden van de zijkant. Er zijn nu 72 vasten op de toer.
TOEREN 2-6:
LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak 1 vaste in elke vaste van de vorige toer en meerder TEGELIJKERTIJD 4 vasten elke toer – LEES TIP VOOR HET MEERDEREN. Haak 5 toeren op deze manier = 92 vasten.

Ga verder en haak in de rondte met vasten, maar zonder meerderingen en haak volgens A.1 (= 23 herhalingen in de breedte). LEES KLEURENPATROON! Minder op de laatste toer van A.1 2 vasten gelijkmatig op de toer = 90 vasten. Ga verder volgens patroon A.2 (= 3 herhalingen in de breedte). Haak op de toer met de pijl een toer van gaatjes als volgt: haak 1 vaste in elke van de eerste 2 vasten, * haak 2 lossen, sla de volgende 2 vasten over, 1 vaste in elke van de volgende 2 vasten*, herhaal van *-* de hele toer. Haak op de volgende toer 1 vaste in elke vaste en 2 vasten om elke lossenlus. Haak A.2 af. Knip de draden af en zet vast.

KOORDEN:
Haak 3 koorden, 1 met wit, 1 met lichtbeige en 1 met geel, als volgt: haak een ketting van lossen voor een koord van 130 cm. Knoop de koorden samen aan de tas, met een knoop aan de binnenkant, op de toer met gaatjes.

Telpatroon

= wit
= geel
= lichtbeige
= donkergrijs

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 175-23) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (21)

Sonja Schuler 24.09.2019 - 17:05:

Vielen Dank hab es jetzt verstanden. Nur noch eine Frage muss ich nach der KM LM in die nächste Masche verdoppeln oder in die gleiche Masche wo die LM ist?

DROPS Design 25.09.2019 kl. 08:50:

Liebe Frau Schuler, die erste feste Masche der Runde wird durch 1 Luftmasche ersetzt (siehe HÄKELINFO), aber wenn Sie lieber diese Luftmasche extra häkeln möchten, dann verdoppeln Sie die 1. Feste Masche. Viel Spaß beim häkeln!

Sonja Schuler 24.09.2019 - 15:47:

Leider versteh ich nicht wo ich die Zunahmen häkeln muss.

DROPS Design 24.09.2019 kl. 16:25:

Liebe Frau Schuler, am Anfang der Tasche nehmen Sie 4 Maschen bzw 2 Maschen auf beiden Seiten von jedem Markierungsfaden zu - siehe ZUNAHMETIPP. Viel Spaß beim häkeln!

Eva Calderón Moreno 02.09.2018 - 11:39:

Hola, el primer punto bajo de cada vuelta se sustituye por uno de cadeneta, este punto cuenta para el diagrama?. gracias.

DROPS Design 02.09.2018 kl. 18:27:

Hola Eva. Mira la INFORMACIÓN PARA LA REALIZACIÓN DEL TRABAJO, al inicio de la vuelta el 1er punto bajo se sustituye por 1 punto de cadeneta y es el primer punto del diagrama.

Cristina 31.08.2017 - 00:12:

Gracias!!!

Cristina 29.08.2017 - 10:40:

Buenas. No consigo saber cómo colocar los cordones. Tengo hechos los ojales y los cordones, pero no consigo colocarlos en el bolso y no he encontrado ningún video explicativo. me podríais ayudar? Por cierto queda muy chulo el dibujo!! Gracias

DROPS Design 29.08.2017 kl. 18:14:

Hola Cristina. Los 3 cordones (= 1 de cada color) se insertan de fuera hacia dentro en la fila de los ojales en un lado lateral, después, se hace un nudo en el extremo interior de los cordones (Atención: el nudo queda dentro de la bolsa). Repetir en el otro lado.

Perinelli Vanessa 30.07.2017 - 14:09:

Bonjour, je suis entrain de commencer ce magnifique model et je pense qu'il y a une petite erreur dans le première ligne. il est inscrit : "crocheter 2 mailles en l'air dans la maille en l'air suivante" et je pense que c'est "crocheter 2 mailles serrées dans le maille en l'air suivante" bref rien de grave puisque l'on comprend facilement que ce sont des mailles serrées. merci pour tous ces merveilleux models

DROPS Design 31.07.2017 kl. 11:02:

Bonjour Mme Perinelli, merci pour votre retour, la correction a été faite. Bon crochet!

Rebekka 07.07.2017 - 12:11:

Entschuldigung, irgendwie hab ich das in der Anleitung überlesen/nicht gefunden. 😄

Rebekka K. 07.07.2017 - 08:58:

Hallo, Wie mache ich die Lochrunde am Ende? Immer eine Luftmasche an der Lochstelle oder gibt es da noch andere Möglichkeiten? Besten Dank

DROPS Design 07.07.2017 kl. 09:38:

Liebe Rebekka, bei der vorletzten Runde häkelt man eine Lochreihe wie beschrieben: : je 1 feste Masche in die 2 ersten festen Maschen, * 2 Luftmaschen, die 2 nächsten festen Maschen überspringen, je 1 feste Masche in die nächsten 2 festen Maschen*, von *-* bis Rundenende wiederholen. Dann 1 Runde mit feste Maschen häkeln (1 feste Masche in jede feste Masche und 2 feste Maschen um jeden 2-Luftmaschenbogen häkeln). Viel Spaß beim häkeln!

Anna 22.05.2017 - 08:07:

Good morning! Is it possible to send me in diagram the increase tip for the bottom of the bag? Only round 2 and then I will figure it out as it is impossible to understand it in words. Thank you in advance

DROPS Design 22.05.2017 kl. 09:49:

Dear Anna, the video below shows how to work on each side of the chain band, then inc for the bac as explained in the pattern. Happy crocheting!

Marie-noelle Eyssartier 26.04.2017 - 17:29:

Donc du tour 2 au tour 6 il faut faire la même chose pour obtenir 92 ms dans l'attente de vous remercie de votre aide et de votre compréhension

DROPS Design 27.04.2017 kl. 08:52:

Bonjour Mme Eyssartier, tout à fait, vous allez augmenter 4 ms par tour en faisant 2 ms dans la m avant le marqueur et 2 ms dans la m après le marqueur (de chaque côté), et obtenir ainsi 92 ms à la fin du tour 6. Bon crochet!

Laat een opmerking achter voor DROPS 175-23