DROPS / 117 / 26

Nesting Fingers by DROPS Design

DROPS handschoenen met flap van ”Merino Extra Fine”.

Trefwoorden: handschoenen,

DROPS design: Model nr. ME-012.
--------------------------------------------------------
Maat: S/M - L/XL
Materiaal: DROPS MERINO EXTRA FINE
150 gr voor beide maten kleur nr. 04m, grijs mix

DROPS BREINLD ZONDER KNOP 3.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 22 st x 30 nld in tricotst = 10 x 10 cm.
DROPS BREINLD ZONDER KNOP 3 mm – voor de boordsteek
DROPS HAAKNLD 3 mm – voor de knoopsgatlussen.
DROPS Houten knoop gebrand nr. 513: 2 stuks.

Opmerkingen (28)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 11.10€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

RECHTER HANDSCHOEN:
Wordt in de rondte gebreid op BREINLD ZONDER KNOP. Zet 54-58 st op met BREINLD ZONDER KNOP 3 mm. Brei 9 cm boordsteek, 1 st recht/1 st av. Ga verder met BREINLD ZONDER KNOP 3.5 mm in tricotst – minder TEGELIJKERTIJD in de eerste nld 12 st gelijkmatig = 42-46 st. Plaats een markeerdraad in de tweede st op de nld (= duim-st). Meerder bij een hoogte van 14 cm 1 st aan iedere kant van de duim-st en herhaal dit meerderen om de nld in totaal 4-5 keer (brei de gemeerderde st in tricotst) = 9-11 duim-st en 50-56 st in totaal. Zet bij een hoogte van 17-18 cm de 9-11 duim-st en 1 st aan iedere kant van deze st (= in totaal 11-13 st) op een hulpdraad. Zet in de volgende nld 3 nieuwe st op achter de st op de hulpdraad = 42-46 st. Brei de volgende nld als volgt: 21-23 st recht (= palm van de hand), 21-23 av (= bovenkant hand – neem later st op in deze st voor de flap). Ga nu verder in tricotst over alle st tot het werk 20-21 cm meet. Zet de eerste 17-18 st op een hulpdraad (= palm van de hand), hou de volgende 8-10 st op de nld en zet de laatste 17-18 st op een hulpdraad (= bovenkant hand).

PINK: = 8-10 st, zet 2 nieuwe st op naast de st op de hulpdraad = 10-12 st. Ga verder met BREINLD ZONDER KNOP 3 mm, brei ongeveer 3-3.5 cm boordsteek, 1 st recht/1 st av in de rondte. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht.

HAND. Zet de st van de hulpdraad terug op de BREINLD ZONDER KNOP 3.5 mm, neem 2 st op naast de pink = 36-38 st. Brei 2 nld tricotst. Hou de 2 nieuwe st naast de pink en 5-5 st van de bovenkant hand en 5-5 st van de palm van de hand op de nld en zet de overgebleven 24-26 st terug op de hulpdraad.

RINGVINGER: = 12-12 st, zet 2 nieuwe st op naast de st op de hulpdraad = 14-14 st. Ga verder met BREINLD ZONDER KNOP 3 mm en brei ongeveer 5-5.5 cm boordsteek, 1 st recht/1 st av in de rondte. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht.

MIDDELVINGER: Zet 5-6 st van de bovenkant hand en 5-6 st van de palm van de hand op de BREINLD ZONDER KNOP 3 mm, neem 2 st op naast de ringvinger en zet 2 nieuwe st op naast de st op de hulpdraad = 14-16 st. Brei ongeveer 5-5.5 cm boordsteek, 1 st recht/1 st av in de rondte. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht.

WIJSVINGER: Zet de overgebleven 14-14 st op de BREINLD ZONDER KNOP 3 mm, neem 2 st op naast de middelvinger = 16-16 st. Brei ongeveer 5-5.5 cm boordsteek, 1 st recht/1 st av in de rondte. Kant af met recht boven recht en averecht boven averecht.

DUIM: Zet de 11-13 st van de hulpdraad van de duimspie op de nld en neem 3 st op in de kant achter de duim = 14-16 st. Brei ongeveer 5-6 cm tricotst in de rondte en brei dan alle st op de nld 2 aan 2 recht samen. Knip de draad af en haal deze door de overgebleven st, trek de draad aan en zet vast.

FLAP:
Neem 1 st op in iedere van de 21-23 av st aan de bovenkant hand met BREINLD ZONDER KNOP 3.5 mm en Merino, zet dan 21-23 nieuwe st op aan het einde van de nld = 42-46 st in totaal. Brei 11-12 cm boordsteek 1 st recht/1 st av in de rondte. Brei nu alle st 2 aan 2 recht samen = 21-23 st. Knip de draad af (zorg voor een draadeinde van ongeveer 60 cm lang – voor de gehaakte knoopsgatlus), haal deze door de overgebleven st en zet vast.

KNOOPSGAT LUS:
Plaats de haaknld in een rechte st naast de draad aan de bovenkant van de flap en haal de draad door deze st = 1 lus op de haak. Haak 4 l en dan 1 v in dezelfde st op de flap. Naai 1 knoop in het midden van de boordsteek op de bovenkant hand, ongeveer 5 cm vanaf de opzetnld.

LINKER HANDSCHOEN:
Als rechter handschoen, maar in spiegelbeeld. Dus plaats de markeerdraad voor de duim in de een na laatste st op de nld. Brei nadat u de st voor de duim op een hulpdraad heeft gezet de volgende nld als volgt: 21-23 st av (= bovenkant hand), 21-23 st recht (= palm van de hand).
Brei de pink als volgt: Zet de eerste 17-18 st op een hulpdraad, hou de volgende 8-10 st op de nld en zet de laatste 17-18 st op een hulpdraad.

Opmerkingen (28)

Plaats uw opmerking!

Christine Jensen 01.03.2018 - 15:00:

Skal man klippe tråden over inden man starter på lillefingeren?

DROPS Design 06.03.2018 kl. 16:00:

Hej Christine, Det behøver du ikke hvis du strikker maskerne inden du sætter dem på tråden. God fornøjelse!

Michelle Dontigny 22.01.2018 - 17:02:

Bonjour ! Je fais ce modèle en taille L/XL. En suivant le patron, 58 mailles me semble énorme. Je l'ai défait et refait en calculant 46 m au lieu de 58. Comment calculer les autres mailles ? Merci de votre gentillesse et bravo pour ce patron magnifique !

DROPS Design 22.01.2018 kl. 18:09:

Bonjour Mme Dontigny, ce modèle se tricote sur la base de 22 m x30 rangs = 10 x 10 cm et donc 58 m en taille L/XL en côtes que l'on diminue ensuite à 46 m après les côtes. Bon tricot!

Denise 30.11.2017 - 22:04:

J’aimerais faire ce modèle pour un enfant et je ne sais pas combien de mailles.

DROPS Design 01.12.2017 kl. 09:31:

Bonjour Denise, ce modèle est uniquement pour adulte, vous pouvez vous inspirer d'un modèle enfant et ajuster en fonction de la taille souhaitée. Bon tricot!

Dorte Wallin 07.11.2017 - 21:24:

Jeg vil gerne strikke disse vanter til mit barnebarn på 7 år. Vil det være muligt at få ændret på opskriften passer til børn . Mvh Dorte

DROPS Design 08.11.2017 kl. 13:43:

Hei Dorte. Det har vi dessverre ikke muligheten til å gjøre nå, men ditt ønske er formidlet videre til design avd. mvh Drops design

Johanna 13.01.2016 - 10:30:

Hei jeg har nå lagd opp 3 masker bak tommelen og skal nå plukke masker for hetta skal det også plukkes mellom de 3 lagd opp masker bak tommlen for hetta?. Hvis det ikke skal plukkes der.Hva skal jeg gjøre da. ? Ps skal de plukka opp maskene på en hjelpe pinne etter på?

DROPS Design 13.01.2016 kl. 11:31:

Hej. Om du nu har lagt opp 3 masker bak tommelen så ska du inte plocka upp maskor till hette. Du stickar am på handen och i dessa am ska du senare sticka upp nya maskor som du gör hette av. Nu stickar du först färdigt vanten och fingrarna, sen efter det stickar du hette. Lycka till!

Johanna 13.01.2016 - 07:21:

Prøver igjen. Hva skal jeg gjøre med det maskene som plukkes opp for hetta. ☺

DROPS Design 13.01.2016 kl. 07:41:

Hej. Du strikker vrbord (1 r, 1 vr) runt alla m till hetta (de 21-23 du strikket opp oppå handen og de 21-23 du lagt opp i slutet av pinnen). Lycka till!

Johanna 12.01.2016 - 23:46:

Hva skal jeg gjøre med det maskene som plukkes opp for hetta.

Alexandra 02.09.2015 - 17:33:

Bitte entschuldige, ich bin ein blutiger Anfänger und möchte meinen Mann an Weihnachten überraschen (hab noch etwas Zeit). Ich wollte mit einer Lang Airolo schurwolle diese Handschuhe stricken, bin nun aber mit 5er Nadel bei der Maschenprobe schon am ersten Problem angelangt. Bei meinen 10x10 cm sind 19m auf 23 Reihen vorhanden. Wie muss ich denn nun vorgehen? Hilfeee 🙈 das ist ja peinlich und ihr fragt euj sicher ;) aber ich WILLS VERSUCHEN! Danke für eure Hilfe. Alexandra

DROPS Design 08.09.2015 kl. 10:59:

Sie sollten es mit der Nadelstärke probieren, die in der Anleitung angegeben ist, hier ist es 3,5. Mit Nadel 5 erhalten Sie zu wenige M pro 10 cm, also müssen Sie die Maschen kleiner stricken, um mehr M auf 10 cm zu bekommen, das erfolgt über eine kleinere Nadel. Testen Sie so lange verschiedene Nadelstärken, bis Sie die Maschenprobe (MP) erreichen. Allerdings könnte es sein, dass Ihr Garn vielleicht ungeeignet ist. Sie sollten entweder das Originalgarn oder eins mit einer ähnlichen Lauflänge verwenden. Die MP machen Sie so: Sie schlagen einige M mehr an als angeben, sodass Sie mind. ein 12 cm breites Stück haben, stricken 12 cm in die Höhe und messen dann in der Mitte die 10 x 10 cm aus.

Nathalex 10.02.2015 - 15:47:

Modèle très sympathique à réaliser, à part les fils à rentrer. pour le rabat, j'ai préféré le faire en point de godron.

K. Van Stipriaan 21.10.2014 - 12:48:

Ik heb een opmerking over drops 117-26 patroon is prima maar de bijgeleverde knopen nr513 ,tweemaal zijn te groot! Zeker als in het patroon vermeld staat ,dat er een lusje van 4 lossen moet worden gehaakt! Misschien kunt u dit veranderen?

DROPS Design 23.10.2014 kl. 12:06:

Bij ons past het met 4 lossen, maar als u daar niet meer uitkomt, kun u zelf natuurlijk de lossen wat losser haken of meer lossen haken.

Laat een opmerking achter voor DROPS 117-26