DROPS / 134 / 7

Braidy by DROPS Design

Gebreide DROPS hoofdband en halswarmer met grote kabel van ”Polaris”.

DROPS design: Model nr. PO-040/041
Garengroep F
--------------------------------------------------------
Maten:
HOOFDBAND: Één-maat
Omtrek: ongeveer 53 cm
HALSWARMER: Één-maat
Omtrek: ongeveer 125 cm
Materiaal: DROPS POLARIS van Garnstudio
Kleur nr. 01, naturel:
HOOFDBAND: 100 gr
HALSWARMER: 300 gr

HOOFDBAND:
DROPS RECHTE BREINLD 12 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 8 st x 10 nld in tricotst = 10 x 10 cm.

HALSWARMER:
DROPS RECHTE BREINLD 15 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 7 st x 8 nld in tricotst = 10 x 10 cm.

Opmerkingen (56)

100% wol
vanaf 4.50 € /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 4.50 € /100g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 5.27 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.00€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

PATROON:
Zie telpatroon M.1 voor de hoofdband en telpatroon M.2 voor de halswarmer. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

TIP VOOR HET WISSELEN VAN DRAAD:
Als u met een nieuwe bol Polaris begint, verbind dan de nieuwe draad en de oude draad als volgt: Splijt het uiteinde van de laatste 15 cm draad, knip een deel weg (dun de draad als het ware uit). Doe hetzelfde met de eerste 15 cm van de nieuwe draad. Leg de twee draadeinden op elkaar zodat ze samen even dik zijn als een normale draad en ga zo verder met breien. Zo is de overgang naar een nieuwe bol onzichtbaar.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

HOOFDBAND:
Wordt heen en weer gebreid tot een lange strook en later samengenaaid. Zet 12 st op met breinld 12 mm en Polaris. Brei telpatroon M.1 tot het werk ongeveer 50 cm meet - eindig na 1 hele patroonherhaling. Brei 1 nld in tricotst en kant dan losjes af.
Naai de opzetkant en de afkantrand samen, naai met de zijkanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen.

--------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Wordt heen en weer gebreid op de nld tot een lange strook en later samengenaaid. Zet 15 st op met breinld 15 mm en Polaris. Brei telpatroon M.2 tot het werk ongeveer 120 cm meet - eindig na 1 hele patroonherhaling. Brei 4 nld in tricotst en kant dan losjes af.
Naai de opzetkant en de afkantrand samen, naai met de zijkanten tegen elkaar om een dikke naad te voorkomen.
Vouw de halswarmer dubbel (in een 8-lus) voordat u de halswarmer draagt.

Telpatroon

= Recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 4 st r, 4 st r van de kabelnld
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 4 st r, 4 st r van de kabelnld
= Zet 5 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 5 st r, 5 st r van de kabelnld
= Zet 5 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 5 st r, 5 st r van de kabelnld

Ale 02.11.2018 - 10:27:

Ciao! Non mi è chiaro lo schema della treccia. Se avvio 12 maglie e ne trasferisco 4 sul ferro ausiliario, ho una treccia di 8, e 4 maglie "extra". C'è un errore nello schema o sono io che non lo so leggere bene? Grazie per l'aiuto!

DROPS Design 02.11.2018 kl. 14:04:

Buongiorno Ale, non ci sono errori nello schema, è una treccia un pò particolare, prima si intreccia da un lato poi dall'altro: segua comunque lo schema M.1. Buon lavoro!

Sanna Hornbrink 29.08.2017 - 14:32:

Hej! Tycker detta mönster är supersnyggt. Kan jag ta någon annan storlek på stickorna för att mönstret ska passa mitt syskonbarn 2 år?

DROPS Design 11.09.2017 kl. 14:22:

Hej! Då du byter till tunnare stickor kommer arbetet att bli mera kompakt. Ifall du vill sticka en mindre storlek kan du testa att byta till tunnare stickor och ett något tunnare DROPS garn.

Luda 20.02.2017 - 20:05:

Hi, I found a slight mistake in the cable pattern for the neck warmer/ scarf. The right pattern for it is: 1. Slip 5 sts onto cable needle behind piece K5, P5 from cable needle. 2. Slip 5 sts on cable needle infront of piece P5, K5 from cable needle. Thanks.

DROPS Design 21.02.2017 kl. 09:57:

Dear Luda, diagram is correct, reading diagram from bottom up, you will first place the sts in front of piece, then behind piece, just as shown in diagram. Happy knitting!

Anika 15.11.2016 - 09:27:

Ich würde dieses Stirnband gerne mit Drops Eskimo stricken. Wieviele Maschen/ Reihen benötige ich dann?

DROPS Design 15.11.2016 kl. 10:13:

Liebe Anika, Sie können gerne mit 2 Fäden Eskimo stricken (= 1 Faden Polaris - siehe hier - oder lassen Sie sich von unseren anderen Anleitungen mit Garngruppen E wie Eskimo. Viel Spaß beim stricken!

Christiane 18.09.2016 - 14:14:

Had graag eens gezien een filmpje hoe ze dit aandoen ,draaien om aan te doen,ik dacht dat dit allemaal gebreid was ,de ene kant recht en de andere averrechts ,maar nu zie ik dat het in kabels is

DROPS Design 19.09.2016 kl. 09:34:

Beste Christiane, als u het patroon doorleest, dan zie u hoe u de hoofdband en halswarmer kunt breien. De kabel/vlecht ontstaat vanzelf als u deze aanwijzingen volgt. Onderaan het patroon staat ook een link naar de video 'kabel' voor als kabels breien voor u nieuw is.

Darlene Jackson 05.01.2015 - 19:48:

Good Morning, My Mom (who is a very experienced knitter) and I have spent an entire day trying to work the neck warmer pattern. We are following the diagram from the bottom right corner but are having difficulty with the pattern. Instead of a lovely cable as pictured, we are getting a huge bulky layer at the back of the scarf and no sign of a cable. I am also having difficulty starting the cable with the 5 outside stitches. Can you help? Thanks

DROPS Design 06.01.2015 kl. 09:18:

Dear Mrs Jackson, the neckwarmer is a large cable worked over 15 sts - on row 5, K4, then slip 5 sts on cable needle in front of piece, K the last 5 sts, K 5 from cable needle - on row 11, start with the cable: slip first 5 sts on cable needle behind piece, K5, K5 from cable needle, K4. You may have to work some repeats in height to see how it will look at. Happy knitting!

Camilla 02.11.2014 - 23:31:

Jeg er ved at lave pandebåndet. I diagrammet står der man skal strikke ret over ret og vrang over vrang. Når jeg har slået de 12 masker op er 1. pind på vrang-siden, den næste pind på ret-siden. Dvs. snoninger bliver lavet fra vrang siden? Hvorfor skal jeg så strikke ret på hjælpepinden og de resterende masker?

DROPS Design 06.11.2014 kl. 13:42:

Hej Camilla. 1. pind er retsiden. Snoningerne laves paa retsiden.

Carla 07.09.2014 - 10:29:

Il modello è bellissimo, ma devo mettere il doppio dei punti. Come costruire lo schema? Devo farlo speculare? Grazie per la risposta

DROPS Design 11.09.2014 kl. 16:31:

Deve mettere il doppio dei punti perché utilizza un filato più sottile? Nel caso in cui dovesse fare così potrebbe lavorare la treccia più larga (con più maglie ogni fascia della treccia) per esempio. Se deve fare la fascia deve fare prima un campione per capire quanto rende con il filato che utilizzerà.

Klára S 01.02.2014 - 20:23:

Dobrý den, v českém návodu neodpovídá popis vzorku originálu. Hezký den Klára S

DROPS Design 08.02.2014 kl. 01:06:

Dobrý den, děkuji za upozornění - opraveno!

Isabel 26.10.2013 - 14:06:

Hallo, Maakt het nog uit wat voor maat kabelnaald ik gebruik voor de hoofdband? Bedankt

DROPS Design 28.10.2013 kl. 19:13:

Hoi Isabel. De kabelnld moet niet te dun zijn. Heb je niet een hele dikke kabelnld, dan kan je eventueel een sokkenbreinld gebruiken.

Laat een opmerking achter voor DROPS 134-7