Bikinitop:
Cup maat: A - B - C
Materialen: DROPS Muskat van Garnstudio
100 gr nr. 18, wit

Rok:
Maat: XS - S - M - L - XL
Materialen: DROPS Muskat van Garnstudio
250-250-300-300-350 gr nr. 18, wit

DROPS Haaknld 4mm – of de haaknld, die u nodig heeft om de volgende steekverhouding te krijgen: 16 stk x 10 toeren = 10 x 10 cm.
DROPS Parelmoerknoop z/gaatje nr. 523 – 2 stuks.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

100% katoen
vanaf 1.97 € /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 1.97 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 15.76€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Info Haak: Vervang het eerste stk van elke toer door 3 l. Vervang de eerste v van de toer door 1 l. Eindig elke toer met 1 hv in het eerste stk/v/l.

Tip voor het afkanten (geldt voor de bikini top):
Kant af als volgt aan het begin van de tr: haak hv over het aantal af te kanten stk.
Kant af als volgt aan het eind van de tr: Keer het werk als het aantal af te kanten stk nog over zijn op de tr.

Tip voor het meerderen (geldt voor het rokje):
Meerder door 2 stk op 1 stk te haken.

Bikini top:
Rechter cup: A: haak toer 1 t/m 10, B: haak toer 1-12, C: haak toer 1-14.
Haak 4 l met haaknld 4mm en sluit deze tot een ring met een hv. Ga verder als volgt:
Toer 1: 5 v in de ring.
Toer 2: 2 stk in elke v = 10 stk.
Toer 3: 2 stk in elk stk = 20 stk.
Toer 4: *4 l, sla 1 stk over, 1 v in het volgende stk*, herhaal van *-* = 10 l-boogjes.
Toer 5: 4 stk in elk l-boogje = 40 stk.
Toer 6: *3 l, sla 1 stk over, 1 v in het volgende stk*, herhaal van *-*, = 20 l-boogjes.
Toer 7: 3 stk in elk van de eerste 2 l-boogjes, *2 stk in het volgende l-boogje, 3 stk in elk van de volgende 2 l-boogjes*, herhaal van *-*, = 54 stk.
Toer 8: *3 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 3 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 3 l, sla 1 stk over, 1 v in het volgende stk*, herhaal van *-* en eindig de toer met 3 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 3 l, sla 2 stk over en 1 hv = 20 l-boogjes.
Toer 9: 3 stk in het eerste l-boogje, *4 stk in het volgende l-boogje, 3 stk in het volgende l-boogje*, herhaal van *-* en eindig de toer met 4 stk in het laatste l-boogje = 70 stk.
Toer 10: *3 l, sla 2 stk over, 1 v in het volgende stk, 3 l, sla 3 stk over, 1 v in het volgende stk*, herhaal van *-* = 20 l-boogjes.
(Cup maat A is nu zover klaar)
Toer 11: 4 stk in elk l-boogje = 80 stk.
Toer 12: 4 l, sla 3 stk over, 1 v in het volgende stk*, herhaal van *-* = 20 l-boogjes.
(Cup maat B is nu zover klaar)
Toer 13: zoals toer 11 = 80 stk.
Toer 14: zoals toer 12 = 20 l-boogjes.
(Cup maat C is nu zover klaar)

Haak nu het schouderbandje. Ga verder vanaf de laatste toer van de cup en haak heen en weer.
Tr 1: 3 stk in het eerste l-boogje, 1 stk in de eerste v, *3 stk in het volgende l-boogje, 1 stk in de volgende v*, herhaal van *-* in totaal 2 keer = 12 stk. Keer het werk.
Tr 2: 1 stk in elk stk, maar kant aan weerskanten 2 stk af – zie de tip voor het afkanten = 8 stk. Keer het werk
Tr 3: 1 stk in elk stk, maar kant aan weerskanten 2 stk af = 4 stk. Keer het werk.
Tr 4: 1 stk in elk stk, en haak zo verder tot het bandje ca 28 cm lang is, of tot de vereiste lengte. Hecht af.

Haak nu de rugband als volgt: Haak als volgt in het 5e l-boogje naar de linkerkant van het schouderbandje:
Tr 1: 4 stk, 1 stk in de volgende v en 4 stk in het volgende l-boogje = 9 stk.
Tr 2: 1 stk in elk stk, maar kant aan weerskanten 2 stk af – zie de tip voor het afkanten = 5 stk. Keer het werk.
Tr 3: 1 stk in elk stk, maar kant aan weerskanten 1 stk af = 3 stk. Keer het werk.
Tr 4: 1 stk in elk stk, en haak zo door tot een lengte van ca 30 cm, of de vereiste lengte. Hecht af.
Linker cup: Haak zoals beschreven voor de rechter cup, maar haak de rugband in het 5e l-boogje naar de rechterkant van het schouderbandje.
Haak nu de 2 cups samen als volgt: Begin bij de rechter cup. Haak 4 stk in het 4e l-boogje van het schouderbandje aan de andere kant van de rugband. Haak 5 toeren met 1 stk in elk stk. Zet dit stukje aan de linker cup.

Gehaakte rand: Haak langs alle randen, incl. de bandjes en het stukje tussen de cups, als volgt: * 1 v, sla 2 cm over, 6 stk in hetzelfde stk, sla 2 cm over*, herhaal van *-*.

Knopen: Naai 1 knoop aan de schouderbandjes en 1 knoop op de rugband. Gebruik de gaatjes in de gehaakte rand als knoopsgaten.

Rok: Het rokje wordt van boven naar beneden gehaakt. Lees de Info Haken! Haak een ketting van 151-171-187-203-231 l met haaknld 4mm en sluit deze tot een ring met een hv. Haak 1 stk in elk van de eerste 3 l, *sla 1 l over, 1 stk in elk van de volgende 3 l*, herhaal van *-* en eindig met 1 hv in het eerste stk van het begin van de toer = 114-129-141-153-174 stk. Haak verder met 1 stk in elk stk. Meerder bij een hoogte van 10, 15 en 20 cm, gelijkmatig verdeeld 5 stk – zie de tip voor het meerderen = 129-144-156-168-189 stk. Meerder bij een hoogte van 25-26-27-28-29 cm, gelijkmatig verdeeld 48 stk = 177-192-204-216-237 stk.

Gehaakte rand: Haak bij een hoogte van 35-36-37-38-39 cm een rand langs de onderkant als volgt: *1 v, sla 2 cm over, 6 stk in hetzelfde stk, sla 2 cm over*, herhaal van *-*. Hecht af.

Koordje: Knip 2 draden van Muskat met een lengte van 3 meter. Vouw de draad dubbel en leg de lus om een deurknop o.i.d. Draai het koord op totdat het gaat kringelen als u het iets laat vieren. Laat een schaar of een sleutel naar het midden schuiven en neem beide uiteinden in uw hand en laat het koord opdraaien. Leg een knoop in beide uiteinden en rijg het koord door de 2e toer van het rokje, begin op het middenvoor.

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS 99-28) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (44)

country flag Karin Schnase wrote:

Haekel das Bikinioberteil Cup A Kleidergröße ist xs/s die Traeger sind viel zu Lang da die Person zum abmessen nicht da ist meine Frage habt ihr Erfahrungen wie lang die Traeger sein müssen.

19.07.2021 - 17:57

DROPS Design answered:

Liebe Frau Schnase, häkeln Sie die Träger bis sie ca 30 cm messen, und dann kann die Person mit dem Knopf die Länge anpassen (das richtige "Loch" beim Träger wählen, um die Länge anzupassen). Viel Spaß beim häkeln!

20.07.2021 kl. 08:36

country flag Karin Schnase wrote:

Habe den Fehler gefunden wer lesen kann ist klar im Vorteil

29.06.2021 - 17:51

country flag Karin Schnase wrote:

Ich komme mit der Anleitung für den Rock nicht zurecht ich erhalte nach Beendigung der 2 Reihe keine 114 Staebchen sondern unter 90 was mache ich falsch. Mit freundlichen Grüßen

29.06.2021 - 17:41

DROPS Design answered:

Liebe Frau Schnase, häkeln Sie so die 114 Luftmaschen: 1 Kettm in die 1. Lm, 3 Lm (= 1. Stb/1=Lm), 1 Stb in jede der nächsten 2 Lm (= 2 Stb/2 Lm), *1 Lm überspringen, 1 Stb in jede der nächsten 3 Lm* (= 3 Stb/4 Lm), von *-* insgesamt 37 mal häkeln = 1+2+(37*3)=114 Stb (1+2+(37*4)=151 Lm). Viel Spaß beim häkeln!

30.06.2021 kl. 07:09

country flag Valeria wrote:

Salve, dove posso trovare le istruzioni per fare anche la mutandina del bikini? grazie saluti.

09.03.2021 - 18:50

DROPS Design answered:

Buonasera Valeria, per questo modello è prevista la gonna, che è descritta in fondo alla pagina. Buon lavoro!

09.03.2021 kl. 23:23

country flag Rachel wrote:

En la vta6 salen un total de 60 cadenas sin contar pb por ello no entiendo como en la vta7 salen los 54pa?! Ya que no habla ni de saltar ni de disminuir. Tienen un diagrama?! Gracias

08.06.2020 - 17:53

DROPS Design answered:

Hola Rachel, en la vuelta 6 hay 20 bucles (arcos) de puntos de cadeneta. En la vuelta 7, los puntos altos se trabajan dentro de los arcos y no en cada punto de cadeneta. En el 1º arco se trabajan 3 puntos altos, en el 2º otros 3 puntos altos, en el 3º arco se trabajan 2 puntos .... sigue según el patrón y obtienes 54 puntos altos en la fila.

20.11.2020 kl. 23:08

country flag Valérie Pirquet-Warnant wrote:

J’ai 450 g de fil safran blanc. Puis-je l’utiliser pour ce projet ou tout autre bikini au crochet ? Merci beaucoup

15.05.2020 - 01:14

DROPS Design answered:

Bonjour Mme Pirquet-Warnant, ce modèle se crochète en Muskat, fil du groupe B, alors que Safran appartient au groupe A et n'est donc pas une alternative possible ici. Vous trouverez ici nos modèles de bikini en fil du groupe A - Safran pour la plupart, et réalisables en Safran pour les autres. Bon crochet!

15.05.2020 kl. 08:52

country flag Manuela wrote:

Buongiorno, il campione 10X10 = 16ma X 10 righe è lavorato con il punto con cui è fatta la gonna? Grazie Manuela

28.02.2020 - 20:43

DROPS Design answered:

Buonasera Manuela, il campione è lavorato a maglie alte. Buon lavoro!

28.02.2020 kl. 22:14

country flag Marja Schuurbiers wrote:

Goeie morgen, hoe ga ik bij het halterbandje verder nadat ik nog maar 4 stokjes heb staan..ik heb geminderd maar blijf nu met vier stokjes zitten..moet ik meerderen of boogjes maken om weer stokjes te krijgen...zo haal ik die 28 cm. Niet...

10.06.2019 - 08:53

country flag Eri wrote:

Anleitung DROPS 99-28 Meine Frage zur Anleitung,wenn man eine größeres Körbchen braucht -Wie kann man dann die benötigte Maschenanzahl bzw. Rundenanzahl errechnen? Ich brauche Cup E. Danke für die Antwort im Vorraus.

31.07.2018 - 14:08

DROPS Design answered:

Liebe Eri, leider können wir nicht jeder unserer Anleitung nach jeder Anfrage anpassen. Würden Sie weitere Hilfe brauchen, nehmen Sie bitten Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf. Viel Spaß beim stricken!

31.07.2018 kl. 15:28

country flag Bruun wrote:

Hei;)hvorfor er det fargeforskjell på den nederste delen av skjørtet?er det synsbedrag?

02.07.2018 - 21:19

DROPS Design answered:

Hej, ja det er samme mønster hele vejen ned til kanten, men det kan have noget med at gøre at du tager en del masker ud på det nederste stykke og da vil det ikke sidde så tæt på kroppen. God fornøjelse!

03.07.2018 kl. 10:34

Laat een opmerking achter voor DROPS 99-28