DROPS Extra / 0-1175

Linn by DROPS Design

De set bevat: gehaakte DROPS muts en halswarmer met kantpatroon van “Nepal”.

Trefwoorden: halswarmer, kantpatroon, mutsen, set,

DROPS design: Model nr. ne-188
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
MUTS:
Maat: S/M – M/L - L/XL
Hoofdomtrek: 54/56 – 56/58 - 58-60
Materiaal:
DROPS NEPAL van Garnstudio
150 gr voor alle maten in kleur nr. 0300, beige

DROPS HAAKNLD 4,5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 16 stk x 9 toeren = 10 x 10 cm.

HALSWARMER:
Maat: S /M – L/XL
Maten:
Omtrek aan de onderkant: 74-83 cm
Omtrek aan de bovenkant: 60-65 cm
Hoogte: 32-34 cm
Materiaal:
DROPS NEPAL van Garnstudio
150 gr voor alle maten in kleur nr. 0300, beige

DROPS HAAKNLD 5,5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 13 stk x 8 toeren = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.52 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 14.34€ krijgen. Lees meer.

Vervang aan het begin van elk hstk-toer het eerste hstk door 2 l en eindig de toer met 1 hv in 2e l.
Vervang aan het begin van elke v-toer de eerste v door 1 l en eindig de toer met 1 hv in eerste l.
Vervang aan het begin van elke stk-toer het eerste stk door 3 l en eindig de toer met 1 hv in eerste 3 l.

RELIËF-HSTK:
Haak 1 hstk om 1 hstk op de vorige toer (dus haak niet in de lussen maar om de steel van het hstk) als volgt: 1 omsl (zoals normaal voor een hstk), steek de haak naar achteren tussen de vorige st en de st waar u omheen gaat haken en steek de haak dan weer naar voren tussen de steek waar u nu omheen hebt gehaakt en de volgende st (dus tussen 2 hstk en om hstk), haal de draad door en haak de rest van het hstk zoals gewoonlijk.

BOBBEL:
Haak 1 stk in achterste lus van v maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 lussen op haak), haak 2 stk in dezelfde st op dezelfde manier en haal tot slot de draad door alle lussen op de haak.

PATROON A.1:
TOER 1: haak 1 l, sla 3 v over, haak in volgende v als volgt: BOBBEL - zie uitleg boven, 3 l, haak in dezelfde v een nieuwe bobbel, 1 l, sla 3 v over.
TOER 2: haak 1 v om l, 1 v in bobbel, 3 v in l-lus, 1 v in bobbel, 1 v om l.

PATROON-1:
TOER 1: haak 1 stk in achterste lus van elke v.
TOER 2: haak 1 v in achterste lus van elk stk.
Herhaal toer 1 tot 2 tot het werk klaar is.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 stk door 2 stk samen te haken als volgt: haak 1 stk in achterste lus van volgende v maar wacht met de laatste doorhaling, haak 1 stk in achterste lus van volgende v op dezelfde manier, maak 1 omsl en haal de draad door alle 3 lussen op haak.

3 STK SAMEN:
Haak 3 stk samen als volgt: haak 1 stk om l maar wacht met de laatste doorhaling, haak 2 stk om l op dezelfde manier, maak 1 omsl en haal de draad door alle lussen op haak.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Haak 79-86-91 l met haaknld 4,5 mm en Nepal en vorm een ring met 1 hv in eerste l. Haak 2 l – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN, haak 1 hstk in elke van de eerste 2-2-0 l, * haak 1 hstk in elke van de volgende 6 l, sla 1 l over*, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 2e l = 68-74-78 hstk.

Haak dan als volgt: haak * 1 hstk, 1 RELIËF-HSTK - zie uitleg boven *, herhaal van *-* de hele toer. Ga zo verder, zorg dat de reliëf-hstk in de hoogte boven elkaar gehaakt worden. Haak bij een hoogte van 4 cm als volgt:
TOER 1: haak 1 v in achterste lus van elk hstk en meerder TEGELIJKERTIJD 7-6-7 v gelijkmatig = 75-80-85 v.
TOER 2: haak * PATROON-1 - zie uitleg boven – over de volgende 8-9-10 v, PATROON A.1 – zie uitleg boven - over de volgende 7 v *, herhaal van *-* 5 keer. Ga verder met patroon-1 en A.1 tot het werk 14-16-17 cm meet, pas zo aan dat de volgende toer een toer met stk is. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Haak dan als volgt:
TOER 1: haak * 2 stk samen (= 1 st geminderd) – LEES TIP VOOR HET MINDEREN, 1 stk in elke van de volgende 4-5-6 v, 2 stk samen, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 5 keer in totaal.
TOER 2: haak * 1 v in elke van de volgende 6-7-8 stk, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 5 keer in totaal = 30-35-40 v en A.1.
TOER 3: haak * 2 stk samen, 1 stk in elke van de volgende 2-3-4 v, 2 stk samen, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 5 keer in totaal.
TOER 4: haak * 1 v in elke van de volgende 4-5-6 stk, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 5 keer in totaal = 20-25-30 v en A.1.
TOER 5: haak * 2 stk samen, 1 stk in elke van de volgende 0-1-2 v, 2 stk samen, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 5 keer in totaal.
TOER 6: haak * 1 v in elke van de volgende 2-3-4 stk, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 5 keer in totaal = 10-15-20 v en A.1 (= 45-50-55 v in totaal).

Haak dan 1 toer met 1 stk in achterste lus van elke st en minder TEGELIJKERTIJD 15-20-19 stk gelijkmatig = 30-30-36 stk. Haak * 1 stk in achterste lus van volgend stk, haak 2 stk samen *, herhaal van *-* de hele toer = 20-20-24 stk. Haak alle stk 2 aan 2 samen = 10-10-12 stk. Knip de draad af, rijg hem op en neer door alle st, trek de draad aan en zet stevig vast. De muts meet ongeveer 23-25-26 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

HALSWARMER:
Haak 112-126 l met haaknld 5,5 mm en Nepal en vorm een ring met 1 hv in eerste l. Haak 2 l – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN, * haak 1 hstk in elke van de volgende 6 l, sla 1 l over*, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 2e l = 96-108 hstk.

Haak dan als volgt: haak * 1 hstk, 1 RELIËF-HSTK - zie uitleg boven *, herhaal van *-* de hele toer. Ga zo verder, zorg de reliëf-hstk is boven elkaar komen in de hoogte. Haak bij een hoogte van 3 cm als volgt:
TOER 1: haak 1 v in achterste lus van elk hstk = 96-108 v.
TOER 2: haak * PATROON-1 - zie uitleg boven – over de volgende 9-11 v, haak PATROON A.1 – zie uitleg boven - over de volgende 7 v *, herhaal van *-* 6 keer in totaal. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Ga verder met patroon-1 en A.1. Haak tot een hoogte van 9 cm, pas zo aan dat de volgende toer een toer met stk is en haak dan als volgt:
TOER 1: haak * 2 stk samen (= 1 st geminderd) – LEES TIP VOOR HET MINDEREN, 1 stk in elke van de volgende 7-9 v, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 6 keer in totaal.
TOER 2: haak * 1 v in elke van de 8-10 stk, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* = 90-102 v.
Haak dan als hiervoor (= zonder te minderen) tot het werk 15-13 cm meet, pas zo aan dat de volgende toer een toer met stk is. Haak als volgt:
TOER 3: haak * 1 stk in elke van de volgende 6-8 v, haak 2 stk samen, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 6 keer in totaal.
TOER 4: haak * 1 v in elke van de 7-9 stk, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* = 84-96 v.
Haak tot een hoogte van 20 cm, pas zo aan dat volgende toer een toer met stk is en haak als volgt:
TOER 1: haak * 2 stk samen, 1 stk in elke van de volgende 5-7 v, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 6 keer in totaal.
TOER 2: haak * 1 v in elke van de 6-8 stk, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* = 78-90 v.

Haak dan als volgt in MAAT L/XL:
Haak tot een hoogte van 25 cm, pas zo aan dat volgende toer een toer met stk is en haak als volgt:
TOER 1: haak * 2 stk samen, 1 stk in elke van de volgende 6 v, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* 6 keer in totaal.
TOER 2: haak * 1 v in elke van de 7 stk, A.1 als hiervoor *, herhaal van *-* = 84 v.

BEIDE MATEN:
Ga verder met patroon-1 en A.1 tot het werk 29-31 cm meet, pas zo aan dat de laatste toer een toer met v is.
Haak 1 hstk in achterste lus van elke v. Haak dan * 1 hstk, 1 reliëf-hstk *, herhaal van *-* de hele toer. Hecht af bij een hoogte van 32-36 cm.
----------------------------------------------------------

Telpatroon

= l
= v om l
= v in st
= eerste toer wordt uitgelegd in het patroon
= bobbel: haak 1 stk in achterste lus van st maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 lussen op haak), haak 2 stk in dezelfde st op dezelfde manier, haal draad door alle lussen op haak, haak 3 l, haak nog 1 bobbel in dezelfde st.

Belen 15.02.2016 - 20:31:

Estoy intentando hacer este patrón pero me pierdo al principio del gorro, no entiendo bien , me pone trabajar 1 pma en cada una de 2-2-0 cadenetas que quiere decir?? Se como hacer el pma no entiendo lo de 2-2-0 Tampoco entiendo esto de repetir de *a*

DROPS Design 23.02.2016 kl. 18:00:

Hola Belen. Todos los modelos de drops están preparados para varias tallas Los números 2-2-0 son las indicaciones para las diferente tallas (es decir, trabajar 1 p.m.a. en cada una de las primeras 2 (para la tallas S/M) - 2 (para la talla M/L ) - 0 (para la talla L/XL). Antés de empezar el trabajo tienes que elegir la talla que quieres según las medidas en el apartado de Materiales - ver arriba del patrón. Repetir de * a * quiere decir repetir a lo largo de la fila o vuelta la secuencia que está dentro de los "* -*".

Toni 06.01.2016 - 00:48:

I had no problem with the instruction on hat but the mitten is a different story. Read it so many times and still can't understand. The instruction states to crochet A.1 in most of rounds. Having A.1 pattern through out would mean the mitten is full of open space for chill air to enter. The mitten picture certainly has no A.1 pattern at all. I'm totally confused at the mitten instruction. Please advise.

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-1175