DROPS / 146 / 34

Dune hat by DROPS Design

Horgolt DROPS kalap legyező mintával "Muskat" fonalból.

DROPS 146-34
DROPS design: r-634-es minta-es minta
B fonalcsoport.
-----------------------------------------------------------
Méret: S/M – L/XL
Fej körméret körül-belül 54/56 - 58/60 cm
Alapanyag:
DROPS Muskat a Garnstudio-tól
150-200 g a 61-os világos bézs színben

DROPS HORGOLÓTŰ, 4 mm-es - vagy olyan vastagságú, amellyel 18 erp X 9 sor = 10 X 10 cm mintát tudunk horgolni.

minimum 699.00 Ft /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 699.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 2097Ft. Olvasson tovább.

Mintaleírás

HORGOLÁSI TANÁCS:
A kör első rövidpálcája helyett 3 láncszemet horgolunk. Minden kört egy, a kör kezdetétől számított 3. láncszembe szúrt kúszószemmel fejezünk be.
A kör első rövidpálcája helyett 1 láncszemet horgolunk. Minden kört egy, a kör kezdetétől számított 1. láncszembe szúrt kúszószemmel fejezünk be.

JAVASLAT A SZAPORÍTÁSHOZ:
1 erp-t vagy 1 rp-t ugyanabba a szembe 2 szemet öltve szaporítunk.
--------------------------------------------------------

KALAP:
5 lsz a 4 mm-es horgolótűvel, 1 szál Muskat fonallal majd az első szembe kúszószemet öltve alakítsunk ki kört. OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOT A HORGOLÁSHOZ!
1. kör: 10 (10) erp a körbe.
2. kör: 2 erp minden erp-ba=20 (20) erp
3. kör: * 1 erp az 1. erp-ba, 2 erp a köv. erp-ba*. Ismételjük a *-* közötti részt a teljes körön = 30 (30) erp.
4. kör: * 1 erp a köv. a köv 2 erp mindegyikébe, 2 erp a köv. erp-ba*. Ismételjük a *-* közötti részt a teljes körön = 40 (40) erp.
5-8 (5-9). KÖR: Folytassuk a szap a fentiek szerint, vagyis minden körben 10 erp-t szap, ugyanott, ahol az előző sorban szaporítottunk, vagyis minden körben a szap között 1-gyel több szemünk van. Szap a korábbiaknak megfelelően 1 erp-ba 2 erp-t öltve= 80 (90) erp.
9 (10). kör: Minden erp-ba-be 1 erp, de, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva 6 (4) erp-t szaporítsunk a körben OLVASSUK EL A FENTI TANÁCSOTA SZAPORÍTÁSHOZ= 86-94 ERP.
10-11 (11-12). KÖR: 1 erp minden erp-ba=86 (94) rp
12 (13). kör: 1 rp minden erp-ba=86 (94) rp
13 (14). kör: 1 rp minden rp-ba, UGYANAKKOR, egyenletesen elosztva szap6 rp-t. = 90 (100) rp.

Karima:
Most 2 szál Muskat fonalat összefogva horgoljuk a kalap karimáját a köv módon (lásd még az A.1-es diagramot):
1. kör: 1 rp at első szembe, 1 lsz, 1 rp-t kihagyunk, 1 rp a köv rp-ba. * 3 szemet kihagyunk, a köv rp-ba 3 erp + 1 lsz + 3 erp, 3 rp-t kihagyunk. ** 1 rp a köv rp-ba, 1 lsz, 1 rp-t kihagyunk, 1 rp a köv rp-ba. Ism a *-* közötti részt, de az utolsó körben a ** utáni résszel fejezzük be, majd az 1. rp-ba öltött ksz-mel fejezzükk be a kört.
2. kör: 1 ksz az 1. lsz-be, 5 lsz (= 1 erp + 2 lsz), 1 erp uabba a lsz-be. * 3 lsz, 1 rp az erp csop közepén lévő lsz-be, 3 lsz.** a 2 rp közötti lsz-be 1 erp + 2 lsz + 1 erp.* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél a 3. lsz-be öltött 1 ksz-mel zárjuk a kört.
3. kör: 1 ksz az 2 erp közötti lsz-be, 3 lsz (= 1 erp ), 2 erp uabba a lsz-ívbe, 1 lsz, 3 erp uabba a lsz-ívbe. * 1 lsz, 1 rp a köv lsz-ívbe 1 lsz.** a 2 rp közötti köv lsz-ívbe 3 erp + 1 lsz + 3 erp.* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél a 3. lsz-be öltött 1 ksz-mel zárjuk a kört.
4. kör: ksz az erp csop közepéig, 1 rp az erp csop közepén lévő lsz-be. *3 lsz,a 2 rp közötti lsz-be 1 erp + 2 lsz +1 erp, 3 lsz.** 1 rp z erp csop közepén lévő lsz-be.* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél az 1 rp-baöltött 1 ksz-mel zárjuk a kört.
5. kör: 1 ksz az 1. lsz-ívbe, 2 lsz . * uabba a lszív-be (2 erp közötti 2 lsz).4 erp + 1 lsz + 4 erp, 2 lsz, 1 rp a köv lsz-ívbe, 1 lsz.** 1 rp a köv lsz-ívbe, 2 lsz.* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél a ksz-be öltött 1 ksz-mel zárjuk a kört.
6. kör: ksz az erp csop közepéig, 1 rp az erp csop közepén lévő lsz-be. *4 lsz,a 2 rp közötti lsz-be 1 erp + 2 lsz +1 erp, 4 lsz.** 1 rp az erp csop közepén lévő lsz-be.* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél az 1 rp-ba öltött 1 ksz-mel zárjuk a kört.
7. kör: 1 ksz az 1. lsz-ívbe, 3 lsz . * uabba a lsz-ív-be (2 erp közötti 2 lsz).5 erp + 1 lsz + 5 erp, 3 lsz, 1 rp a köv lsz-ívbe, 1 lsz.** 1 rp a köv lsz-ívbe, 3 lsz.* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél az 1. rp-ba öltött 1 ksz-mel zárjuk a kört.
8. kör: Ksz az erp csop közepéig, 1 rp az erp csop közepén lévő lsz-be. * 5 lsz,a 2 rp közötti lsz-be 1 erp + 2 lsz +1 erp, 5 lsz.** 1 rp z erp csop közepén lévő lsz-be.* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél az 1 rp-ba öltött 1 ksz-mel zárjuk a kört.
9. kör: 1 ksz az 1. lsz-ívben,, 3 lsz (= 1erp ), 4 erp uabba a lsz-ívbe. * 2 erp a köv lsz-ívbe (2 erp közötti lsz-ív) 5 erp a köv lsz-ívbe (= 1 erp csop 5 erp-val).** 5 rp a köv lsz-ívbe(= 1 erp csop 5 erp-val).* Ism a *-* közötti részt, de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél a 3. lsz-be öltött ksz-mel zárjuk a kört.
10. kör: Ksz az 5 erp-ből álló 3. erp-jába, 1 rp ebbe az erp-ba. * kihagyunk a köv különálló 2 erp-ig, ezek közé 4 erp + 2 lsz +4 erp,. Kihagyunk az első 5 erp-ből álló erp csop 3. erp-jáig, 1 rp ebbe az erp-ba. A két 5 erp-ből álló csop közé 4 erp + 2 lsz + 4 erp.** Kihagyunk az 5 erp-ből álló erp csop 3. erp-jáig, majd ebbe a szembe 1 rp.* Ism a *-* közötti részt a teljes körben de az utolsó ism-t a **-al jelölt résznél fejezzük be, majd a kör kezdeténél az 1 rp-ba öltött 1 ksz-mel zárjuk a kört. Vágjuk el a fonalat, és varrjuk el a szálat.

Diagram

= 1 lsz (láncszem)
= 1 rp (rövidpálca)
= 1 erp (egyráhajtásos pálca)

Segítségre van szüksége a mintával kapcsolatban?

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 146-34) .

Megjegyzések / Kérdések (74)

Marianne Poulsen 04.08.2019 - 22:52:

Forstår ikke helt starten på 8. OMG. på skyggen.Virker forkert, da det vil sammentrække lm-rækkerne på se 2 forgangne omgange. Måske kan starten af hver omgang vises i video?

DROPS Design 09.08.2019 kl. 13:18:

Hej Marianne, Det bør ikke trække lm-rækkerne sammen om du starter med kædemasker og hækler 1 fm midt i stangmaskegruppen... Men sørg for at luftmaskerne imellem fm og st er løse nok. 8.OMG: Hækl km til lm midt i st-gruppen, 1 fm om lm midt i st-gruppen, * 5 lm, om lm mellem 2 fm hækles der 1 st + 2 lm + 1 st, 5 lm **, 1 fm om lm midt i st-gruppen *, gentag fra *-*, men sidste gentagelse afsluttes efter **, derefter hækles der 1 km i fm i beg af omg.

Faith 07.07.2019 - 05:44:

Hi there, thanks for the beautiful pattern for the sunhat. I don't understand round 9(10) and round 13 increase tip. Can you pls help to explain? Thank u very much.

DROPS Design 07.07.2019 kl. 21:43:

Dear Faith, increasing/ decreasing evenly, means ypu have to distribute the stitches so there will be approximately the same distance between them. In this lesson you will find an explanation about how to calculate this. Happy Crafting!

Marina 02.06.2019 - 03:24:

I am very impressed with the designs and the yarn. I am accustomed to the European yarns through my family in Europe, and was very excited with the selection you carry for the different projects. I am just about finished the summer hat, and very excited to wear and show it off. Thank you for providing me the joy in creating such great projects

Alexandra 24.04.2019 - 16:52:

Dobrý den, mám 2 otázky: 1) tu dekorativní část mám opravdu háčkovat ze dvou vláken? Jaké to bude z jednoho vlákna? A 2) chci to háčkovat pro tříletou neteř, kde mám nejlépe ubrat na hloubce? Děkuji!

DROPS Design 24.04.2019 kl. 21:26:

Dobrý den, Alexandro! Ad 1) ano, opravdu háčkujeme krempu dvojitou přízí - vzor pak bude pevnější a bude lépe držet. Ad 2) nejjednodušší řešení je použít slabší přízi i háček (např. DROPS Safran a háček č.2,5 nebo 3) - i bez toho, že byste musela měnit vzor a počty, bude klobouček proporčně menší. Jinak je možné např. vynechat 7. a 8. řadu vzoru na krempě. Příjemné tvoření! Hana

Saskia 24.07.2018 - 07:59:

Prosím Vás čo znamená *? Ďakujem

DROPS Design 24.07.2018 kl. 15:59:

Milá Saskie, tento symbol (*) označuje úsek vzoru, tzv. sekvenci, kterou budeme stále opakovat - buď až do konce dané řady, nebo tolikrát, kolíkrát je psáno v návodu (např. *-* opakujeme celkem 5x - tento zápis znamená, že postup uvedený mezi hvězdičkami uháčkujeme/upleteme 5x). Příjemné tvoření! Hana

Gitte 08.06.2018 - 22:08:

Jeg forstår heller ikke helt 2.omgang i “skyggen”. Kan den ikke vises i en video?

Consuelo 26.05.2018 - 05:57:

Beautiful design, I do not live in USA and I can´t find this yarn in Amazon. Could I use the Lion brand 24/7 cotton yarn for this project, that is a #4 yarn

DROPS Design 28.05.2018 kl. 08:32:

Dear Mrs Consuelo, We are able to provide free patterns thanks to our yarns sold throughout the world. You will therefore understand that we can only recomand you to contact your DROPS Store for any further help & assistance. Thank you for your comprehension.

Marion 24.05.2018 - 08:39:

Beklager, jeg som forklarer dårlig. Jeg er kommet til omg 2 på bremmen. I om 2 står det lag 1 kjm om første lm. Hvilken lm er dette? På toppen av første vifte? Første maske?

DROPS Design 24.05.2018 kl. 10:11:

Hei Marion. Det er den samme lm som du hekler den første staven i, altså den første lm etter første fm på forrige omgang. Du hekler slik: 1 kjm om første lm fra forrige omgang, 5 lm, 1 st i den samme luftmasken som kjm. God fornøyelse videre

Marion 23.05.2018 - 21:53:

Tusen takk for svar. Det som forvirrer meg mest er faktisk hvor jeg skal starte.. 1 kjm om første lm - hvilken LM?

DROPS Design 24.05.2018 kl. 08:13:

Hei Marion, De 5 lm som du hekler til å begynne med skal settes i en ring ved å hekle en kjm i den første lm heklet (lengst fra nålen). Dette blir toppen av hatten og du fortsetter med å hekle rundt den ringen og deretter nedover hatten. Håper dette hjelper og god fornøyelse!

Marion 17.05.2018 - 22:29:

Skjønner ikke denne OMG og det blir bare feil...kan noen forklare eller gi noen tips? 2.OMG: 1 kjm om første lm, 5 lm (= 1 st + 2 lm), 1 st om samme lm, * 3 lm, 1 fm om lm midt i st-gruppen, 3 lm **, om lm mellom 2 fm hekles det 1 st + 2 lm + 1 st *, gjenta fra *-* omg rundt, men siste repetisjon avsluttes etter **, deretter hekles det 1 kjm i 3.lm på beg av omg.

DROPS Design 23.05.2018 kl. 14:40:

Hei Marion. Jeg går ut i fra at det som forvirrer deg er 5 lm (= 1 st + 2 lm)? I hver luftmaskebue som sitter mellom 2 fastmasker fra forrige runde skal det hekles 2 staver slik: 1 st, 2lm,1st. Men i den aller første luftemaskebuen, på begynnelsen av omgangen, hekler du isteden 5lm (isteden for 1st, 2lm) og så 1st før du fortsetter mønster etter diagram. Du fortsetter mønster etter diagram ut runden, men den siste gangen avslutter du etter * 3 lm, 1 fm om lm midt i st-gruppen, 3 lm**, før du hekler en kjm i den 3 lm du lagde på starten av omgangen. God fornøyelse.

Post a comment to pattern DROPS 146-34