DROPS / 34 / 6

DROPS 34-6 by DROPS Design

DROPS Vest met motieven van “Muskat”. Maat S – L.

Trefwoorden: bloem, meerkleurig, vesten,

Maat: Small/Medium (Medium/Large)
Materiaal: DROPS Muskat van Garnstudio,
500 (550) gr nr. 8, naturel
150 (150) gr nr. 29, roze
100 (100) gr nr. 3, mintgroen
100 (100) gr nr. 40, koraalrood
50 ( 50) gr nr. 2, babyblauw
50 ( 50) gr nr. 35, geel

DROPS Knopen: 5 stk.
DROPS Rondbreinaald en breinaalden zonder knop 2,5 mm en 4 mm, of de breinaalden die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 38.57€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Steekverhouding:
20 st x 26 nld met Muskat op breinld 4 mm in tricotsteek = 10 x 10 cm. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden. Brei altijd een proeflapje!

Patroon:
Zie teltekening M.1 (1 keer de teltekening = 1 rapport). De teltekening geeft het motief weer aan de goede kant. Zowel de heengaande als de teruggaande nld zijn weergegeven. De Nederlandse verklaring van de symbolen in de teltekening staan onderaan dit patroon, in dezelfde verticale volgorde als de symbolen bij de teltekening. Brei het hele patroon in tricotsteek.

Rand:
Brei 3 cm tricotsteek, brei de volgende nld als volgt: *2 r sm, 1 omslag*, herhaal steeds *-* (= omslagrand -meet steeds vanaf dit punt het werk), 3 cm tricotsteek.

Panden:
Brei het vest rond op de rondbreinld vanaf de rand. Knip de st middenvoor en in de armsgaten later door. Zet 192 (200) st op met rondbreinld 2,5 mm en naturel. Brei heen en weer. Brei de rand. Wissel naar rondbreinld 4 mm. Brei rond. Brei verder in tricotsteek en meerder middenvoor 5 st (deze st zijn om later door te knippen. Brei de st niet mee in het Patroon).
Meerder bovendien 40 (48) st gelijkmatig verdeeld in de 1e nld = 232 (248) st (+ 5 st). Brei vanaf een hoogte van 6 (7) cm volgens teltekening M.1. Let op de steekverhouding. Meerder bij een hoogte van 30 (30) cm aan weerszijden 4 st voor de armsgaten (deze st zijn om later door te knippen. Brei de st niet mee in het Patroon). Kant bij een hoogte van 46 (47) cm de middelste 10 (12) st (+ 5 st) voor af voor de hals. Brei het werk verder heen en weer op breinld. Kant daarna aan beide halszijden af in iedere 2e nld: 1 keer 3 st, 4 keer 2 st en 7 keer 1 st. Brei, nadat u 2 rapporten in de hoogte volgens M.1 hebt gebreid, verder met naturel. Kant bij een hoogte van 56 (57) cm de middelste 42 (44) st achter af voor de hals. Kant in de volgende nld aan beide halszijden achter nog 2 st af. Kant alle st af bij een totale hoogte van 58 (59) cm.

Mouwen:
Zet 44 (46) st op met breinaalden zonder knop 2,5 mm en naturel. Brei rond. Brei de rand. Wissel naar breinaalden zonder knop 4 mm. Brei verder in tricotsteek. Meerder 10 (10) st gelijkmatig verdeeld in de 1e nld = 54 (56) st. Brei volgens teltekening M.1 (let er op dat er één rapport midden op de mouw komt). Meerder bovendien 29 (30) keer 2 st midden in de ondermouw in om en om iedere 3e en 4e nld = 112 (116) st. Brei vanaf een hoogte van 48 (47) cm nog 2 cm averechte tricotsteek voor het beleg over de knipranden van de panden. Kant alle st losjes af.

Afwerken:
Rijg een merkdraad midden in de gemeerderde st middenvoor en aan de zijkant bij de gemeerderde st in de armsgaten. Werk met de naaimachine (bijvoorbeeld zigzagsteek of locksteek) de zomen rond de merkdraden af: 1e zoom = ½ st van de merkdraad, 2e zoom= ½ st van de 1e zoom. Knip de st in de armsgaten en middenvoor door. Sluit de schoudernaden. Neem ca 100 st op langs het linker voorpand met rondbreinld 2,5 mm en naturel. Brei de rand heen en weer op breinld. Herhaal dit langs het rechter voorpand, maar kant na 1 cm gelijkmatig verdeeld op de breinld af voor 5 knoopsgaten1 knoopsgat = kant 2 st af. Zet in de volgende nld 2 nieuwe st op boven de afgekante st. (denk ook aan de knoopsgaten in de omslagrand.) Neem ca 120 st op rond de hals met rondbreinld 2,5 mm en naturel. Brei de rand heen en weer op breinld. Kant alle st af. Sla alle randen dubbel naar binnen en zoom ze vast. Naai de mouwen in het vest aan de goede kant als volgt: naai om en om 1 st van de laatste rechtgebreide nld van de mouw voor het beleg en 1 st van de panden naast de machinale zoom. Keer het vest met de verkeerde kant naar buiten. Zoom het beleg van de mouwen over de knipranden op de panden. Zet de knopen aan.

VERKLARING SYMBOLEN TELTEKENING:
= naturel
= mintgroen
= roze
= koraalrood
= babyblauw
= geel

Telpatroon

= natuerl
= mingroen
= roze
= koraalrood
= babyblauw
= geel

Kirsten Karkov 01.08.2018 - 14:04:

Farve nr. 35 gul er det korretkt.\\r\\nNår jeg prøver og bestille den farve så er den ikke med i jeres sortiment.\\r\\nEr den udgået eller ????\\r\\nmed venlig hilsen \\r\\nKirsten Karkov

Laat een opmerking achter voor DROPS 34-6