DROPS Baby / 10 / 4

Summer Wish by DROPS Design

DROPS Trui of vest met strepen van "BabyMerino".

Trefwoorden: strepen, truien, vesten, zak,

In dit patroon wordt er hetzelfde strepenpatroon met 2 verschillende kleurencombinaties gebruikt.

Maat:
1/3 mnd - 6/9 mnd - 1 jaar - 2 jaar - 3/4 jaar
Vergelijking in cm:
50/56 - 62/68 - 74/80 - 86/92 - 98/104
Materialen: DROPS Baby Merino van Garnstudio,

Kleuralternatief 1 (jongenstrui):
Kleur 1: 50-50-50-50-100 gr nr. 33, electroblauw
Kleur 2: 50-50-50-50-50 gr nr. 09, limegroen
Kleur 3: 50-50-50-50-50 gr nr. 31, pittig groen
Kleur 4: 50-50-50-50-50 gr nr. 02, naturel
Kleur 5: 50-50-50-50-50 gr nr. 32, turkoois
Kleur 6: 50-50-50-50-50 gr nr. 13, marineblauw

Kleuralternatief 2 (meisjestrui):
Kleur 1: 50-50-50-50-100 gr nr. 08, fuchsia
Kleur 2: 50-50-50-50-50 gr nr. 07, roze
Kleur 3: 50-50-50-50-50 gr nr. 03, zachtgeel
Kleur 4: 50-50-50-50-50 gr nr. 04, geel
Kleur 5: 50-50-50-50-50 gr nr. 36, oranje
Kleur 6: 50-50-50-50-50 gr nr. 34, heide

Kleuralternatief 3 (vestje):
Kleur 1: 50-50-50-50-100 gr nr. 16, rood
Kleur 2: 50-50-50-50-50 gr nr. 09, limegroen
Kleur 3: 50-50-50-50-50 gr nr. 31, pittig groen
Kleur 4: 50-50-50-50-50 gr nr. 02, naturel
Kleur 5: 50-50-50-50-50 gr nr. 36, oranje
Kleur 6: 50-50-50-50-50 gr nr. 34, heide

DROPS Breinaald 2,5 mm en 3 mm – of de breinld, die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

DROPS Knoop Smily: 5 stk voor het vestje van een gewenste kleur.

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 3.33 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 3.33 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 19.98€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Steekverhouding: 25 st x 33 nld met breinld 3 mm in motief = 10 x 10 cm. Brei altijd een proeflapje.

Ribbelst (heen en weer op de breinld): Alle naalden recht breien.

Strepenpatroon: Zie de teltekening M.1.

Achterpand (vestje en trui): Zet 64-72-80-92-98 st op (incl. 1 kantst aan weerskanten) met breinld 2,5 mm en Kleur 1. Brei 4 nld ribbelst. Wissel naar breinld 3 mm en brei door volgens teltekening M.1 in tricotst tot de vereiste afmetingen. Let op de steekverhouding. Kant bij een hoogte van 17-18-21-24-25 cm af aan weerskanten voor de armsgaten in elke 2e nld: 1-1-1-1-1 x 3 st, 2-2-2-3-3 x 2 st en 5-6-5-7-5 x 1 st = 40-46-56-60-70 st. Kant bij een hoogte van 25-27-31-35-38 cm de middelste 18-20-22-24-24 st af voor de hals. Kant daarbij af aan beide halskanten in elke 2e nld 2-2-2-2-2 x 1 st = 9-11-15-16-21 st over op elke schouder. Kant bij een totale hoogte van 27-29-33-37-40 cm de st af.

Voorpand (trui): Zet de st op en brei zoals het achterpand. Kant af voor de armsgaten zoals voor het achterpand. Brei tegelijkertijd bij een hoogte van 18-19-22-25-28 cm 1 nld av over de middelste 4 st. Deel vervolgens het werk in tweeën (= split hals) – plaats bijvoorbeeld de ene helft op een hulpnld. De delen worden nu afzonderlijk verder gebreid. Brei door met 2 ribbelst aan het middenvoor. Kant bij een hoogte van 23-24-28-31-34 cm de eerste 5-6-6-7-7 st aan het middenvoor af voor de hals. Kant daarbij af voor de hals langs het middenvoor in elke 2e nld: 1-1-1-1-1 x 2 st en 4-4-5-5-5 x 1 st = 9-11-15-16-21 st over op de schouder. Kant bij een totale hoogte van 27-29-33-37-40 cm de st af. Zet de st van de hulpnld terug op de breinld, en brei zoals de eerste helft, maar dan in spiegelbeeld.

Rechter voorpand (vestje): Zet 33-37-41-47-50 st op (incl. 1 kantst aan de zijkant + 1 kantst aan het middenvoor) met breinld 2,5 mm en Kleur 1. Brei 4 nld ribbelst. Wissel naar breinld 3 mm en brei door volgens teltekening M.1 in tricotst tot de vereiste afmetingen. Kant bij een hoogte van 17-18-21-24-25 cm af aan de zijkant voor het armsgat zoals voor het achterpand = 21-24-29-31-36 st. Kant bij een hoogte van 23-24-28-31-34 cm de eerste 6-7-7-8-8 st van het middenvoor af voor de hals. Kant daarbij af voor de hals langs het middenvoor in elke 2e nld: 1-1-1-1-1 x 2 st en 4-4-5-5-5 x 1 st = 9-11-15-16-21 st over op de schouder. Kant bij een totale hoogte van 27-29-33-37-40 cm de st af.

Linker voorpand (vestje): Zet de st op en brei zoals het rechter voorpand, maar dan in spiegelbeeld.

Mouwen (vestje en trui): Zet 40-42-44-48-50 st op (incl. 1 kantst aan weerskanten) met breinld 2,5 mm en Kleur 1. Brei 4 nld ribbelst. Wissel naar breinld 3 mm en brei door volgens teltekening M.1 in tricotst tot de vereiste afmetingen. Meerder tegelijkertijd vanaf een hoogte van 4-4-4-5-5 cm 5-5-6-7-11 x 1 st aan weerskanten: Maat 1/3 mnd: Afwisselend in elke 9e en 10e nld. Maat 6/9 mnd, 1 jaar en 2 jaar: In elke 9e nld. Maat 3/4 jaar: In elke 7e nld = 50-52-56-62-72 st. Kant bij een hoogte van 18-19-21-24-28 cm af aan weerskanten voor de mouwkop in elke 2e nld: 1-1-1-1-2 x 3 st, 2-1-2-2-3 x 2 st en 5-8-7-7-2 x 1 st. Kant daarna steeds 2 st af aan weerskanten tot een hoogte van 24-26-28-32-35 cm. Kant de resterende st af.

Zak: De zak wordt overdwars gezet op het voorpand. Zet 20-23-25-26-28-30 st op met breinld 2,5 mm en Kleur 1. Brei 4 nld ribbelst. Wissel naar breinld 3 mm en brei door volgens teltekening M.1 in tricotst, maar met 1 ribbelst aan weerskanten. Brei bij een hoogte van 14-15-16-17-18 cm 4 nld ribbelst met Kleur 1 en kant vervolgens de st af. Maak franjes aan weerskanten van de zak. Maak 1 franje als volgt: 4 draden, elk 10 cm lang. Sla de draden dubbel en trek ze door de eerste ribbelst en haal de uiteinden door de lus. Maak de franjes in verschillende kleuren en zet ze vast aan weerskanten van de zak met een tussenruimte van ca 2 cm.

Afwerken (trui): Sluit de schoudernaden. Neem ca 55 tot 70 st op rondom de hals met rondbreinld 2,5 mm en Kleur 1 – begin in het middenvoor. Brei 4 nld ribbelst en kant de st af. Naai de mouwen in de trui. Sluit de mouw- en zijnaden met de 1 kantst als naadtoeslag. Knip 1 draad van Kleur 1 met een lengte van ca 2 meter. Vouw deze dubbel en doe hem om een deurknop o.i.d. draai ze op tot ze kringelen, als u het koord iets laat vieren. Laat een sleutel of een schaar naar het midden glijden, neem de beide uiteinden van het koordje in uw hand en laat het zichzelf opdraaien. Maak 2 franjes van een gewenste kleur en naai ze vast aan beide uiteinden van het koord.
Naai de zak vast op het midden van het voorpand ca 7-8-9-10-11 cm boven de opzetnld. Naai de boven- en onderrand vast met mooie kleine steken.

Afwerken (vestje): Sluit de schoudernaden.
Voorbies: Neem ca 60 tot 90 st op langs het linker voorpand met breinld 2,5 mm en Kleur 1. Brei 2 cm boordst: 1 r, 1 av. Herhaal dit langs het rechter voorpand, maar kant na ½ cm gelijkmatig af voor 5 knoopsgaten (maak het eerste knoopsgat ca ½ cm onder de hals en het laatste knoopsgat ca 1 cm boven de onderrand). 1 knoopsgat = kant 1 st af en zet in de volgende nld 1 nieuwe st op boven de afgekante st.
Halsboord: Neem ca 55 tot 70 st op rondom de hals met rondbreinld 2,5 mm en Kleur 1 (neem ook de st op boven de voorbiezen). Brei 4 nld ribbelst en kant de st af. Sluit de mouw- en zijnaden met de 1 kantst als naadtoeslag. Naai de knopen aan.

Franjes: Maak eventueel ook franjes langs de onderrand van de trui of het vestje. Maak 1 franje als volgt: 4 draden, elk 15 cm lang. Sla de draden dubbel en trek ze door de eerste ribbelst en haal de uiteinden door de lus. Maak de franjes in verschillende kleuren en zet ze vast langs de onderrand van de trui of het vestje met een tussenruimte van ca 3 cm.

Telpatroon

= kleur 1
= kleur 2
= kleur 3
= kleur 4
= kleur 5
= kleur 6

Lefebvre 22.04.2017 - 20:53:

Bonjour, Je n'arrive pas à trouver la définition de l'abréviation M1, mentionné dans le patron BabyDROPS 10-4. Que cela veut-il dire? Merci

DROPS Design 23.04.2017 kl. 15:30:

Bonjour Lefebvre, M1 veut dire le diagramme des coloris qui est sous le patron.

Hanne Foldager 27.03.2017 - 17:21:

Jeg kan ikke finde opskriften på ærmerne

DROPS Design 28.03.2017 kl. 14:40:

Hej Hanne. Den begynder lige under Venstre forstk (jakke). Der staar: Ærme (jakke og bluse):

Dhanam 09.04.2016 - 19:55:

Can the front and back be knitted in circular needle so as to avoid sewing side seams?

DROPS Design 11.04.2016 kl. 10:30:

Dear Dhanam, yes sure you can work body in the round to the armhole then continue front and back piece separately - but remember to read carefully full pattern to adjust when working in the round. Happy knitting!

DRIGO 10.12.2015 - 11:14:

Bonjour, J'ai du mal à comprendre comment faire les glands et les accrocher. Merci de votre réponse

DROPS Design 10.12.2015 kl. 18:16:

Bonjour Mme Drigo, les franges se mettent en bas du pull, tout le long en passant les franges dans le bord du pull. Bonnes finitions!

Daniela Niestroj 19.03.2015 - 21:40:

Ich habe den Pulli in Größe 86/92 zu stricken begonnen. Für die Ärmel habe ich nach 24 cm mit den Abnahmen begonnen. Danach sind noch 34 Maschen auf der Nadel. Der Ärmel soll laut Anleitung 32cm lang werden. Jetzt fehlen noch 3,5 cm. Was bedeutet es, dass ich nun " weiter 2M abketten" soll bis zum Erreichen von 32cm? Mache ich das weiterhin an jeder Seite jede 2. Nadel? Dann sind nach 32cm keine oder nur noch 2-4 Maschen auf der Nadel...

DROPS Design 20.03.2015 kl. 13:40:

Wenn Sie so weit abgenommen haben, dass noch 34 M auf der Nadel sind, sollte der Ärmel rein rechnerisch ca. 30 cm messen. Die Maschenprobe sagt ja, dass 33 R 10 cm ergeben. Sie können aber nun trotzdem weiter beidseitig je 2 M abketten (das haben Sie richtig verstanden, in jeder 2. R beidseitig je 2 M abketten), bis der Ärmel 32 cm misst. Es ist wichtig, dass die Armkugel lang genug wird. Die Armkugel muss ab Beginn der Abnahmen bis zum Ende 8 cm messen (bei 24 cm beginnen die Abnahmen, bei 32 cm wird abgekettet = 8 cm). Wenn das bei Ihnen nicht ganz passt, können Sie gegen Ende beidseitig je 1 M statt 2 M abketten, an sich müsste es aber auch bei Ihnen aufgehen.

Drops Design 08.06.2009 - 11:33:

Bonjour Dominique, le nombre de mailles restant n'est pas important, c'est la hauteur totale de la manche qui l'est. Pour la taille 2 ans, il faut rabattre ensuite 2 m de chaque côté jusqu'à ce que la manche mesure 32 cm de hauteur totale, puis rabattre les mailles restantes. Bon tricot !

Dominique 05.06.2009 - 21:22:

Manches, Pull et Gilet monter 40-42-44-48-50 m.A 5 cm de hauteur totale, augmenter 1 m de chaque côté 7 fois tous les Taille 6/9 mois + 1 + 2 ans : tous les 9 rangs =62 m. A 24 cm de hauteur totale, rabattre de chaque côté tous les 2 rangs : 1 fois 3m, 2 fois 2 m ,7 fois 1 m et 2 m jusqu'à ce que la manche mesure32 cm de hauteur totale, rabattre les mailles restantes. Il me reste donc 32 mailles à rabattre pour la grandeur 2 ans ?

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 10-4