DROPS / 136 / 20

Sweet Dahlia by DROPS Design

DROPS háčkovaný klobouk z příze „Muskat“.

DROPS design: Návod č. R-612
Skupina přízí: B
-------------------------------------------------------

Velikost: S - M – L
Obvod hlavy: asi 54 – 56 - 58 cm

Materiál: DROPS MUSKAT firmy Garnstudio
100-150-150 g, barva č. 36, džínová modrá
a asi 10 g následujících barev:
barva č. 05, světle růžová
barva č. 08, přírodní
barva č. 60, ledově modrá
barva č. 79, vínová

DROPS HÁČEK č. 3,5 – nebo velikosti potřebné k uháčkování zkušebního vzorku o rozměrech 20 KS = šířka 10 cm.

od 60.00 Kč /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 60.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 120Kč. Více zde.
TIP NA HÁČKOVÁNÍ:
První DS na začátku kruhové řady nahrazujeme 3 řo. Každou kruhovou řadu končíme pevným okem do třetího řo ze začátku kruhové řady (= do prvního DS).
PRUHY:
Každou barvou háčkujeme vždy jednu kruhovou řadu: džínově modrá, přírodní, ledově modrá, světle růžová, vínová a džínově modrá (= 6 kruhových řad).
TIP : Aby přechod mezi barvami byl úhledný, změníme barvu tak, že pevné oko na konci kruhové řady háčkujeme následovně: háček vpíchneme do třetího řo ze začátku řady, nabereme novou barvu, protáhneme skrz řetízkové oko a pevné oko a dále háčkujeme novou barvou.
----------------------------------------------------------------------

KLOBOUK:
Háčkem č. 3,5, džínově modrou barvou příze Muskat háčkujeme 4 řo, spojíme pevným okem do kruhu. Viz TIP NA HÁČKOVÁNÍ!
1. kruhová řada: 5 KS do kruhu.
2. kr. ř.: do každého KS háčkujeme 2 KS = 10 KS.
3. kr. ř.: * do prvního KS háčkujeme jeden KS, do dalšího KS háčkujeme 2 KS*, mezi *-* opakujeme = 15 KS.
4. kr. ř.: * do prvních dvou KS háčkujeme jeden KS, do dalšího KS háčkujeme 2 KS*, mezi *-* opakujeme = 20 KS.
5. kr. ř.: * do prvních tří KS háčkujeme jeden KS, do dalšího KS háčkujeme 2 KS*, mezi *-* opakujeme = 25 KS. PAMATUJTE NA SPRÁVNÝ ZKUŠEBNÍ VZOREK!.

Takto háčkujeme dále, v každé kruhové řadě přidáme 5 ok a to celkem 16-18-18 kruhových řad – POZN. přidáváme ve stejném místě jako v předchozí řadě, tj. 1 KS mezi přidáváními v každé řadě. Přidáváme tak, že do jednoho KS háčkujeme 2 KS = 80-90-90 KS. Pro velikost S uháčkujeme ještě jednu řadu KS a pro řadu L SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně v řadě 4-6 KS = 84-90-96 KS.
Do výšky 11-12-13 cm háčkujeme KS. Dále háčkujeme borduru z DS a PRUHY – viz popis výše:
1. kr. ř.: 3 řo, do stejného KS 2 DS, * řo, vynechat 2 KS, do dalšího KS háčkujeme 3 DS*, mezi *-* opakujeme, až v řadě zbývají 2 KS, řadu končíme řo a pevným okem do třetího řo ze začátku řady = 28-30-32 skupin z DS (změníme barvu na přírodní).
2. kr. ř.: 4 řo, * 3 DS do následujícího řo, řo*, mezi *-* opakujeme do konce řady, řadu končíme 2 DS do posledního řo a pevným okem do třetího řo ze začátku řady = 28-30-32 skupin DS.
3. kr. ř.: pevné oko do prvního řo, 3 řo, do stejného řo háčkujeme 2 DS, * řo, do následujícího řo háčkujeme 3 DS*, mezi *-* opakujeme do konce řady a končíme řo a pevným okem do třetího řo ze začátku řady = 28-30-32 skupin DS.
4. kr. ř.: stejně jako 2. řada = 28-30-32 skupin DS.
5. kr. ř.: stejně jako 3. řada = 28-30-32 skupin DS.
6. kr. ř.: stejně jako 2. řada = 28-30-32 skupin DS.
7. kr. ř.: až do konečné výšky háčkujeme džínově modrou barvou. do každého DS háčkujeme jeden KS = 84-90-96 KS. Pokračujeme:
1. kr. ř.: do každého KS háčkujeme KS.
2. kr. ř.: *do prvních pěti KS háčkujeme KS, do dalšího KS háčkujeme 2 KS*, mezi *-* opakujeme = 98-105-112 KS.
3. – 7. kr. ř.: do každého KS háčkujeme jeden KS = 98-105-112 KS.
8. kr. ř.: *do prvních šesti KS háčkujeme KS, do dalšího KS háčkujeme 2 KS*, mezi -* opakujeme = 112-120-128 KS.
9. – 13. kr. ř.: do každého KS háčkujeme jeden KS = 112-120-128 KS.
14. kr. ř.: do každého KS háčkujeme jeden KS, SOUČASNĚ rovnoměrně v řadě přidáme 8-9-10 KS = 120-129-138 KS.
15. kr. ř.: 3 řo, do jednoho KS háčkujeme 2 DS, *řo, vynecháme 2 KS, do dalšího KS háčkujeme 2 DS*, mezi *-* opakujeme, do konce řady zbývají 2 KS, řadu končíme řo a pevným okem do třetího řo ze začátku řady = 40-43-43 skupin z DS. Přízi ustřihneme a zapošijeme.

Karin 09.05.2015 - 08:59:

Hei, jeg har heklet en hatt før og jeg fortviler alltid i begynnelsen. Får aldri riktig antall masker. Når skal jeg begynne med hekleinfoen, dvs. lm erstatter første maske/kjedemaske i enden? Allerede i 2. omg når jeg hekler 5 masker om ringen? Betyr "om" at jeg hekler gjennom ringen, kanskje? Mvh Karin

DROPS Design 13.05.2015 kl. 11:25:

Hej Karin, Ja hækleinfoen skal du allerede bruge i 2.omg. Ja det betyder at du hækler "rundt om" maskerne i ringen ikke "i" maskerne. God fornøjelse!

Solveig 18.06.2013 - 09:30:

Hallo, ich verstehe einen Satz in der Anleitung nicht: nach der 5. Runde heißt es: "..immer 5M aufnehmen..(..man häkelt immer ein Stb MEHR zwischen den Aufnahmen)- bisher war aber noch gar nicht von Stäbchen die Rede?? Wie mache ich das jetzt? Heute kommt voraussichtlich meine Wolle, da möchte ich gern loslegen ;-) Freundliche Grüße, solveig

DROPS Design 19.06.2013 kl. 10:46:

Liebe Solveig, ja das muss natürlich fM heissen und nicht Stb. Wir korrigieren das gleich.

Arika 12.01.2012 - 02:55:

Soo cute :)

Elisabeth 19.12.2011 - 00:39:

Chapeau Cloque :)

Jutta 09.12.2011 - 10:33:

Ein wenig vor der Sonne schützen

Přidejte komentář k návodu DROPS 136-20