DROPS Extra / 0-999

Gingy by DROPS Design

DROPS Kerst: gehaakt DROPS peperkoekmannetje van 2 draden "Safran".

Trefwoorden: kerst, kerstdecoraties,

DROPS design: Model nr. e-220
Garengroep A en A
----------------------------------------------------------
Maten:
Breedte: ongeveer 14 cm
Hoogte: ongeveer 15 cm
Materiaal: DROPS SAFRAN van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 22, lichtbruin (1 bal = 2 peperkoekmannetjes)
En gebruik: DROPS PARIS van Garnstudio
Een restje: kleur nr. 17, naturel
Een restje: kleur nr. 12, rood

DROPS HAAKNLD 4 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 20 v x 18 toeren = 10 x 10 cm met 2 draden Safran.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 1.49€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Begin elke toer met 1 l, haak v in elke v op de toer.

HAAK SAMEN:
Haak 1 v maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 st op haak), haak dan volgende v (of volgende 2 v op dezelfde manier) maar haal bij laatste doorhaling de draad door alle st op de haak = 1 v over.
----------------------------------------------------------

PEPERKOEKMANNETJE:
Haak het werk heen en weer vanaf bovenkant van hoofd, naar beneden tot en met de benen en haak dan de armen vanuit het lijf.
TOER 1: haak 5 l met 2 draden Safran en haaknld 4 mm, keer en haak 2 v in 2e l vanaf haak, 1 v in elke van de volgende 2 l, 2 v in laatste l = 6 v, keer het werk.
TOER 2: LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak 2 v in 1e v, 1 v in elke v tot er 1 v overblijft, 2 v in laatste v = 8 v, keer het werk.
TOER 3: haak 1 v in elke v = 8 v, keer het werk.
TOER 4: haak 2 v in 1e v, 1 v in elke v tot er 1 v overblijft, 2 v in laatste v = 10 v, keer het werk.
TOER 5-7: haak 1 v in elke v = 10 v, keer het werk.
TOER 8: haak de eerste 2 v samen, LEES HAAK SAMEN, 1 v in elke van de volgende 6 v, haak de laatste 2 v samen = 8 v, keer het werk.
TOER 9: haak de eerste 2 v samen, 1 v in elke van de volgende 4 v, haak de laatste 2 v samen = 6 v, keer het werk.
TOER 10: 3 l, 1 v in 2e l vanaf haak, 1 v in volgende l, 1 v in elke van de volgende 6 v = 8 v, keer het werk. Plaats 1 markeerder aan het begin van de toer (= schouder, arm begint hier later).
TOER 11: 3 l, 1 v in 2e l vanaf haak, 1 v in volgende l, 1 v in elke van de volgende 8 v = 10 v, keer het werk. Plaats 1 markeerder aan begin van toer (= schouder, arm begint hier later).
TOER 12-14: haak 1 v in elke v = 10 v, keer het werk.
TOER 15: haak 2 v in 1e v, 1 v in elke v tot er 1 v overblijft, 2 v in laatste v = 12 v, keer het werk.
TOER 16: haak 1 v in elke v = 12 v, keer het werk.
TOER 17: haak 2 v in 1e v, 1 v in elke v tot er 1 v overblijft, 2 v in laatste v = 14 v, keer het werk.
TOER 18-20: haak 1 v in elke v = 14 v, keer het werk.
Haak dan 1 been als volgt:
TOER 21: haak 1 v in elke van de eerste 5 v op de toer, haak de volgende 2 v samen = 6 v (7 v over op de andere kant van de toer), keer het werk.
TOER 22-24: haak 1 v in elke v = 6 v, keer het werk.
TOER 25: haak de eerste 2 v samen, 1 v in elke van de volgende 2 v, haak de laatste 2 v samen = 4 v, keer het werk.
TOER 26: haak alle v 2 aan 2 samen = 2 v, hecht af.
Herhaal TOER 21-26 aan de andere kant = nog 1 been.

ARM:
Wordt heen en weer gehaakt. Haak met 2 draden Safran 5 v (ongeveer 1 v in elke toer) vanaf markeerder op schouder aan een kant, keer het werk. Haak dan 5 toeren met 1 v in elke v (6 toeren v in totaal). Haak volgende toer als volgt: haak de eerste 2 v samen, 1 v in volgende v, haak de laatste 2 v samen = 3 v, keer het werk. Haak de 3 v samen = 1 v, hecht af. Haak op dezelfde manier op de andere arm.
Haak nog een peperkoekmannetje (= achterkant) op dezelfde manier.

OPHANGLUSJE:
Haak met rood Paris 1 hv in lus tussen de middelste 2 v op hoofd op de achterkant, haak dan ongeveer 12 cm l en eindig met 1 hv in dezelfde v, hecht af.

STRIK:
Wordt heen en weer gehaakt vanaf midden naar de zijkanten. Haak met rood Paris 2 l, * 3 v in eerst gehaakte l, keer het werk en haak 1 v in elke v = 3 v *, hecht af. Keer het werk en herhaal van *-* 1 keer - dus neem de andere kant van de strik, knip de draad af en houd 20 cm voor de afwerking. Haak hv met garen tot midden van strik, wikkel 2 keer om midden, trek de draad aan en zet vast.

AFWERKING:
Naai strik tussen hoofd en lijf op voorkant. Borduur met naturel Paris ogen en mond op hoofd, borduur met kleine steken aan de onderkant van de benen en aan de zijkant van de armen, maak 2 Franse knoopjes op lijf voor knopen – zie foto.
Plaats voorkant en achterkant op elkaar met, verkeerde kant tegen verkeerde kant, en haak ze samen met 2 draden Safran als volgt: haak 1 hv onder 1 arm door beide lagen, * 2 l, sla ongeveer 1 cm over, 1 hv in buitenste lusjes van kant st *, herhaal van *-* rondom hele peperkoekmannetje. Eindig met 1 hv in 1e l onder arm, hecht af.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Extra 0-999) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (9)

Dea 06.12.2018 - 16:02:

Scusate, non c'è più il video che faceva vedere come si realizza?

DROPS Design 06.12.2018 kl. 17:43:

Buonasera Dea, inoltriamo la sua richiesta alla casa madre. Buon lavoro!

Bettina 29.10.2018 - 14:41:

Ich habe den Lebkuchenmann gehäkelt sieht toll aus

Naomivannijnatten 25.10.2018 - 20:03:

Geen

Anna Winthher 26.09.2018 - 15:34:

Det er en rigtig sød lille kagemand. Jeg har farverne i Alpaca og vil forsøge med dobbelt garn :)

Laelia 17.12.2014 - 10:59:

Au moment de faire au autre bonhomme, faut-il refaire les bras et les jambes aussi ?

DROPS Design 17.12.2014 kl. 16:42:

Bonjour Laelia, on réalise effectivement 2 bonshommes identiques que l'on crochète ensuite ensemble (voir § "Assemblage" à la fin). Bon crochet!

Yvonne Felfalusi 30.10.2014 - 08:15:

Your pattern says that recommended yarn is Drops Safran no.22. How can it be that this yarns colour is not even close to that colour I see on the picture next to pattern? I do not mean it is another shade. It is another colour! !!Which kind of yarn and which coloure is that piece made of?

DROPS Design 30.10.2014 kl. 13:48:

Dear Mrs Felfalusi, there will always be a small difference with the picture of the color and picture where the model appears depending on the light when taking the picture. For any tip & advice about the colour, please contact your DROPS store. Happy crocheting!

Monika 14.12.2013 - 23:40:

Really beautiful :-))

Sylvie 14.12.2013 - 09:54:

Excellente idée !!!

Bettina 14.12.2013 - 05:22:

Lovely!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-999