DROPS / 120 / 59

DROPS 120-59 by DROPS Design

Gehaakte DROPS pannenlappen met vierkantjes van ”Paris”.

Trefwoorden: keuken, omavierkant, pannenlap,

DROPS design: Patroon nr. W-372 en W-373 en W-376.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – 1 GROOT VIERKANT
Maten: ongeveer 18 x 18 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 43, groen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 38, koraal
50 gr kleur nr. 19, lichtgeel of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 27, perzik of 37, roestrood
50 gr kleur nr. 35, geel of 12, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – GROTE BLOEM
Maten: ongeveer 18 x 18 cm.
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 43, groen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 20, lichtroze of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 37, roestrood
50 gr kleur nr. 35, geel of 12, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------
PANNENLAP – 4 KLEINE VIERKANTJES
Maten: ongeveer 18 x 18 cm.
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio,
Voor 2 pannenlappen:
50 gr kleur nr. 02, lichtturkoois of 42, legergroen
50 gr kleur nr. 17, naturel of 12, rood
50 gr kleur nr. 20, lichtroze of 01, abrikoos
50 gr kleur nr. 21, mintgroen of 43, groen
50 gr kleur nr. 35, geel of 37, roestrood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van ongeveer 16 stk = 10 cm breed.
--------------------------------------------------------

DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 1.40 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.72€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

--------------------------------------------------------

PANNENLAP - 1 GROOT VIERKANT:
Haak 5 l met perzik en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 3 stk in de ring, 1 l, * 3 stk in de ring, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: Ga verder met vanillegeel. 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, 1 l, 3 stk in de dezelfde l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk.
TOER 3: Ga verder met lichtgeel. 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk.
TOER 4: Ga verder met naturel. Haak als toer 3, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken. Keer het werk.
TOER 5: Ga verder met mintgroen. Haak als toer 4, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken. Keer het werk.
TOER 6: Ga verder met licht turkoois. Haak als toer 5, met nog 1 stk-groep tussen de hoeken.
TOER 7: 1 l, 1 v in iedere van de volgende 9 stk, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 18 stk, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 9 stk, eindig met 1 hv in de eerste l.
TOER 8: Haak als toer 7, met nog 1 v tussen de hoeken.
TOER 9: Ga verder met lichtgeel. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 11 v, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 22 v, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in de volgende l-lus, 15 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de laatste 11 v, eindig met 1 hv in de eerste l.
TOER 10: Ga verder met vanillegeel. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 12 v, * 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 24 v, *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 15 v in de volgende l-lus, 1 v in iedere van de laatste 12 v, eindig met 1 hv in de eerste l.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNENLAP – GROTE BLOEM:
Haak 6 l met mintgroen en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 16 stk in de l-ring, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: 3 l (= 1 stk), 1 stk in de eerste van de 3 l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in dezelfde l, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep), * 1 l, 1 stk in het volgende stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), 1 stk in hetzelfde stk, maar wacht met de laatste doorhaling (= 3 st op de haak), maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 st = 1 st op de haak (= 1 stk-groep) *. Herhaal van *-*, eindig met 1 l en 1 hv in de 3e l van het begin van de toer = 16 stk-groepen.
TOER 3: Ga verder met vanillegeel. 3 l, * 3 stk in de volgende l, 1 l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 4: 1 l, 1 v in l, * 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in de volgende l, 7 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. (Er zijn nu 7-l-lussen = hoeken).
TOER 5: Ga verder met lichtroze. 1 l, 1 v in l, * sla 3-l-lus over, haak in de volgende 3-l-lus als volgt: 4 stk, 1 l, 4 stk. Sla de volgende 3-l-lus over, 1 v in de volgende v, sla de volgende 3-l-lus over, haak in de 7-l-lus als volgt: 6 stk, 2 l, 6 stk. Sla de volgende 3-l-lus over, 1 v in de volgende v *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
TOER 6: Ga verder met naturel. 3 l, * 1 stk in de eerste v van de vorige toer, 3 l, 1 v in de l in de 8-stk-groep, 3 l, 1 stk in de volgende v, 5 l, haak in de hoek (2-l-lus) als volgt: 1 v, 3 l, 1 v, 5 l *, herhaal van *-*, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 7: 3 l, * 4 stk in de 3-l-lus, 4 stk in de volgende 3-l-lus, 5 stk in de 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus) als volgt: 3 stk, 2 l, 3 stk. 5 stk in de volgende 5-l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 4 stk in de volgende 2 3-l-lussen, 5 stk in de volgende 5-l-lus, haak in de hoek (3-l-lus) als volgt: 3 stk, 15 l, 3 stk. 5 stk in de volgende 5-l-lus, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer.
TOER 8: Ga verder met licht turkoois. 1 l, 1 v in iedere van de volgende 16 stk, * haak in de hoek (2-l-lus) als volgt: 1 v, 1 l, 1 v. 1 v in iedere van de volgende 24 stk * herhaal van *-* in totaal 3 keer, 15 v in l-lus, 1 v in iedere van de laatste 8 v, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer. Knip de draden af en zet vast.
--------------------------------------------------------

PANNENLAP - 4 KLEINE VIERKANTJES:

KLEURWISSELINGEN:
Vierkant 1:
Toer 1: lichtroze
Toer 2: naturel
Toer 3: vanillegeel

Vierkant 2:
Toer 1: mintgroen
Toer 2: naturel
Toer 3: licht turkoois

Vierkant 3:
Toer 1: naturel
Toer 2: licht turkoois
Toer 3: lichtroze

Vierkant 4:
Toer 1: vanillegeel
Toer 2: lichtroze
Toer 3: mintgroen

Toer 4 wordt op alle vierkantjes gehaakt in naturel.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

PANNENLAP:
Haak 4 KLEINE VIERKANTJES en naai ze later samen – zie KLEURWISSELINGEN!

VIERKANT:
Haak 5 l met Paris en haaknld 4 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: 3 l, 3 stk in de ring, 1 l, * 3 stk in de ring, 1 l *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk en wissel van kleur. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 2: 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer, keer het werk en wissel van kleur.
TOER 3: 3 l, 3 stk in de eerste l-lus, * 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, 3 stk in de volgende l-lus *, herhaal van *-*, in totaal 3 keer, 3 stk in de volgende l-lus, 1 l, 3 stk in dezelfde l-lus, eindig met 1 hv in de 3e l van het begin van de toer. wissel van kleur.
TOER 4: 1 l, 1 v in iedere van de eerste 5 stk, *1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in iedere van de volgende 9 stk *, herhaal van *-* in totaal 3 keer.
Haak nu vierkant 1, 2 en 3 af als volgt: 1 v in de volgende l-lus, 1 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in de laatste 4 stk, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.
Haak vierkant 4 af als volgt: 1 v in de volgende l-lus, 15 l, 1 v in dezelfde l-lus, 1 v in de laatste 4 stk, eindig met 1 hv in de eerste l van het begin van de toer.

AFWERKING:
Naai de 4 vierkantjes samen 2 aan 2, v tegen v, eerst vertikaal en dan horizontaal (15-l-lus op vierkant 4 = aan de bovenkant).
Haak nu een rand rond de pannenlap met naturel en haaknld 4 mm als volgt, begin in de eerste v na de 15-l-lus op vierkant 4:
* 1 v in iedere van de volgende 22 v, 1 v in de l-lus (hoek) 1 l, 1 v in dezelfde l-lus *, herhaal van *-* in totaal 3 keer, 1 v in iedere van de volgende 22 v, 15 v in de 15-l-lus, eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer. Knip de draad af en zet vast.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 04.02.2011
AFWERKING:
Naai de 4 vierkantjes samen 2 aan 2, v tegen v, eerst vertikaal en dan horizontaal (15-l-lus op vierkant 4 = aan de bovenkant).
Haak nu een rand rond de pannenlap met naturel en haaknld 4 mm als volgt, begin in de eerste v na de 15-l-lus op vierkant 4:

Marian Rowe 27.07.2016 - 03:52:

I made this pretty pattern after seeing it on Pinterest. I'm in love with it even though I'm a beginner. It was hard but worked really well. Just wanted to say thank you for sharing it. I would love to send you a picture of my little square made from your pattern :)

DROPS Design 27.07.2016 kl. 08:12:

Dear Mrs Rowe, please feel free to share your pictures on the social media with the #DROPSDesign and join us on DROPS Workshop. Happy crocheting!

Ria Slob 03.03.2014 - 22:17:

Hebben deze pannenlappen ook een achterkant of is dat nit nodig?

DROPS Design 04.03.2014 kl. 14:54:

Hoi Ria. Nee, er is geen achterkant. Ze worden vrij stevig gehaakt, maar als je het nodig vindt, kan je natuurlijk altijd een achterkant maken of erop zetten.

Anne 12.02.2014 - 21:14:

2runde på grydelap med stor blomst må være forkert. Hvis man hækler som opskriften siger, så skal man slet ikke hækle ned i 1. Omgang. Kan. I hjælpe?

DROPS Design 13.02.2014 kl. 00:15:

Hej Anne, når det på 2.omg står "..* 1 lm, 1 st i næste ST, men vent med sidste gennemtræk (= 2 m på nålen), 1 st i samme ST,.." - så er disse ST = staver på 1.omg.

Maddie 18.02.2012 - 13:09:

Beautiful! Would you happen to have finished approx. sizes? I need to make some potholders, but the maxium that they can be is 8". Thanks, Maddie

DROPS Design 28.02.2012 kl. 22:48:

As the pattern states, the finished measures on these are 18 x 18 cm / 7" x 7".

Ulrike 14.07.2011 - 10:06:

Der Fehler mit den 3 Stäbchen nach den 3 Luftmaschen wiederholt sich in der Anleitung leider noch öfter und ist auch in den anderen Sprachen (z.B. norwegisch) zu finden.

DROPS Deutsch 13.07.2011 - 21:40:

Angepasst! Vielen Dank für den Tipp.

Anja 13.07.2011 - 13:11:

Hallo, ich glaube es hat sich hier ein Fehler eingeschlichen. Bei anderen Grannyanleitungen erstetzen die 3 Luftmaschen am Anfang der neuen Runde immer das erst Stäbchen, in dieser Anleitung (großes und. kleines Viereck) werden immer die 3 Luftmaschen und 3 Stäbchen angegeben. Es sind an der Stelle also 4 Beinchen und das fällt irgendwie auf, da alle anderen "Büschel" nur 3 Beinchen haben.

Joke 24.02.2011 - 22:51:

Pannenlap grote bloem

Tina 08.03.2010 - 21:13:

Skønne farver! De må gerne hænge i mit køkken!

Drops Design 01.02.2010 - 16:33:

Bonjour et Merci Cathy ! Les explications de la collection printemps été sont en cours de publication, revenez bientôt pour les voir et bon crochet !

Laat een opmerking achter voor DROPS 120-59