DROPS / 178 / 64

Fresh Berries by DROPS Design

Heklede kluter med strukturmønster i DROPS Paris

DROPS Design: Modell w-656
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Mål: ca 20 x 20 cm.
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50 g farge 27, fersken
50 g farge 06, sterk rosa
50 g farge 01, aprikos
50 g farge 33, mellom rosa
50 g farge 38, korall

DROPS HEKLENÅL NR 4 – eller den heklenålen du må bruke for å få 4 rapporter av A.2 på 5 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: kjøkken, kluter, struktur,

Se diagram A.1, A.2 og A.3.

----------------------------------------------------------

KLUT:
Bruk heklenål 4 og Paris, hekle 49 luftmasker. Snu arbeidet og hekle tilbake i luftmaskene: hekle A.1, A.2 gjentas frem til det gjenstår 4 luftmasker (= 14 ganger i bredden) og hekle A.3. Hekle diagrammet 1 gang i høyden. Deretter gjentas 3. og 4. rad videre i høyden til arbeidet måler ca 21 cm. Klipp og fest tråden. Hekle 1 klut i hver farge.

Diagram

= luftmaske
= gruppe i maske (hekle 1 stav og 1 fastmaske i samme luftmaske)
= fastmaske mellom gruppen fra forrige rad
= fastmaske i 3.luftmaske fra forrige rad
= stav i 1.luftmaske fra forrige rad
= gruppe om luftmaske (hekle 1 stav og 1 fastmaske om luftmaske fra forrige rad)
= viser luftmaskene som arbeidet starter med