DROPS / 147 / 20

Stars by DROPS Design

Gehaakte DROPS pannenlappen met sterren patroon van ”Paris”.

DROPS design: Model nr. w-488
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
Maten: ongeveer 21 x 21 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 33, roze
100 gr. kleur nr. 20, lichtroze

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 9 sterren = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: pannenlap, techniek: sterpatroon, thema: keuken,

PANNENLAP:
Haak 43 l met haaknld 4 mm.

TOER 1 (goede kant): neem 5 st op en begin in de 2e l vanaf de haak = 6 lussen op de haak. Maak een omsl en haal de draad door alle 6 lussen op de haak, 1 l – dit creëert een gaatje bovenop de 6 st, * neem 1 st op in het gaatje, neem 1 st op in de zijkant van de laatste van de 6 st, neem 1 st op in dezelfde l als waarin de 6e st opgenomen is, 1 st in elke van de volgende 2 l = 6 st op de haak. Maak een omsl en haal deze door alle 6 st*, herhaal van *-*. Maak 1 hstk in laatste l.
TOER 2 (verkeerde kant): 2 l, haak 2 hstk in "elk sterrengaatje", eindig de toer met 1 hstk in de laatste st. Er zijn nu 19 sterren op toer en 1 hstk aan elke kant.
TOER 3: 3 l, neem 1 st op in de 2e en 3e l vanaf de haak, 1 st in eerste 3 st op de toer = 6 st op de haak. Maak een omsl en haal de draad door alle 6 lussen op de haak, 1 l, * neem 1 st op in het gaatje, neem 1 st op in de zijkant van de laatste van de 6 st, neem 1 st op in dezelfde steek als waarin de 6e st opgenomen is, 1 st in elke van de volgende 2 steken = 6 st op de haak. Maak een omsl en haal deze door alle 6 st*, herhaal van *-*. Haak 1 hstk in de laatste st. Keer.
Herhaal 2e en 3e toer nog 9 keer (10 keer in totaal).
Haak dan 2e toer 1 keer. Knip de draad af en zet vast.

Haak dan langs rand rondom pannenlap en maak een ophanglusje als volgt: haak 1 hv in midden van een van zijkanten van pannenlap, haak dan 12 l, haak dan 1 v in rand in dezelfde st als hv, haak dan 2 l, sla 1 cm over, ga verder met * 1 v in rand, 2 l, sla 1 cm over *, herhaal tot eerste hv. Haak dan 1 hv in elke van 12 l voor lus. Eindig met 1 hv in eerste v.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 147-20.