DROPS / 146 / 21

Long Nights by DROPS Design

Gebreid DROPS vest in ribbelst met sjaalkraag van ”Lima”. Maat: S - XXXL.

DROPS design: Model nr. li-025
Garengroep B
-----------------------------------------------------------
Maat: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiaal: DROPS LIMA van Garnstudio
700-750-800-900-1000-1100 gr. kleur nr. 0206, lichtbeige

DROPS BREINLD ZONDER KNOP en RONDBREINLD (80 cm) 7 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 14 st x 26 nld in ribbelst = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 2.65 € /50g
Breiwebshop
Bestel
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 2.80 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 37.10€ krijgen. Lees meer.

TIP VOOR HET METEN:
Meet als het werk plat ligt; het is belangrijk dat u het werk niet oprekt bij het meten.

PATROON:
Nld 1-16: recht aan goede kant, recht aan verkeerde kant.
Nld 17: recht aan goede kant.
Nld 18 (aan verkeerde kant): * 2 st r samen, 1 omsl *, herhaal van *-*.
Herhaal steeds deze 18 nld.
----------------------------------------------------------

LIJF:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet 148-156-164-180-196-212 st op met rondbreinld 7 mm en Lima. Brei in PATROON maar brei de 14-14-14-15-15-15 st aan elke zijkant in ribbelst op alle nld (= voorbiezen). Ga verder in patroon tot werk 43-44-45-46-47-48 cm meet - lees TIP VOOR HET METEN boven. Zet de eerste 40-42-44-48-52-56 st en de laatste 40-42-44-48-52-56 st op hulpdraden voor het voorpand = 68-72-76-84-92-100 st over op nld voor achterpand.

ACHTERPAND:
= 68-72-76-84-92-100 st.
Ga verder in PATROON en zet TEGELIJKERTIJD 34-34-34-32-28-26 st op voor mouwen (minder cm voor de grootste maten voor een grotere mouwkop en bredere schouders) aan einde van volgende twee nld = 136-140-144-148-148-152 st. Ga verder in PATROON maar brei buitenste 10 st aan elke kant in ribbelst op alle nld (= mouwranden). Kant bij een hoogte van 70-72-74-76-78-80 cm de middelste 16-16-16-18-18-18 st af voor hals = 60-62-64-65-65-67 st over elke schouder/mouw. Kant af bij een hoogte van 72-74-76-78-80-82 cm.

RECHTER VOORPAND:
= 40-42-44-48-52-56 st.
Brei voorbies en brei in patroon als hiervoor aan einde van volgende nld aan goede kant, zet 34-34-34-32-28-26 nieuwe st op = 74-76-78-80-80-82 st. Brei dan in patroon maar brei 14-14-14-15-15-15 st middenvoor en buitenste 10 st op mouw in ribbelst op alle nld (= mouwrand). Kant bij een hoogte van 72-74-76-78-80-82 cm de buitenste 60-62-64-65-65-67 st af aan verkeerde kant = 14-14-14-15-15-15 st over op nld voor kraag. Brei in ribbelst over deze st met verkorte toeren, begin aan goede kant: *2 nld heen en weer over eerste 7 st, 2 nld over alle st *, herhaal van *-* tot werk 8-8-8-9-9-9 cm meet aan kortste kant. Kant alle st af.

LINKER VOORPAND:
Brei als rechter voorpand maar in spiegelbeeld.

ZAKKEN:
Zet 25-25-25-28-28-28 st op met nld 7 mm en Lima. Brei in ribbelst tot werk 18-18-18-20-20-20 cm meet, kant alle st af. Brei nog een zak.

AFWERKING:
Naai schoudernaden samen en naai bovenarm- en onderarmnaden samen. Naai de kraag samen middenachter en naai langs hals op achterpand. Plaats zakken op voorpand ongeveer 11-13-15-17-19-21 cm vanaf onderkant en tegen rand van voorbies (pas het vest aan voor de beste plaats voor de zakken).

Telpatroon

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 146-21) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (39)

Marie-Anne Cantin 23.04.2020 - 22:56:

Bonjour je souhaite réaliser ce modèle mais je trouve curieux qu'un modèle réalisé avec une laine à tricoter en aig4 soit fait avec des aig 7 sans mentionner de doubler le fil. sinon le tricot va être très détendu ! Fayt il doubler la laine ?

DROPS Design 24.04.2020 kl. 09:04:

Bonjour Mme Cantin, ce modèle se tricote volontairement avec des aiguilles 7 mais avec 1 seul fil pour obtenir l'effet et la texture souhaitée. Les indications du modèle sont sur la base d'un échantillon de 14 m x 26 rangs = 10 x 10 cm - vous trouverez ici plus d'infos. Bon tricot!

Torhild Raddum 08.03.2020 - 15:17:

Jenta er 1.70 og bruker s/m. Mens oppskrifta sier bakstykket skal felles når den er 74 cm. Jakka som vises på bildet må da være mye lenger enn det ettersom den rekker henne til knærne?

DROPS Design 08.03.2020 kl. 15:35:

Hei Torhild, Det er en skisse på bunnen av oppskriften som viser all mål i de forskjellige størrelsene. God fornøyelse!

Carolina 20.09.2019 - 14:11:

Ciao ,vorrei realizzare questo capo ma trasformarlo in cappotto Quanti cm.dovrei lavorare fino allo scalfo manica? Sono alta 170cm Grazie

DROPS Design 20.09.2019 kl. 15:09:

Buongiorno Carolina, in questa sede non possiamo darle un aiuto così personalizzato, le consigliamo di rivolgersi al suo rivenditore DROPS di fiducia. Buon lavoro!

Anne-Lise Lauvstad 16.08.2019 - 12:36:

Jeg har bestilt garn til en annen jakke, dvs Lima+Kids silk. Ønsker imidlertid å bruke denne oppskriften heller. Hvis jeg bruker begge trådene,tenkte jeg å bruke pinne 6,5. Må jeg da gå ned på str. Jeg er en M

DROPS Design 23.09.2019 kl. 10:10:

Hei Anne-Lise. Et plagg i Lima (garngruppe B) og Kid-Silk (garngruppe A), vil ikke få den sammen tykkelsen som det er oppgitt i denne oppskriften (Lime= garngruppe B). En strikkefasthet kan være veldig personlig, avhengig av om man strikker løst eller stramt. Anbefaler deg å strikke noen prøvelapper med ulike pinnestørrelser, slik at du får den strikkefastheten som er oppgitt i oppskriften. God Fornøyelse!

Claire 26.02.2018 - 10:45:

Bonjour! je voudrais tricoter ce modèle pour ma fille qui est végane, donc je dois trouver une "laine" synthétique. La Lima, selon l'étiquette, se tricote en aiguilles 4 normalement. Ici le modèle se tricote en no 7, pourquoi ? Quelle grosseur de laine synthétique dois-je prendre pour faire ce modèle, plutôt une laine qui se tricote normalement en 4-5 ou une laine plus épaisse ? Merci de vos conseils.

DROPS Design 26.02.2018 kl. 12:26:

Bonjour Claire, nous sommes en mesure de pouvoir proposer des modèles gratuits grâce à nos fils à tricoter que nous vendons dans le monde entier. Nous vous remercions de bien vouloir contacter votre magasin DROPS pour toute assistance complémentaire. Merci pour votre compréhension.

Zoe Davison 18.09.2017 - 15:26:

I'm trying to interpret the instructions for the right side row does "Work band and pattern as before and at the end of next row from RS, cast on 34-34-34-32-28-26 new sts = 74-76-78-80-80-82 sts. " this mean that at the end of the next right side row you need to cast on "34" stitches?

DROPS Design 18.09.2017 kl. 16:46:

Dear Mrs Davison, that's correct. Happy knitting!

Valeria Ferroni 24.02.2016 - 11:36:

Salve, ma vanno usati due fili??? perchè sulle spiegazioni c'è scritto che vanno usati i ferri del sette ma il filato indica quelli del quattro.Grazie

DROPS Design 24.02.2016 kl. 14:02:

Buongiorno Valeria. Si lavora con un solo capo del filato. Vengono suggeriti ferri più grandi di quelli indicati nella scheda del filato, per avere un capo più morbido ed elastico. Buon lavoro!

Lefebvre 30.03.2015 - 16:25:

Rhoo... Oui bien sur, merci beaucoup !!

Lefebvre 30.03.2015 - 14:20:

Bonjour, je souhaite tricoter ce modèle et il est noter de tricoter en aller retour sur aiguilles circulaire mais les mailles risquent de tomber, cela n'est-il pas préférable de travailler sur aiguilles droites ?

DROPS Design 30.03.2015 kl. 16:06:

Bonjour Mme Lefebvre, on tricote ici en allers et retours sur aiguille circulaire pour avoir suffisamment de place pour y loger toutes les mailles - cf vidéo ci-dessous. Vous pouvez tricoter sur aiguilles droites, vos mailles seront plus serrées, veillez à bien conserver la bonne tension. Bon tricot!

Karen Hougaard 22.03.2015 - 08:48:

Jeg har lavet en, bare uden lommerne. Den er lækker og varm. Bruger den det meste af tiden. Tænker på at lave en mere, bare med mindre vidte i ærmerne. :)

Laat een opmerking achter voor DROPS 146-21