DROPS / 154 / 12

Rose Fields by DROPS Design

Hæklet sjal i DROPS Merino Extra Fine eller DROPS Sky med buer og dbl-stangm grupper.

DROPS Design: Model nr me-066
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Højde midt bagpå: ca 60 cm
Bredde: ca 165 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
250 g f.nr 17, cerise

Eller brug:
DROPS SKY fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
150 g f.nr 09, rød mursten

DROPS HÆKLENÅL NR 4 – eller den hæklenål du skal bruge for at få 18 st x 9 rækker på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 109.75kr. Læs mere.
MØNSTER:
Se diagram A.1. Når diagrammet er hæklet 1 gang i højden gentages 6.-7. række. Der bliver 1 dbl-st gruppe mere på hver side af sjalet og 1 dbl-st gruppe i midterste bue for hver gentagelse.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb hækles frem og tilbage fra midt bagpå og nedad. Hækl efter diagram A.1 med hæklenål 4 og Merino Extra Fine eller Sky – læs MØNSTER. Det vil sige der hækles således:

1.RÆKKE: Hækl 12 lm, sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm. Hækl 12 lm, 1 fm om ringen, 12 lm, 1 fm om ringen (= midt-buen), 6 lm og 1 tredbl-st om ringen. Vend arb.

2.RÆKKE: Hækl 12 lm, 1 fm om buen under, 6 lm, 1 fm om næste bue (= midt-buen), 6 lm, 1 fm om samme bue, 6 lm, 1 fm om sidste bue, 6 lm og 1 tredbl-st om samme bue. Vend arb.

3.RÆKKE: Hækl 12 lm, 1 fm om buen under, 3 lm, 4 dbl-st om næste bue, 3 lm, 1 fm om næste bue (=midt-buen), 3 lm, 3 dbl-st, 3 lm, 1 fm om samme bue, 3 lm og 4 dbl-st om næste bue, 3 lm og 1 fm om sidste bue, 6 lm og 1 tredbl-st i samme bue. Vend arb.

4.RÆKKE: Hækl 12 lm, 1 fm om buen under, * 6 lm og 1 fm om næste bue * gentag fra *-* til der er 1 bue tilbage: Hækl 6 lm, 1 fm i sidste bue, 6 lm og 1 tredbl-st om samme bue. Vend arb.

5.RÆKKE: Hækl 12 lm, 1 fm om buen under, * 3 lm, 4 dbl-st om næste bue, 3 lm, 1 fm om næste bue *, gentag fra *-* frem til midt-buen. I midt-buen hækles der 3 lm, 3 dbl-st, 3 lm og 1 fm om samme bue. Videre gentages der fra *-* frem til sidste bue. Afslut med 6 lm og 1 tredbl-st i samme bue. Vend arb.

6.RÆKKE: Hækl 12 lm, 1 fm om buen under, * 6 lm og 1 fm om næste bue * gentag fra *-* til der er 1 bue tilbage: Hækl 6 lm, 1 fm i sidste bue, 6 lm og 1 tredbl-st om samme bue. Vend arb.

7.RÆKKE: Hækl 12 lm, 1 fm om buen under, * 3 lm, 4 dbl-st om næste bue, 3 lm, 1 fm om næste bue *, gentag fra *-* frem til midt-buen. I midt-buen hækles der 3 lm, 3 dbl-st, 3 lm og 1 fm om samme bue. Videre gentages der fra *-* frem til sidste bue. Afslut med 6 lm og 1 tredbl-st i samme bue. Vend arb.

Gentag 6.-7.RÆKKE til der totalt er hæklet 20 dbl-st grupper i højden midt på. Klip og hæft trådene.

Diagram

= kædemaske / km
= fastmaske / fm
= luftmaske / lm
= dobbelt st / dbl-st
= tredobbelt st / tredbl-st

Trijnie Ten Hoor 17.06.2017 - 00:43:

Hallo, dank je voor de reactie op mijn vraag ,ik las het patroon nog eens na en kwam nu ook tot de ontdekking dat er 4 driedubbelstokjes bedoeld werd in de beschrijving , ik ga het opnieuw proberen, ik weet hoe ik een drie dubbelstokje moet haken en een dubbelstokje moet haken het moet nu lukken dank je!!! Fijn weekend gewenst!!!

Trijnie Ten Hoor 15.06.2017 - 16:31:

Ik kom er niet uit met het patroon ,ik heb drie keer uitgeprobeerd, ,ik vermoed dat er een foutje in de beschrijving is geslopen , drie dubbelstokjes of vierdubbelstokjes en op welke plaats en de lussen zijn dat alleen degrote lussen of ook de 3 lossen lussen? Kunt u mijn adviseren hoe het patroon is ik heb de werktekening erook bij maar kom er niet uit in afwachting verblijf ik met vriendelijke groet van Trijnie ten Hoor

DROPS Design 16.06.2017 kl. 10:25:

Hoi Trijnie, Er worden steeds driedubbele stokjes gebruikt (geen vierdubbele). Misschien helpt het om ook het telpatroon te bekijken onderaan het patroon. Je begint midden onder in het telpatatroon. Toer 1 haak je ala het ware van rechts onder rickting links boven naar het midden en dan weer richting links onder naar de onderkant. Dan begint de 2e toer richting rechts boven en dan weer richting rechts onder. In de teltekening zijn alle steken getekend die je moet haken. Bekijk evt. ook de video in de link onderaan het patroon voor het driedubbele stokje. Veel haakplezier!

Tsafrir 28.12.2016 - 01:12:

In the 4th Row, what do I do when I get into the middle? Do I put 2 sc in the top loop of 12 of Row 3?

DROPS Design 29.12.2016 kl. 15:18:

Dear Tsafrir, on row 4 work first 12 ch, 1 sc in 1st ch-space, then repeat to the end of row *6 ch, 1 sc in next ch-space*, finish with 6 ch, 1 dtr in same as last ch-space. in the middle, you will have 6-ch-space above the 3 tr in the middle of shawl (row 3). Happy crocheting!

Liliana Bisognin 06.07.2016 - 09:47:

Altro scialle eseguito grazie

Daniela 24.11.2015 - 11:47:

Grazie mille per la risposta! Certo! Metterò sempre i vostri riferimenti. Saluti, Daniela

Daniela 24.11.2015 - 09:22:

Buongiorno! Io ho un canale su YouTube nel quale pubblico principalmente tutorial di lavori ai ferri e all'uncinetto. Vorrei sapere se ci sono problemi se, di tanto in tanto, pubblicassi video in cui mostro come realizzare uno dei vostri lavori. Ovviamente non modificherei minimamente il progetto e citerei il vostro sito come fonte. Attendo una vostra risposta, sperando che per voi non sia un problema. Colgo l'occasione per farvi tanti complimenti!

DROPS Design 24.11.2015 kl. 11:33:

Buongiorno Daniela, può pubblicare il video su come realizza un modello DROPS sul suo canale YouTube a patto che si ricordi di specificare SEMPRE la fonte e il sito è che indichi che è una sua interpretazione del modello. Buon lavoro!

Bourlon 15.06.2015 - 12:23:

En tant que française, je tricote avec deux aiguilles droites. J'ai essayé l'aiguille circulaire mais je n'aime pas du tout. J'aimerais pourtant bien faire vos modèles, mais je ne sais pas comment m'y prendre pour transformer les explications en aiguille circulaire, avec des aiguilles droites. Avez-vous une idée sur la question? Je vous remercie pour la réponse.

Bourlon 15.06.2015 - 12:17:

Bonjour, je comprends mal les explications. Le rang 1 est-il en bas, la pointe du châle, ou bien en haut dans la plus grande largeur? Merci pour le réponse.

DROPS Design 15.06.2015 kl. 16:26:

Bonjour Mme Bourlon, le rang 1 se trouve tout en haut (côté encolure dos), on augmente régulièrement au milieu et sur les côtés pour créer la longueur et l'envergure. Bon crochet!

Maria 14.11.2014 - 11:17:

¿Qué significa virar la pieza?

DROPS Design 16.11.2014 kl. 23:32:

Hola Maria. Virar = girar la labor. Darle la vuelta para seguir trabajando desde el otro lado.

Ilona 15.07.2014 - 16:14:

Wat een hele leuke omslagdoek. Ik kan begrijpen dat mensen deze omslagdoek willen, en dat je het patroon gratis krijgt!

Kommentere opskrift DROPS 154-12