DROPS Baby / 25 / 24

Heartthrob Pants by DROPS Design

Gehaakte babybroek met strikband in de taille in DROPS Alpaca. Maat 0 tot 4 jaar.

Trefwoorden: broeken, strepen,

DROPS design: Model nr. z-092-by
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Maat in cm: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104)
Materiaal:
DROPS ALPACA van Garnstudio
100-100-100 (100-150) gr. kleur nr. 8105, ijsblauw
100 gr voor alle maten in kleur nr. 100, naturel

DROPS HAAKNLD 3 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 26 v x 28 toeren v in de hoogte = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (27)

100% alpaca
vanaf 3.20 € /50g
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 3.39 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.20€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

TIP VOOR HET HAKEN:
Begin elke toer met v met 1 l en eindig toer met 1 hv in l van het begin van de toer.
Begin elke toer met stk met 3 l en eindig toer met 1 hv in 3e l van het begin van de toer.
LET OP: Deze l vervangen NIET eerste v/stk op de toer.

STREEPPATROON:
TOER 1 (= aan de verkeerde kant met naturel): haak 1 stk in elke v.
TOER 2 (= aan de goede kant met naturel): haak 1 v in elke stk.
TOER 3 (= aan de verkeerde kant met naturel): haak 1 stk in elke v.
TOER 4 (= aan de goede kant met naturel): haak 1 v in elke stk.
TOER 5 (= aan de verkeerde kant met ijsblauw): haak 1 stk in elke v.
TOER 6 (= aan de goede kant met ijsblauw): haak 1 v in elke stk.
TOER 7 (= aan de verkeerde kant met ijsblauw): haak 1 stk in elke v.
TOER 8 (= aan de goede kant met ijsblauw): haak 1 v in elke stk.
Herhaal steeds toer 1 tot en met 8.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Haak 2 v samen als volgt: steek haak in eerste st en haal garen door, steek haak in volgende st en haal garen door, maak 1 omsl en haal garen door alle 3 lussen op haak.
Haak 2 stk samen als volgt: haak 1 stk in eerste st maar wacht met de laatste doorhaling, haak 1 stk in volgende st maar haal bij laatste doorhaling garen door alle 3 lussen op haak.
----------------------------------------------------------

BROEK:
Wordt in de rondte gehaakt, van boven naar beneden, maar keer het werk na elke toer zodat u afwisselend aan de goede kant en aan de verkeerde kant haakt.
Haak 140-147-154 (161-168) l met haaknld 3 mm en ijsblauw en vorm een ring met 1 hv in eerste l. Plaats een markeerder aan het begin van de toer = middenachter.
Haak eerste toer als volgt: 1 l, dan * 1 v in elke van de eerste 6 l, sla 1 l over *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in eerste v van het begin van de toer = 120-126-132 (138-144) v. Ga verder met 1 v in elke v nog 2 toeren. Haak dan 1 toer met gaatjes voor de strikband als volgt: 4 l (= 1 stk en 1 l), * sla 1 v over, 1 stk in volgende v, 1 l *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 3e l van het begin van de toer. Haak op de volgende toer 1 v in elke l en in elk stk. Haak nog 1 toer met 1 v in elke v. Haak nu een ronding op het achterpand als volgt: haak 10 v voorbij markeerder middenachter, keer en haak 1 v in elke van de eerste 20 v, keer, haak 1 v in elke van de eerste 30 v, ga zo verder en haak 10 v meer elke keer tot er in totaal 80-80-100 (100-120) v zijn gehaakt. Keer en haak de teruggaande toer weer tot middenachter.

Ga verder in de rondte over alle st in STREEPPATROON - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Haak tot een hoogte van 15-17-18 (19-20) cm middenvoor en plaats dan 1 markeerder middenvoor; er zijn 60-63-66 (69-72) st tussen de markeerders middenvoor en middenachter. Meerder op de volgende toer 1 st aan elke kant van de markeerder voor en achter door 2 v/stk te haken in dezelfde st. Herhaal dit meerderen elke toer nog 3-3-4 (4-4) keer (= 4-4-5 (5-5) keer meerderen in totaal) = 136-142-152 (158-164) st in totaal op de toer. Eindig dan de pijpen apart.

PIJP:
Haak hv over de eerste 5 v op de toer, haak dan v over de volgende 58-61-66 (69-72) st en eindig met 5 hv over de laatste 5 v io de toer. Ga verder in streeppatroon in de rondte over deze st. Plaats 1 markeerder aan het begin van de toer = binnenkant pijp. Minder als de pijp 2-2-2 (3-3) cm meet 1 v aan elke kant van de markeerder – LEES TIP VOOR HET MINDEREN. Herhaal dit minderen elke 2-2½-3 (3½-4½) cm nog 6-6-6 (5-5) keer (= 7-7-7 (6-6) keer minderen in totaal) = 44-47-52 (57-60) v. Ga verder en haak tot de pijp 16-20-22 (27-32) cm meet (eindig na een streep met naturel). Haak dan 8 toeren v met ijsblauw. Hecht af.
Haak de andere pijp op dezelfde manier – 10 st middenvoor en middenachter = spie.

AFWERKING:
Naai opening tussen pijpen samen met de zijkanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen.

STRIKBAND:
Haak met naturel op haaknld 3 mm als volgt: * 2 l, 1 v in eerste l *, herhaal van *-* tot strikband ongeveer 80-85-90 (95-100) cm meet, hecht af. Rijg de strikband door de toer met gaatjes aan de bovenkant van de broek – begin en eindig middenvoor.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

PIJP:
Haak hv over de eerste 5 v op de toer, haak dan v over de volgende 58-61-66 (69-72) st en eindig met 5 hv over de laatste 5 v op de toer.
Gewijzigd online: 11.01.2017

Telpatroon

Opmerkingen (27)

Plaats uw opmerking!

Lea 15.07.2018 - 04:39:

Jeg skal til at hækle benet, men forstår ikke helt opskriften. Jeg hækler 5 kædemasker så x fastmasker og derefter 5 kædemasker igen før jeg samler benet og det bliver en omgang? Hvad gør kædemaskerne godt for? Jeg er i tvivl om hvor/hvornår jeg skal samle benet.

Katharina 06.07.2018 - 11:56:

Hallo, bin am stricken und möchte wissen, ob bei den verkürzten Reihen eine Wende Luftmasche gestrickt wird. Danke!

DROPS Design 06.07.2018 kl. 16:05:

Liebe Katharina, ich würde eine Wende Luftmasche am Anfang jeder Reihe häkeln (= un die erste Masche zu ersetzen). Viel Spaß beim häkeln!

Stine 15.04.2018 - 13:56:

Begynner jeg med ny tråd etter å ha heklet kjm og fm første runde til bena? Hvis ikke, hvordan kommer jeg tilbake til de m jeg skal hekle rundt? Det er vel bare fm jeg skal hekle rundt? Kjm er til kilen? Hvordan begynner jeg på ben nr to? Hilsen Stine

DROPS Design 27.04.2018 kl. 10:49:

Hei Stine Du skal hekle striper nedover bena på samme måte som resten av buksen, så det er bare å følge anvisningen for dette i oppskriften. Du kan godt begynne med ny tråd når du skifter farge om du syntes det er lettest. Du begynner med ben nr. 2 på samme sted som ben nr. 1 (innsiden av låret bak) også hekler du motsatt vei. God fornøyelse

Verena Müller 08.03.2018 - 10:47:

Hallo, Ich habe eine Frage zur Maschenprobe für das Stück. Sind mit der Angabe 28 Runden fM , Reihen fM gemeint ? Oder fM und Stäbchen im Wechsel , wie auch im Muster? Ich komme immer auf deutlich weniger Reihen mit fM auf 10cm als angegeben! Ich habe es schon mit unterschiedlichen Nadelstärken probiert. Ich nutze die drops Alpaka wolle. Mit freundlichen Grüßen Verena Müller

DROPS Design 08.03.2018 kl. 11:06:

Liebe Frau Müller, es sind hier 28 Reihe fM. Versuchen Sie die Maschen etwas "höher" zu ziehen, damit Sie die genaue Reihenanzahl bekommen. Viel Spaß beim häkeln!

Maria 16.12.2017 - 11:31:

Nella gamba devo prosequire anche sulle maglie bassisime e lavorare in tondo

DROPS Design 16.12.2017 kl. 17:52:

Buonasera Maria. Lavora in tondo solo sulle maglie basse. Buon lavoro!

Maria 14.12.2017 - 21:30:

Salve non ho capito come devo lavorare la gamba

DROPS Design 15.12.2017 kl. 13:54:

Buongiorno Maria. Per la gamba deve lavorare solo su metà delle maglie. Quindi lavora 5 maglie bassissime nelle prime 5 maglie del giro, poi lavora (a seconda della taglia) le 58-61-66 (69-72) maglie successive e poi lavora 5 maglie bassissime. Queste sono le maglia della gamba e prosegue solo su queste maglie come indicato. Buon lavoro!

Ingeborg Løfaldli 22.10.2017 - 09:58:

Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal hekle videre på beinet etter å ha heklet 5 kjm, fastmasker og så kjm igjen. Hvis jeg skal hekle videre rundt og rundt over alle disse maskene blir det jo ingen masker igjen å sy/hekle sammen til slutt, de 10 m foran og bak som blir kilen. Hvordan gjør jeg dette?

DROPS Design 02.11.2017 kl. 12:58:

Hei Ingeborg. De 10 maskene du hekler kjedemaske i blir åpningen mellom beina. Dette gjøres kun 1 gang og åpningen sys sammen når begge beina er heklet. God Fornøyelse!

Heidi Cecilie Brandshaug Løken 17.04.2017 - 12:55:

Det står at man skal hekle stripemønster rundt og rundt på benet. Betyr det at man ikke skal hekle på rett/vrang slik som over?

DROPS Design 18.04.2017 kl. 15:30:

Hei Cecilie, Du skal fortsette med rett/vrang samtidig som du hekler stripemønster. Mvh Deirdre

Christiane Giroux 24.01.2017 - 21:18:

Je fais le pantalon 1-3 mois et j'aimerais savoir à quel endroit exactement doit-on mesurer le 15 cm de hauteur totale pour les marqueurs étant donné que le derrière est plus long que le devant. Merci beaucoup.

DROPS Design 25.01.2017 kl. 09:03:

Bonjour Mme Giroux, on mesure les 15 cm à partir du milieu devant. Bon crochet!

Mieke Allersma 10.01.2017 - 13:17:

PIJP: Haak hv over de eerste 5 v op de toer, haak dan v over de volgende 61 st. En dan? Dan mis ik dus steken, want ik had 71steken per pijp. Ik lees in andere talen dat meer mensen hiermee een probleem hebben, maar kan het niet precies duiden en heb inmiddels per pijp 10 hv gehaakt in de volgende toeren. Jammer van het werk, want ik ga nu twijfelen. Hoe moet het exact?

DROPS Design 11.01.2017 kl. 11:42:

Hoi Mieke. Ik ben het met je eens. Ik denk dat je begint met 5 hv, dan 61 v en dan weer 5 hv, zodat de markeerder in het midden van de 10 hv komt. Ik maak er een correctie van. Bedankt voor het opmerken.

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 25-24