DROPS / 136 / 20

Sweet Dahlia by DROPS Design

Gehaakte DROPS hoed van "Muskat".

DROPS design: Model nr. R-612
Garengroep B
--------------------------------------------------------
Maat: S - M - L
Hoofdomtrek: ongeveer 54 - 56 - 58 cm
Materiaal: DROPS MUSKAT van Garnstudio
100-150-150 gr. kleur nr. 36, jeansblauw
En ongeveer 10 gr voor alle maten in iedere van de volgende kleuren:
kleur nr. 05, lichtlila
kleur nr. 08, naturel
kleur nr. 60, lichtblauw
kleur nr. 79, mauve

DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 20 v = 10 cm breed.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 4.06€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang de eerste v aan het begin van de toer door 1 l. Eindig iedere v toer met 1 hv in de eerste l van de toer (dus in de eerste v).

STREPEN:
Haak 1 toer in iedere kleur in deze volgorde: jeansblauw, naturel, lichtblauw, lichtlila, mauve en jeansblauw (= 6 toeren). TIP: Haak als volgt voor een mooie overgang van de kleuren: wissel van kleur door in de hv aan het einde van de toer al de nieuwe kleur door te halen. Ga in de volgende toer verder met de nieuwe kleur.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

HOED:
Haak 4 l met haaknld 3.5 mm en jeansblauw Muskat en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN!
TOER 1: Haak 5 v in de l-ring.
TOER 2: Haak 2 v in iedere v = 10 v.
TOER 3: * 1 v in de eerste v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 15 v.
TOER 4: * 1 v in iedere van de 2 eerste v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 20 v.
TOER 5: * 1 v in iedere van de eerste 3 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de rest van de toer = 25 v. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Ga verder en meerder zo met 5 st meer elke toer tot er in totaal 16-18-18 toeren zijn gehaakt – LET OP: Meerder op dezelfde plaats als in de vorige toer, dus er is 1 v meer tussen iedere meerdering elke toer. Meerder als hiervoor door 2 v in 1 v te haken = 80-90-90 v. Haak nu nog 1 toer voor Maat S en L en meerder TEGELIJKERTIJD 4-6 v gelijkmatig = 84-90-96 v.
Haak 1 v in iedere v tot het werk 11-12-13 cm meet vanaf het midden. Haak dan een rand met stk-groepen in STREPEN - zie uitleg boven - als volgt:
TOER 1: 3 l, 2 stk in dezelfde v, * 1 l, sla 2 v over, 3 stk in de volgende v *, herhaal van *-* tot er 2 v over zijn en eindig de toer met 1 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 28-30-32 stk-groepen (ga verder met naturel).
TOER 2: 4 l, * 3 stk in de volgende l, 1 l *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 2 stk in de laatste l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 28-30-32 stk-groepen.
TOER 3: 1 hv in de eerste l, 3 l, 2 stk in dezelfde l, * 1 l, 3 stk in de volgende l *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 28-30-32 stk-groepen.
TOER 4: Haak als de 2e toer = 28-30-32 stk-groepen.
TOER 5: Haak als de 3e toer = 28-30-32 stk-groepen.
TOER 6: Haak als de 2e toer = 28-30-32 stk-groepen.
TOER 7: Haak nu met jeansblauw tot het werk klaar is. Haak 1 v in ieder stk de hele toer = 84-90-96 v.

Ga verder en haak de rand als volgt:
TOER 1: Haak 1 v in iedere v.
TOER 2: * Haak 1 v in iedere van de eerste 5 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 98-105-112 v.
TOER 3-7: Haak 1 v in iedere v = 98-105-112 v.
TOER 8: * Haak 1 v in iedere van de eerste 6 v, 2 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 112-120-128 v.
TOER 9-13: Haak 1 v in iedere v = 112-120-128 v.
TOER 14: Haak 1 v in iedere v en meerder TEGELIJKERTIJD 8-9-10 v gelijkmatig = 120-129-138 v.
TOER 15: 3 l, 2 stk in dezelfde v, * 1 l, sla 2 v over, 3 stk in de volgende v *, herhaal van *-* tot er 2 v over zijn en eindig met 1 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 40-43-46 stk-groepen. Knip de draden af en zet vast.

Karin 09.05.2015 - 08:59:

Hei, jeg har heklet en hatt før og jeg fortviler alltid i begynnelsen. Får aldri riktig antall masker. Når skal jeg begynne med hekleinfoen, dvs. lm erstatter første maske/kjedemaske i enden? Allerede i 2. omg når jeg hekler 5 masker om ringen? Betyr "om" at jeg hekler gjennom ringen, kanskje? Mvh Karin

DROPS Design 13.05.2015 kl. 11:25:

Hej Karin, Ja hækleinfoen skal du allerede bruge i 2.omg. Ja det betyder at du hækler "rundt om" maskerne i ringen ikke "i" maskerne. God fornøjelse!

Solveig 18.06.2013 - 09:30:

Hallo, ich verstehe einen Satz in der Anleitung nicht: nach der 5. Runde heißt es: "..immer 5M aufnehmen..(..man häkelt immer ein Stb MEHR zwischen den Aufnahmen)- bisher war aber noch gar nicht von Stäbchen die Rede?? Wie mache ich das jetzt? Heute kommt voraussichtlich meine Wolle, da möchte ich gern loslegen ;-) Freundliche Grüße, solveig

DROPS Design 19.06.2013 kl. 10:46:

Liebe Solveig, ja das muss natürlich fM heissen und nicht Stb. Wir korrigieren das gleich.

Arika 12.01.2012 - 02:55:

Soo cute :)

Elisabeth 19.12.2011 - 00:39:

Chapeau Cloque :)

Jutta 09.12.2011 - 10:33:

Ein wenig vor der Sonne schützen

Laat een opmerking achter voor DROPS 136-20