DROPS Extra / 0-973

Daniel by DROPS Design

Gehaakte DROPS muts met rand en strepen van “Andes”. Maat 3-14 jaar, S - XL.

Trefwoorden: hoofddeksels, mutsen, strepen,
DROPS design: Model nr. an-019
Garengroep E
-----------------------------------------------------------
Maat: 3/5 jaar – 6/9 jaar – 10/14 jaar – S/M – L/XL
Hoofd omtrek: 50/52 – 52/54 – 54/56 – 58 – 60 cm
Materiaal:
DROPS ANDES van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 6928, koningsblauw
100 gr. kleur nr. 8112, ijsblauw
100 gr. kleur nr. 1101, wit

DROPS HAAKNLD 8 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 9 stk/v = 10 cm breed.

vanaf 5.30 € /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 5.30 € /100g
Bizzy Lizzy
Bestel
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 5.60 € /100g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 15.90€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang de eerste v op de toer door 1 l. Eindig met 1 hv in 1e l van het begin van de toer.
Vervang eerste stk op een stk toer door 3 l. Eindig met 1 hv in 3e l van het begin van de toer.

STREPEN:
Haak als volgt: * 1 toer v in wit, 1 toer v in ijsblauw, 1 toer v in marineblauw *, herhaal van *-*.

TIP VOOR HET HAKEN:
Wissel van kleur voor laatste hv op de toer voor een mooie overgang.

TIP VOOR HET MINDEREN:
* Steek de haak in de volgende st, haal de draad door*, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Wordt van boven naar beneden gehaakt. Haak 4 l met haaknld 8 mm en marineblauw, vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 10-10-10-12-12 stk in l-ring - LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN.
TOER 2: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 15-15-15-18-18 stk.
TOER 3: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met 1 stk in laatste stk = 22-22-22-27-27 stk.
TOER 4: * 1 stk in eerste stk, 2 stk in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer = 33-33-33-40-40 stk.
TOER 5: haak 1 stk in elke stk en meerder TEGELIJKERTIJD 6-8-10-5-8 stk gelijkmatig = 39-41-43-45-48 stk. Het meerderen is nu klaar en ga verder in de rondte met v en STREPEN - zie uitleg boven en lees TIP VOOR HET HAKEN. Haak tot het werk ongeveer 16-18-20-21-22 cm meet – pas zo aan dat de laatste toer met koningsblauw is. Haak nog een toer met koningsblauw en hecht dan af.

RAND:
Haak een klep middenvoor op de muts met marineblauw. Haak 1 v in elke van de middelste 16-18-18-20-22 v. Keer het werk, haak 1 l, haak de eerste 2 v samen – LEES TIP VOOR HET MINDEREN, haak 1 v in elke v tot er 2 v over zijn, haak de laatste 2 v samen = 14-16-16-18-20 v. Keer het werk, haak 1 l, haak de eerste 2 v samen, haak 1 v in elke v tot er 2 v over zijn, haak de laatste 2 v samen = 12-14-14-16-18 v. Hecht af.

Heeft u hulp nodig voor dit patroon?

Bedankt dat u een patroon van DROPS Design kiest. We zijn er trots op dat we patronen aanbieden die correct en makkelijk te volgen zijn. Alle patronen zijn uit het Noors vertaald en u kunt altijd het origineel patroon controleren (DROPS Extra 0-973) voor de afmetingen en de berekiningen.

Opmerkingen / Vragen (13)

Morin 05.12.2019 - 23:19:

Bonjour, Je suis en train de crocheter ce bonnet mais je constate qu'une fois avoir fait les augmentations en brides et en passant en MS mon rond gondole un peu. Auriez-vous des conseils pour éviter ceci ? Ou est-ce normal ? Merci.

DROPS Design 06.12.2019 kl. 08:30:

Bonjour Mme Morin, essayez de bien conserver la bonne tension, vos mailles serrées doivent être aussi larges que vos brides précédentes (= 9 brides = 9 mailles serrées = 10 cm de large). Bon crochet!

Mª Del Carmen 06.12.2018 - 15:31:

Buenas tardes. Qué cantidad de ovillos necesitaré para la talla más grande? Gracias por su atención. Un saludo.

DROPS Design 16.12.2018 kl. 22:45:

Hola MªDelCarmen. Los ovillos de Andes son de 100 gr, es decir, necesitarías 1 ovillo de cada calidad.

Marta 15.01.2016 - 12:53:

Buongiorno, vorrei s sapere quanta lana mi occorre se volessi fare il berretto di un solo colore. Grazie. Marta

DROPS Design 20.01.2016 kl. 13:32:

Buongiorno Marta, non possiamo darle una risposta certa, perchè il modello è progettato a strisce di diverso colore, però dovrebbero bastare 2 gomitoli. Buon lavoro!

Maarit 30.11.2015 - 17:55:

Millä silmukoilla pipo on tehty? Ohjeessa mielestäni ristiriitaisuuksia. Kuvan pipo mielestäni tehty ks ja ohjeessa puhutaan pylväistä kunnes lieri pitäisi taas tehdä kiinteisiin silmukoihin.

DROPS Design 02.12.2015 kl. 15:55:

Myssyn päälaki virkataan aluksi pylväin ja lisäyksin. Viidennen kerroksen jälkeen jatketaan virkkaamalla kiinteitä silmukoita. Lieri virkataan myös kiintein silmukoin.

Suzie 02.02.2015 - 04:22:

Merci pour la réponse j'ai maintenant compris. Maintenant je voudrais savoir si la laine est disponible au Québec sur un site français pour éviter de payer la douane....

DROPS Design 02.02.2015 kl. 13:18:

Bonjour Suzie, cliquez ici pour trouver la liste des distributeurs au Canada. Bon crochet!

Suzie 27.01.2015 - 21:17:

Bonjour, J'ai lu ce patron plusieurs fois et je ne comprends pas. Il est écrit que le point crochet pour ce bonnet se fait en brides (B) mais par contre que les rayures en couleurs contrastantes se font en mailles serrées...??? Pourriez-vous m'éclairer S.V.

DROPS Design 28.01.2015 kl. 10:44:

Bonjour Suzie, c'est exact, le bonnet se commence en brides, et quand on a le bon nombre de mailles, on continue en ms, en suivant les rayures. Bon crochet!

Hanne 10.12.2014 - 22:51:

In der Anleitung ist für die Maschenprobe angegeben, dass 9 fM=10cm. Für Größe S/M werden im Umfang lt. Anleitung 45 fM gehäkelt. Umgerechnet mit Hilfe drr Maschenprobe entspricht das 50cm und so groß bzw klein ist meine Mütze jetzt auch. Leider weit entfernt von den angestrebten und in der Anleitung angegebenen 56-58 cm. Wo kann der Fehler liegen? Vielen Dank für Ihre Hilfe.

DROPS Design 10.12.2014 kl. 23:50:

Sie haben keinen Fehler gemacht. Die Mützen sind in der Regel etwas enger als der Kopfumfang, dem sie passen sollen. So auch bei dieser Mütze, denn sonst würde sie zu locker sitzen, die Wolle (Andes) gibt ja noch etwas nach. Wenn die Mütze aber zu eng sein sollte, können Sie entweder die größere Größe häkeln oder einfach in der 5. Rd noch ein paar mehr M zunehmen.

Carmen 23.04.2014 - 16:32:

Buen día. La información que dan, les puede ir bien a muchas personas, pero otras cómo yó, preferimos los gráficos, pués con una sola mirada lo entendemos todo. Les agradecería tubieran éste comentarío en cuenta, pués me facilitarían mucho la labor. Un saludo. Carmen

VERGEZ 19.02.2014 - 17:25:

Bonjour, Merci de votre mail mais ça ne répond pas à ma question ! Je vais faire tricoter un bonnet et je n'y connais rien en laine. Voici ma question : je voudrais faire tricoter un bonnet à grosses cotes (pas du crochet) en pure laine ou laine + alpaga. Quelle est votre laine la plus élastique afin que le bonnet ne se détende pas ? Merci.

DROPS Design 19.02.2014 kl. 17:50:

Bonjour Mme Vergez, je vous invite à contacter un de nos détaillants par mail ou téléphone (cf liste pour leurs coordonnées), vous pourrez ainsi lui exposer ce que vous souhaitez et il pourra vous renseigner de façon plus personnelle. Bon tricot!

VERGEZ 18.02.2014 - 19:57:

Pour la réalisation d'un bonnet quelle laine (pure laine) me conseillez vous afin que le bonnet reste bien élastique et ne se détende pas ? Merci. Cordialement,

DROPS Design 19.02.2014 kl. 09:31:

Bonjour Mme Vergez, vous trouverez ici toutes nos laines classées par groupe (échantillon), et des conseils pour bien prendre soin de vos laines. À l'aide du moteur de recherches, vous pourrez ensuite trouver des modèles de bonnet correspondant à chaque groupe de fil à tricoter. Bon crochet!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-973