Archimedes by DROPS Design

Gehaakte uilen in DROPS Merino Extra Fine of DROPS Safran.

DROPS design: Model nr. me-012-bn
Garengroep A en B
-----------------------------------------------------------

MERINO EXTRA FINE UIL:
Maat: ongeveer 10 cm hoog
Materiaal:
DROPS MERINO EXTRA FINE van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 26, pistache
50 gr. kleur nr. 13, denimblauw
en een restje garen in kleur nr. 18 groen, 30 mosterdgeel en 01 naturel.
De grote uil weegt ongeveer 10 gr met kussenvulling.

DROPS HAAKNLD 3 mm - voor de uil in Merino Extra Fine.
ACCESSOIRES: kussenvulling voor de vulling

SAFRAN UIL:
Maat: ongeveer 8 cm hoog
Materiaal:
DROPS SAFRAN van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 11, zonnebloem
50 gr. kleur nr. 23, bruin
50 gr. kleur nr. 22 lichtbruin
en een restje garen in kleur nr. 28 oranje en 17 wit

De kleine uil weegt ongeveer 8 gr met kussenvulling.

DROPS HAAKNLD 2.5 mm - voor uil in Safran.
ACCESSOIRES: kussenvulling voor de vulling
----------------------------------------------------------

Als het werk in de rondte wordt gehaakt, begin dan met deze techniek om een gat in het midden te voorkomen (in plaats van een l-ring): houd het uiteinde van het garen vast en wind het garen een keer rond de wijsvinger en maak zo een lus. Houd de lus vast met de linker duim en middelvinger, sla de draad over de linker wijsvinger. Steek de haak door de lus, maak een omsl en haal de draad door de lus, haak 1 l (telt als 1e v), haak dan v om de lus. Als het gewenste aantal v gehaakt is, trekt u het draadeinde aan om de lus te sluiten. Zet het draadeinde vast aan de verkeerde kant van het werk.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Begin elke stk toer met 1 l. Eindig toer met 1 hv in 1e l van begin van toer.

WISSELEN VAN KLEUR:
Voor een mooie overgang tussen de kleuren, haakt u de laatste hv de toer met de nieuwe kleur als volgt: steek haak in laatste l van begin van toer, maak een omsl met de nieuwe kleur en haal deze door st op haak.
----------------------------------------------------------

UIL:
Wordt in de rondte gehaakt met Merino Extra Fine of Safran en haaknaald 2,5 of 3 mm. Begin met een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - met groen of zonnebloem.
TOER 1: Lees INFORMATIE VOOR HET HAKEN en WISSELEN VAN KLEUR! Haak 8 v in de magische cirkel.
TOER 2: 2 v in eerste v, 2 hstk in volgende v, 1 hstk en 1 stk in volgende v, 2 stk in elke van de volgende 2 v, 1 stk en 1 hstk in volgende v, 2 hstk in volgende v, 2 v in laatste v op toer = 16 st.
TOER 3: ga verder met lichtbruin en haak 1 v in eerste st, 2 v in volgende st, 1 v in volgende st, 2 hstk in elke van de volgende 2 st, 2 stk in volgende st, haak in elke van de volgende 4 st: 1 dstk in voorste lus en 1 dstk in achterste lus van dezelfde st, 2 stk in volgende st, 2 hstk in elke van de volgende 2 st, 1 v in volgende st, 2 v in volgende st, 1 v in laatste st op de toer = 28 st.
TOER 4: haak 1 v in elke st de hele toer.
TOER 5: ga verder met bruin en haak 1 v in eerste st, 1 hstk in volgende st, 1 stk in zelfde st, 2 dstk in volgende st, 1 l (= bovenkant van oor), 2 dstk in volgende st, 1 stk in volgende st, 1 hstk in dezelfde st, 1 v in volgende st, 2 v in volgende st, 1 v in volgende st, 1 hstk in volgende st en 1 stk in dezelfde st, 2 stk in volgende st, 2 dstk in elke van de volgende 8 st, 2 stk in volgende st, 1 stk in volgende st, 1 hstk in dezelfde st, 1 v in volgende st, 2 v in volgende st, 1 v in volgende st, 1 hstk in volgende st, 1 stk in dezelfde st, 2 dstk in volgende st, 1 l (= bovenkant van oor), 2 dstk in volgende st, 1 stk in volgende st, 1 hstk in dezelfde st, 1 v in laatste st op de toer = 50 st (en 2 l). Hecht af (LET OP - de laatste toer in telpatroon wordt later gehaakt). Haak nog een uil op dezelfde manier. Hecht af.

OGEN:
Worden in de rondte gehaakt. Begin met een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - met denimblauw of bruin.
TOER 1: LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN - haak 6 v in de magische cirkel.
TOER 2: ga verder met naturel en haak 2 v in elke v de hele toer = 12 v. Haak nog een oog op dezelfde manier. Hecht af.

AFWERKING:
Naai de ogen op de uil. Borduur een snavel met oranje als volgt: begin in midden van magische cirkel en borduur 2 keer een steek naar beneden tot 2e toer. Borduur dan vanaf midden van cirkel en schuin naar beneden tot 1e toer aan elke kant van st in midden; 1 keer aan elke kant.

Haak dan de uilen samen met pistache of zonnebloem. Leg de uilen met de verkeerde kant op elkaar, met de snavel naar u toe. Haak door beide lagen heen als volgt: haak 2 v in l aan bovenkant van oor aan linkerkant. Haak dan als volgt: 1 v in de volgende 6 st, 1 hstk in volgende st en 1 stk in dezelfde st, 2 dstk in volgende st, 1 stk in volgende st en 1 hstk in dezelfde st, 1 v in elke van de volgende 8 st, plaats 1 markeerder in laatste st en haak 1 v in elke van de volgende 14 st, 1 hstk in volgende st en 1 stk in dezelfde st, 2 dstk in volgende st, 1 stk in volgende st en 1 hstk in dezelfde st, 1 v in elke van de volgende 6 st en haak 2 v in l (= bovenkant van rechteroor). Vul de uil met wat kussenvulling en ga verder als volgt: 1 v in elke van de volgende 10 st en eindig met 1 hv in eerste v van begin van toer = 60 st. Hecht af.

Haak de klauwen met mosterdgeel en oranje. Begin in de st met markeerder als volgt: * 1 v, 3 l, 1 v in volgende st, 4 l, 1 v in volgende st, 3 l, 1 v in volgende st *, herhaal van *-* nog 1 keer. Hecht af.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 24-12.