DROPS / 178 / 64

Fresh Berries by DROPS Design

Gehaakte doekjes met kantpatroon in DROPS Paris.

DROPS design: Patroon w-656
Garengroep C
----------------------------------------------------------
Afmetingen: ongeveer 20 x 20 cm
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio (behoort tot garengroep C)
50 g kleur 27, perzik
50 g kleur 06, pink
50 g kleur 01, abrikoos
50 g kleur 33, roze
50 g kleur 38, koraal

DROPS HAAKNAALD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 4 herhalingen van A.2 = breedte 5 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

patroontype: doekjes, techniek: structuur, thema: keuken,

Zie telpatronen A.1, A.2 en A.3.

----------------------------------------------------------

DOEKJE:
Gebruik haaknaald 4 mm en Paris, haak 49 lossen. Keer het werk en haak terug in lossen: Haak A.1, herhaal A.2 tot er 4 lossen over blijven (= 14 keer in de breedte) en haak dan A.3. Haak het telpatroon 1 keer in de hoogte. Herhaal dan toeren 3 en 4 in de hoogte tot het werk ongeveer 21 cm meet. Hecht dan af. Haak 1 doekje in iedere kleur.

Telpatroon

= losse
= groep in de steek (haak 1 stokje en 1 vaste in dezelfde losse)
= vaste tussen groep van de vorige toer
= vaste in 3e losse van de vorige toer
= stokje in 1e losse van de vorige toer
= groep om losse (haak 1 stokje en 1 vaste om de losse van de vorige toer)
= laat de lossen zien waar het werk mee begint

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 178-64.