DROPS / 120 / 6

DROPS 120-6 by DROPS Design

Gehaakte DROPS tas van ”Paris”.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

DROPS design: Model nr. W-378
--------------------------------------------------------
Maten:
Breedte: ongeveer 33 cm
Hoogte: ongeveer 35 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
250 gr. kleur nr. 17, naturel
50 gr. kleur nr. 05, lichtpaars
50 gr. kleur nr. 19, lichtgeel
50 gr. kleur nr. 20, lichtroze
50 gr. kleur nr. 29, licht ijsblauw
50 gr. kleur nr. 27, perzik
50 gr. kleur nr. 21, mintgroen

DROPS HAAKNLD 3.5 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 v/stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: strepen, structuur, tassen,

--------------------------------------------------------
PATROON:
Zie telpatroon M.1. De toeren zijn gemarkeerd met 1, 2 en 3.

TIP VOOR HET HAKEN:
Vervang het eerste stk van elke toer door 3 l en vervang de eerste v van elke toer door 1 l. Deze l zijn extra st en worden niet meegerekend met het aantal st.

STREPEN:
Toer 2 en 3 in het telpatroon worden altijd met naturel gehaakt. Haak toer 1 in strepen als volgt:
* lichtpaars,
lichtgeel,
lichtroze,
licht ijsblauw,
perzik,
mintgroen *,
herhaal van *-*.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

TAS:
Haak 50 l met haaknld 3.5 mm en naturel.
TOER 1: Sla de eerste l over en haak dan 1 v aan een kant in iedere l = 49 v. Haak nu 1 v aan de andere kant in iedere l = 98 v. Eindig met 1 hv in de eerste v.
TOER 2: Haak 3 l (= 1 stk), 2 stk in de eerste v, dan 1 stk in iedere van de volgende 47 v, haak 2 stk in de volgende v, 1 stk in de l van toer 1, 2 stk in de volgende v, dan 1 stk in iedere van de volgende 47 v, 2 stk in de volgende v en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 104 stk.
Toer 3: 1 l, dan 1 v in ieder stk = 104 v. Eindig met 1 hv in de l van het begin van de toer.
Toer 4: 3 l (= 1 stk), 2 stk in de eerste v, dan 1 stk in iedere van de volgende 49 v, 2 stk in de volgende v, 1 stk in de volgende v, 2 stk in de volgende v, dan 1 stk in iedere van de volgende 49 v, 2 stk in de volgende v en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
Er zijn nu 108 stk op de toer.
Ga nu verder in STREPEN - zie boven - en M.1 (begin van de toer gemarkeerd met 1 in het telpatroon). Zie TIP VOOR HET HAKEN!
Ga zo verder (herhaal toer 1 tot en met 3) tot Het werk meet ongeveer 33 cm meet (pas zo aan dat het na een toer met v is). Haak 2 toeren met v in naturel en haak dan 1 toer met 1 hv in iedere v. Knip de draad af en zet vast.

BAND:
Haak 10 l met haaknld 3.5 mm en naturel. Haak 1 v in iedere l = 10 v. Ga ongeveer 5 cm verder met 1 v in iedere v heen en weer gehaakt. Ga nu verder in de rondte met 1 v in iedere v tot de band ongeveer 60 cm meet. Haak nu nog 5 cm met 1 v in iedere v heen en weer gehaakt, knip de draad af af en zet vast.
Haak nog 1 band op dezelfde manier. Naai een band aan iedere kant van de tas aan de verkeerde kant.

Telpatroon

= stk (stokje)
= v (vaste)
= Haak 1 stk maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), haak 1 stk in dezelfde st maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), haak 1 stk in dezelfde st maar wacht met de laatste doorhaling (= 4 st op de haak), haak 1 stk in dezelfde st maar wacht met de laatste doorhaling (= 5 st op de haak), haak 1 stk in dezelfde st maar haal bij de laatste doorhaling de draad door alle st op de haak

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 120-6.