DROPS Extra / 0-1064

Holly Pine Cone! by DROPS Design

DROPS Kerst: gehaakte DROPS dennenappels van "Cotton Viscose".

DROPS design: Model nr. n-166
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
RONDE DENNENAPPEL:
Maten: ongeveer 5 cm hoog
Materiaal:
DROPS COTTON VISCOSE van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 26, kastanjebruin

LANGE DENNENAPPEL:
Maten: ongeveer 9 cm hoog
Materiaal:
DROPS COTTON VISCOSE van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 23, donkerbruin

Een dennenappel = ongeveer 10 gr dus van 1 bol kunt u 5 dennenappels maken.

DROPS HAAKNLD 2 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 30 hstk = 10 cm breed.
ACCESSOIRES: kussenvulling voor de vulling
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

thema: decoratie, kerst,

Begin elke hstk toer met 2 l (niet counted as 1e hstk), eindig met 1 hv in 2e l aan het begin van de toer.
----------------------------------------------------------

RONDE DENNENAPPEL:
Wordt in de rondte gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 2 mm en Cotton Viscose en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: haak 10 hstk in de l-ring – zie INFORMATIE VOOR HET HAKEN boven.
TOER 2: haak 2 hstk in eerste hstk, * 3 hstk in volgend hstk, 2 hstk in volgend hstk *, herhaal van *-* tot er 1 hstk overblijft, eindig met 3 hstk in laatste hstk = 25 hstk.
TOER 3: haak 1 l, haak in eerste hstk: 1 stk, 1 dstk, 1 driedubbel stk, 1 dstk, 1 stk, sla 1 hstk over, haak dan 1 v in elke van de volgende 2 hstk, sla 1 hstk over, * haak in volgend hstk: 1 stk, 1 dstk, 1 driedubbel stk, 1 dstk, 1 stk, sla 1 hstk over, haak dan 1 v in elke van de volgende 2 hstk, sla 1 hstk over *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in de 1e l = 5 dennenappelschubben. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 4: haak l-lus achter elke dennenappelschub als volgt: haak 4 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in de 2e v op vorige toer, * haak 3 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in de 2e v op de vorige toer *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in de 1e l op de toer = 5 l-lussen.
TOER 5: haak 6 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 6 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer, 7 hstk in laatste l-lus = 35 hstk.
TOER 6: haak als de 3e toer = 7 dennenappelschubben.
TOER 7: haak als de 4e toer = 7 l-lussen.
TOER 8: haak 5 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 6 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v, 5 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 1 keer, 6 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v, eindig met 6 hstk in laatste l-lus = 45 hstk.
TOER 9: haak als de 3e toer = 9 dennenappelschubben.
TOER 10: haak als de 4e toer = 9 l-lussen.
TOER 11: haak 2 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 1 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v, 2 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 1 keer, haak dan * 2 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer, eindig met 3 hstk in laatste l-lus = 25 hstk.
TOER 12: haak als de 3e toer = 5 dennenappelschubben.
TOER 13: haak als de 4e toer = 5 l-lussen.
TOER 14: haak 2 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 2 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer, eindig met 3 hstk in laatste l-lus = 15 hstk.
Vul de dennenappel met wat kussenvulling voor u verdergaat.
TOER 15: haak als de 3e toer = 3 dennenappelschubben.
TOER 16: haak 3 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in de 2e v op de vorige toer, * haak 2 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in de 2e v op de vorige toer *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in de 1e l op de toer = 3 l-lussen. Knip de draad af (houd een draadeinde dat lang genoeg is om door de dennenappel naar boven te halen en een ophanglusje te haken).
Rijg het draadeinde door de dennenappel naar boven en haak een ketting van lossen voor het ophanglusje. Zet het uiteinde vast aan de dennenappel om een lusje te maken.
----------------------------------------------------------

LANGE DENNENAPPEL:
Wordt in de rondte gehaakt.
Haak 4 l met haaknld 2 mm en Cotton Viscose en vorm een ring met 1 hv in de eerste l.
TOER 1: haak 10 hstk in de l-ring – zie INFORMATIE VOOR HET HAKEN boven.
TOER 2: haak 2 hstk in eerste hstk, * 3 hstk in volgend hstk, 2 hstk in volgend hstk *, herhaal van *-* tot er 1 hstk overblijft, eindig met 3 hstk in laatste hstk = 25 hstk.
TOER 3: haak 1 l, haak in eerste hstk: 1 stk, 1 dstk, 1 driedubbel stk, 1 dstk, 1 stk, sla 1 hstk over, haak dan 1 v in elke van de volgende 2 hstk, sla 1 hstk over, * haak in volgend hstk: 1 stk, 1 dstk, 1 driedubbel stk, 1 dstk, 1 stk, sla 1 hstk over, haak dan 1 v in elke van de volgende 2 hstk, sla 1 hstk over *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 1e l = 5 dennenappelschubben. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 4: haak een l-lus achter elke dennenappelschub als volgt: haak 4 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in de 2e v op de vorige toer, * haak 3 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in 2e v op vorige toer *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in 1e l op de toer = 5 l-lussen.
TOER 5: haak 6 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 6 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer, 7 hstk in laatste l-lus = 35 hstk.
TOER 6: haak als de 3e toer = 7 dennenappelschubben.
TOER 7: haak als de 4e toer = 7 l-lussen.
TOER 8: haak 4 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 4 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* tot er 1 l-lus overblijft, eindig met 5 hstk in laatste l-lus = 35 hstk.
TOER 9: haak als de 3e toer = 7 dennenappelschubben.
TOER 10: haak als de 4e toer = 7 l-lussen.
TOER 11: haak 2 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, 3 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v, * 2 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v, 3 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 1 keer, eindig met 4 hstk in laatste l-lus = 25 hstk.
TOER 12: haak als de 3e toer = 5 dennenappelschubben.
TOER 13: haak als de 4e toer = 5 l-lussen.
TOER 14: haak 4 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 4 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* tot er 1 l-lus overblijft, eindig met 5 hstk in laatste l-lus = 25 hstk.
TOER 15: haak als de 3e toer = 5 dennenappelschubben.
TOER 16: haak als de 4e toer = 5 l-lussen.
TOER 17: haak 2 hstk in eerste l-lus, 1 hstk in eerste v, * 2 hstk in volgende l-lus, 1 hstk in volgende v *, herhaal van *-* nog 2 keer, eindig met 3 hstk in laatste l-lus = 15 hstk.
Vul de dennenappel met wat kussenvulling voor u verdergaat.
TOER 18: haak als de 3e toer = 3 dennenappelschubben.
TOER 19: haak 3 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in de 2e v op de vorige toer, * haak 2 l, sla een dennenappelschub over, 1 v in de 2e v op de vorige toer *, herhaal van *-* de hele toer, eindig met 1 hv in de 1e l op de toer = 3 l-lussen. Knip de draad af (houd een draadeinde dat lang genoeg is om door de dennenappel naar boven te halen en een ophanglusje te haken).
Rijg het draadeinde door de dennenappel naar boven en haak een ketting van lossen voor het ophanglusje. Zet het uiteinde vast aan de dennenappel om een lusje te maken.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-1064.