DROPS / 154 / 12

Rose Fields by DROPS Design

Gehaakte DROPS omslagdoek met lussen en groepen van dubbele stokjes van Merino Extra Fine of DROPS Sky.

Trefwoorden: kantpatroon, omslagdoek,

DROPS design: Model nr. me-066
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Hoogte middenachter: ongeveer 60 cm
Breedte: ongeveer 165 cm
Materiaal:
DROPS MERINO EXTRA FINE van Garnstudio
250 gr. kleur nr. 17, pink

Of gebruik:
DROPS SKY van Garnstudio (behoort tot garengroep B)
150 g kleur nr 09, steenrood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 stk x 9 toeren = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (17)

100% wol
vanaf 2.85 € /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 2.85 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 2.85 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 16.75€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatroon A.1. Als het telpatroon een keer in de hoogte is gehaakt, herhaalt u de 6e-7e toer. Er is 1 dstk-groep meer aan elke kant van de omslagdoek en 1 dstk-groep in de middelste lus voor elke herhaling.
----------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gehaakt vanaf de hals middenachter en naar beneden. Haak volgens telpatroon A.1 met haaknld 4 mm en Merino Extra Fine of Sky – LEES PATROON BOVEN. Dus haak als volgt:

TOER 1: haak 12 l en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. Haak 12 l, 1 v in l-ring, 12 l, 1 v in l-ring (= middelste lus), 6 l en 1 driedubbel stk in l-ring. Keer het werk.

TOER 2: haak 12 l, 1 v in lus eronder, 6 l, 1 v in volgende lus (= middelste lus), 6 l, 1 v in dezelfde lus, 6 l, 1 v in laatste lus, 6 l en 1 driedubbel stk in dezelfde lus. Keer het werk.

TOER 3: haak 12 l, 1 v in lus eronder, 3 l, 4 dstk in volgende lus, 3 l, 1 v in volgende lus (=middelste lus), 3 l, 3 dstk, 3 l, 1 v in dezelfde lus, 3 l en 4 dstk in volgende lus, 3 l en 1 v in laatste lus, 6 l en 1 driedubbel stk in dezelfde lus. Keer het werk.

TOER 4: haak 12 l, 1 v in lus eronder, * 6 l en 1 v in volgende lus *, herhaal van *-* tot er 1 lus overblijft; haak 6 l, 1 v in laatste lus, 6 l en 1 driedubbel stk in dezelfde lus. Keer het werk.

TOER 5: haak 12 l, 1 v in lus eronder, * 3 l, 4 dstk in volgende lus, 3 l, 1 v in volgende lus *, herhaal van *-* tot middelste lus. Haak in middelste lus 3 l, 3 dstk, 3 l en haak 1 v in dezelfde lus. Herhaal dan van *-* tot de laatste lus. Eindig met 6 l en 1 driedubbel stk in dezelfde lus. Keer het werk.

TOER 6: haak 12 l, 1 v in lus eronder, * 6 l en 1 v in volgende lus *, herhaal van *-* tot er 1 lus overblijft; haak 6 l, 1 v in laatste lus, 6 l en 1 driedubbel stk in dezelfde lus. Keer het werk.

TOER 7: haak 12 l, 1 v in lus eronder, * 3 l, 4 dstk in volgende lus, 3 l, 1 v in volgende lus *, herhaal van *-* tot middelste lus. Haak in middelste lus 3 l, 3 dstk, 3 l en haak 1 v in dezelfde lus. Herhaal dan van *-* tot de laatste lus. Eindig met 6 l en 1 driedubbel stk in dezelfde lus. Keer het werk.

Herhaal 6e-7e TOER tot er 20 dstk-groepen zijn gehaakt in de hoogte in het midden. Hecht af.

= dstk
= driedubbel stk

Opmerkingen (17)

Plaats uw opmerking!

Trijnie Ten Hoor 17.06.2017 - 00:43:

Hallo, dank je voor de reactie op mijn vraag ,ik las het patroon nog eens na en kwam nu ook tot de ontdekking dat er 4 driedubbelstokjes bedoeld werd in de beschrijving , ik ga het opnieuw proberen, ik weet hoe ik een drie dubbelstokje moet haken en een dubbelstokje moet haken het moet nu lukken dank je!!! Fijn weekend gewenst!!!

Trijnie Ten Hoor 15.06.2017 - 16:31:

Ik kom er niet uit met het patroon ,ik heb drie keer uitgeprobeerd, ,ik vermoed dat er een foutje in de beschrijving is geslopen , drie dubbelstokjes of vierdubbelstokjes en op welke plaats en de lussen zijn dat alleen degrote lussen of ook de 3 lossen lussen? Kunt u mijn adviseren hoe het patroon is ik heb de werktekening erook bij maar kom er niet uit in afwachting verblijf ik met vriendelijke groet van Trijnie ten Hoor

DROPS Design 16.06.2017 kl. 10:25:

Hoi Trijnie, Er worden steeds driedubbele stokjes gebruikt (geen vierdubbele). Misschien helpt het om ook het telpatroon te bekijken onderaan het patroon. Je begint midden onder in het telpatatroon. Toer 1 haak je ala het ware van rechts onder rickting links boven naar het midden en dan weer richting links onder naar de onderkant. Dan begint de 2e toer richting rechts boven en dan weer richting rechts onder. In de teltekening zijn alle steken getekend die je moet haken. Bekijk evt. ook de video in de link onderaan het patroon voor het driedubbele stokje. Veel haakplezier!

Tsafrir 28.12.2016 - 01:12:

In the 4th Row, what do I do when I get into the middle? Do I put 2 sc in the top loop of 12 of Row 3?

DROPS Design 29.12.2016 kl. 15:18:

Dear Tsafrir, on row 4 work first 12 ch, 1 sc in 1st ch-space, then repeat to the end of row *6 ch, 1 sc in next ch-space*, finish with 6 ch, 1 dtr in same as last ch-space. in the middle, you will have 6-ch-space above the 3 tr in the middle of shawl (row 3). Happy crocheting!

Liliana Bisognin 06.07.2016 - 09:47:

Altro scialle eseguito grazie

Daniela 24.11.2015 - 11:47:

Grazie mille per la risposta! Certo! Metterò sempre i vostri riferimenti. Saluti, Daniela

Daniela 24.11.2015 - 09:22:

Buongiorno! Io ho un canale su YouTube nel quale pubblico principalmente tutorial di lavori ai ferri e all'uncinetto. Vorrei sapere se ci sono problemi se, di tanto in tanto, pubblicassi video in cui mostro come realizzare uno dei vostri lavori. Ovviamente non modificherei minimamente il progetto e citerei il vostro sito come fonte. Attendo una vostra risposta, sperando che per voi non sia un problema. Colgo l'occasione per farvi tanti complimenti!

DROPS Design 24.11.2015 kl. 11:33:

Buongiorno Daniela, può pubblicare il video su come realizza un modello DROPS sul suo canale YouTube a patto che si ricordi di specificare SEMPRE la fonte e il sito è che indichi che è una sua interpretazione del modello. Buon lavoro!

Bourlon 15.06.2015 - 12:23:

En tant que française, je tricote avec deux aiguilles droites. J'ai essayé l'aiguille circulaire mais je n'aime pas du tout. J'aimerais pourtant bien faire vos modèles, mais je ne sais pas comment m'y prendre pour transformer les explications en aiguille circulaire, avec des aiguilles droites. Avez-vous une idée sur la question? Je vous remercie pour la réponse.

Bourlon 15.06.2015 - 12:17:

Bonjour, je comprends mal les explications. Le rang 1 est-il en bas, la pointe du châle, ou bien en haut dans la plus grande largeur? Merci pour le réponse.

DROPS Design 15.06.2015 kl. 16:26:

Bonjour Mme Bourlon, le rang 1 se trouve tout en haut (côté encolure dos), on augmente régulièrement au milieu et sur les côtés pour créer la longueur et l'envergure. Bon crochet!

Maria 14.11.2014 - 11:17:

¿Qué significa virar la pieza?

DROPS Design 16.11.2014 kl. 23:32:

Hola Maria. Virar = girar la labor. Darle la vuelta para seguir trabajando desde el otro lado.

Ilona 15.07.2014 - 16:14:

Wat een hele leuke omslagdoek. Ik kan begrijpen dat mensen deze omslagdoek willen, en dat je het patroon gratis krijgt!

Laat een opmerking achter voor DROPS 154-12