DROPS Extra / 0-1391

Bat Attack! by DROPS Design

Gehaakte vleermuis voor Halloween. Het werk wordt gehaakt in DROPS Paris.

DROPS Design: Patroon w-672
Garengroep C of A + A
-----------------------------------------------------------
Maat: Breedte: ongeveer 18 cm. Hoogde: ongeveer 14 cm.
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio (hoort bij garengroep C)
50 gr kleur 15, zwart
50 gr kleur 30, grijsblauw

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 4,5MM – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 17 stokjes = 10 cm in de breedte.

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: decoratie, dieren, halloween,
We hebben heel veel enge patronen voor u - bekijk ze hier!

----------------------------------------------------------
VLEERMUIS:
De vleermuis wordt heen en weer gehaakt, begin aan de onderkant van het lichaam en haak verder in de hoogte tot aan de oren.
Haak 4 lossen op naald 4,5mm met zwart of grijsblauw en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Ga verder heen en weer volgens telpatroon A.1. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Om ervoor te zorgen dat de vleermuis mooi hangt en wat stijf wordt – kun je de vleermuis in wat suikerwater of kleurloze frisdrank dompelen en plat neerleggen om te drogen. Trek een draad naaigaren door één van de oren en hang de vleermuis op.

= 3 lossen
= 4 lossen
= 5 lossen
= vaste in de steek
= half stokje in de steek
= stokje om de lossenring
= stokje in de steek
= dobbel stokje in de steek
= driedubbel stokje in de steek
= 3 STOKJES SAMEN GEHAAKT: Haak 1 stokje in elk van de volgende 3 steken, maar wacht met de laatste omslag en doorhaling op al deze stokjes, maak 1 omslag en haal de omslag door alle 4 de lussen op de naald
= 2 lossen, 1 kettingsteek in de 2e losse van de naald
= 3 lossen, 1 kettingsteek in de 3e losse van de naald
= hecht af, begin met het hoofd bij de ster
= begin met het hoofd hier
= hecht de draad af
= wordt in dit stokje gehaakt
= 4 lossen, vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse - zie punt op de cirkel, de toer begint en eindigt hier

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-1391.