DROPS / 46 / 17

DROPS 46-17 by DROPS Design

DROPS Trui van Muskat met kabels en boordsteek. Maat S-L

Trefwoorden: kabel, maritiem, truien, v-hals,

Maat: Small (Medium - Large)

Materiaal: DROPS Muskat
650 (700-700) gr. kleur nr. 18, wit
50 ( 50- 50) gr. kleur nr. 13, marineblauw

DROPS rondbreinld en BREINLD ZONDER KNOP 3 mm en 4 mm.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 28.42€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Stekenverhouding: 20 st x 26 nld met nld 4 mm in tricotst = 10 x 10 cm of gebruik de nld die u nodig heeft voor de juiste stekenverhouding.

Patroon: Zie telpatroon (1 telpatroon = 1 patroonherhaling) De telpatronen geven de goede kant van het werk weer.

De Nederlandse vertaling van de termen in de teltekening staat onderaan dit patroon in dezelfde volgorde als de termen in de teltekening staan.

Boordsteek: * 2 st recht, 2 st av *, Herhaal van *-*.

Bobbel: Meerder tot 5 st in 1 st door deze st afwisselend voor en achter in de st te breien. Brei 4 nld tricotst heen en weer over deze 5 st. Haal na de 4e nld de 1e, 2e, 3e en 4e st over de 5e st.
-----------------------------------------------------------------

Lijf:
Zet 208 (216-232) st op met rondbreinld 3 mm en marineblauw en brei boordsteek in strepen als volgt: 2 nld marineblauw, 4 nld wit, 2 nld marineblauw en 6 nld wit en brei TEGELIJKERTIJD in de laatste nld 1 bobbel in iedere 8e st – zie uitleg boven. Ga verder met rondbreinld 4 mm en brei in patroon met wit als volgt: * 48 (54-60) st van M.2, M.1, 16 st tricotst, M.1 (= middenvoor), 16 st tricotst, M.1 *, herhaal steeds van *-*. Meerder TEGELIJKERTIJD 12 (14-12) st gelijkmatig over de middelste 52 (52-52) st op het voorpand en 52 (52-52) st op het achterpand = 232 (244-256) st. Denk om de stekenverhouding! Kant bij een hoogte van 21 (21-22) cm 2 (4-4) st af aan iedere kant voor de armsgaten. Brei de voorpanden en het achterpand apart verder.

Voorpand: = 114 (118-124) st. Ga verder en kant af voor de armsgaten om de nld: 1 (1-2) x 2 st, 1 (2-1) x 1 st = 108 (110-114) st. Kant bij een hoogte van 29 (29-31) cm de middelste 4 (4-4) st af voor de hals en ga verder met afkanten voor de hals om de nld: 7 x 2 st, 8 x 1 st. Kant af bij een hoogte van 46 (46-48) cm.

Achterpand: = 114 (118-124) st. Ga verder en kant af voor de armsgaten als op het voorpand = 108 (110-114) st. Kant bij een hoogte van 41 (41-43) cm de middelste 30 (30-30) st af voor de hals en kant af aan iedere kant om de nld als volgt: 2 x 3 st, 1 x 2 st en 1 x 1 st. Kant af bij een hoogte van 46 (46-48) cm.

Mouw: Zet 52 (52-52) st op met breinld zonder knop 3 mm en marineblauw en brei boordsteek in strepen als op het lijf: Ga verder en brei M.2 (zorg dat een patroonherhaling netjes midden op de mouw komt) en meerder TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 5 (5-5) cm midden onder de arm: 24 (24-26) x 2 st voor Maat S en M: Iedere 4e nld en Maat L: Afwisselend tussen iedere 3e en 4e nld = 100 (100-104) st. Kant bij een hoogte van 47 (46-46) cm 2 (4-4) st af midden onder de mouw en brei de mouw verder heen en weer op de nld. Ga verder en kant af voor de mouwkop aan iedere kant om de nld: 5 (6-8) x 6 (5-4) st, kant dan alle st af. Het werk meet ongeveer 52 (52-53) cm.

Afwerking: Naai de schoudernaden dicht. Neem ongeveer 160-170 st op rond de hals met rondbreinld 3 mm en wit en brei boordsteek (zorg dat er 2 rechte st middenvoor komen op elke schouder) als volgt: 2 nld marineblauw, 10 nld wit, 2 nld marineblauw en kant af met marineblauw en minder TEGELIJKERTIJD om de nld tot het werk klaar is: 1 st aan iedere kant van de 2 ribbelst middenvoor en 1 st aan iedere kant van de 2 rechte st op elke schouder (= 6 st geminderd per keer). Naai de mouwen in de trui.

Nederlands vertaling van de tekens in het telpatroon:

=recht
=av
=zet 4 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 4 st recht, 4 st recht van de kabelnld

= zet 3 steken op een kabelnaald voor het werk, 4 recht, 4 recht van de kabelnaald

Kuyle 24.05.2013 - 09:10:

Bonjour , je viens vers vous pour vous demander ce que veulent dire M1 et M2 du dos et devant ; en vous remerciant , cordialement .

DROPS Design 24.05.2013 kl. 09:36:

Bonjour Mme Kuyle, M.1 et M.2 correspondent aux points fantaisie du modèle, vous trouverez les diagrammes et leur légende tout en bas de cette page. Bon tricot !

Laat een opmerking achter voor DROPS 46-17