DROPS Baby / 19 / 14

Rosy Toes by DROPS Design

Gehaakte slofjes voor baby en kinderen in 2 draden DROPS Alpaca.

Trefwoorden: kerst, sloffen,

DROPS design: Model nr. Z-081-by-jul
--------------------------------------------------------
Maat: 1/3 - 6/9 - 12/18 maanden (2 - 3/4) jaar
Voor een voetlengte van: 10-11-12 (14-16) cm
Materiaal: DROPS ALPACA
50 gr voor alle maten kleur nr. 3620, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 v x 20 tr met 2 draden Alpaca = 10 x 10 cm.
DROPS PARELKNOOP nr. 541: 2 stuks.

Opmerkingen (16)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 2.75€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

--------------------------------------------------------
TIP VOOR HET MINDEREN:
Begin 2 v voor de markeerdraad.
Haak 1 v, maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op de haak), haak de volgende v, maar haal bij de laatste doorhaling de draad door alle st op de haak = 1 v geminderd.
INFORMATIE VOOR HET HAKEN: Vervang elke eerste v van de toer door 1 l. Eindig iedere toer met 1 hv in de l van het begin van de toer.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

LINKER SLOFJE:
Haak 12-14-16 (20-24) l (inclusief 1 l om mee te keren) met 2 draden Alpaca en haaknld 4 mm. Keer het werk, sla de eerste l over en haak 2 v in de 2e l van de haak en dan 1 v in iedere van de volgende 9-11-13 (17-21) l, 4 v in de laatste l, (plaats een markeerdraad in de middelste van deze 4 v = middenvoor), haak nu 1 v in iedere van de 9-11-13 (17-21) l vanaf de andere kant en eindig met 2 v in de een na laatste l (plaats een markeerdraad hier = middenachter) en eindig met 1 hv in de l van het begin van de toer = 26-30-34 (42-50) v. Ga nu verder in de rondte - Zie TIP VOOR HET HAKEN! Haak 1 v in iedere v en meerder TEGELIJKERTIJD 1 v aan iedere kant van beide markeerders door 2 v in 1 v te haken voor en na de markeerders. Herhaal dit meerderen elke toer in totaal 3 keer, MAAR meerder de laatste keer ALLEEN bij de markeerdraad middenvoor = 36-40-44 (52-60) v. Haak 4-5-6 (7-8) toeren met 1 v in iedere v en minder dan 2 v - Zie TIP VOOR HET MINDEREN - aan iedere kant van de markeerdraad middenvoor om de toer in totaal 2 keer = 28-32-36 (44-52) v. Haak 1 toer met 1 v in iedere v. Knip de draad af en zet vast.

BANDJE:
Begin 6-6-7 (8-10) v na de markeerdraad middenvoor en haak 1 v in iedere van de volgende 16-20-22 (28-32) v, haak 15-17-19 (21-23) l, keer het werk, sla de eerste l over en haak 1 v in iedere van de volgende 14-16-18 (20-22) l en 1 v in iedere van de volgende 16-20-22 (28-32) v = 30-36-40 (48-54) v. Keer het werk. Haak 1 v in iedere v tot er 4 v over zijn op de toer, 2 l, sla 2 v over ( = knoopsgat), 1 v in iedere van de laatste 2 v van de toer. Keer het werk. Haak 1 l, dan 1 v in iedere v en iedere l = 30-36-40 (48-54) v. Knip de draad af en zet vast. Naai de knoop aan ongeveer 1 cm vanaf de zijkant van het slofje.

RECHTER SLOFJE:
Haak op dezelfde manier, maar haak het bandje aan de tegengestelde kant.

Opmerkingen (16)

Plaats uw opmerking!

Sara 09.09.2017 - 13:57:

How can you increase at the back at Both sides of the marker when the marker is behind the last Stitch?

DROPS Design 09.09.2017 kl. 18:13:

Dear Sara, the first marker is at the center back, and the second marker at the center front of the slipper, which is put into teh last but one stitch. The last stitch closes the circle, and the piece is crocheted in the round afterwards, which makes possible to increase before and after both markers. I hope this helped. Happy Crafting!

Paula 14.08.2017 - 10:39:

I bought my yarns online in germany but don't speak german and would indeed appreciate to know about the decreases. I improvised and made size 6-9 months but can you specify if the decreases are to involve 4 sts (2+2) on each side of the marker, so to decrease 4 sts in each decreasing round? It says "then dec 2 sc - See DECREASING TIP - on each side of marker mid front on every other round a total of 2 times = 28-32-36 (44-52) sc.". Many thanks.

DROPS Design 23.08.2017 kl. 18:00:

Dear Paula, no, you should decrease 1 stitch on each side of the marker, which makes a total of 2 decreases, and it is repeated a total of two times every other round.

B.V 09.08.2017 - 16:16:

Hej! Näst sista varvet är fel!!!! Arbetet blir bara hälften så högt som på som bilden, fler minskningar och fler varv?? har virkat mönstret 20 gånger!!!!

DROPS Design 14.08.2017 kl. 13:50:

Har du kontrollerat virkfastheten? Det är mycket viktigt att den stämmer! Vad exakt är det som inte stämmer på det näst sista varvet?

Trine C 28.10.2014 - 03:23:

Der står i opskriften at man skal starte indtagning midt foran 2 m. fra mærket, så bruger man begge masker til at tage 1 maske ind, men skal tage 2 m. ind på begge sider, hvordan hænger det sammen? skal man så starte 3-4 m fra mærket eller bare fortsætte til man har taget 4 ind i det hele for bliver det i så fald ikke skævt? Eller skal man bare hele tiden tage ned i 1 fm og gøre 1. gennemtræk og så først trække tråden igennem når man har taget alle 4 ind?

DROPS Design 28.10.2014 kl. 10:16:

Hej Trine, Du tager 2 m ind på hver side af mærketråden og det gør du 2 gange, så du ialt har taget 8 m ind. God fornøjelse!

Hélène M. 07.03.2013 - 20:29:

J'adore ces chaussons, mais je suis incapable de les réaliser au crochet. Est-ce possible d'adapter ce patron afin de le tricoter avec des aiguilles?

DROPS Design 08.03.2013 kl. 08:46:

Bonjour Hélène M. d'autres modèles de notre site pourront vous inspirer sans doute, par ex. b20-13 ou b18-29. Bon tricot !

J. Hoffmann 12.01.2013 - 23:01:

Hallo, verstehe ich folgenden satz:"danach vorne auf beiden Seiten des Markierungsfadens je 2 fM abn. und bei jeder 2. R. total 2 Mal wiederholen" richtig , und gemeint sind hier einfach vier ganze runden bei denen jeweils vorne zwei fm abgenommen werden? vielen dank, j. hoffmann

DROPS Design 14.01.2013 kl. 11:41:

Liebe J. Hoffmann, es werden in einer R 4 M abgenommen (auf jeder Seite des Markierungsfadens 2 M) ,dann eine R ohne Abnahmen und dann wieder 1 R mit Abnahmen. Es sind dann 8 M abgenommen.

DROPS Desing 14.11.2011 - 11:59:

Du hekler først på den ene siden av lm-raden (et led) også i på andere siden av lm-Faden (et led).

Anneli 12.11.2011 - 20:44:

Jeg er ingen veldig erfaren hekler, men jeg forstår ikke oppskriften på disse tøflene. etter jeg har snudd arbeidet og heklet på den "andre" siden så får jeg jo ikke plutselig 26 masker? hvor på tøffelen starter man og hvordan kommer man rundt ved å hekle på baksiden?? dette var vanskelig skrevet synes jeg.

Mille 17.09.2011 - 12:52:

Er I sikre på, at der ikke er en fejl i opskriften inden man skal starte med at strikke rundt? Jeg synes, der mangler en del masker.

Rebe 14.09.2011 - 07:37:

Muchas gracias por publicar patrones gracias a estos patrones he podido hacerle varias cositas hermosas a mi bebe

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 19-14