DROPS / 151 / 9

Adagio by DROPS Design

Kötött Drops kendő csipkemintával és bogyókkal, Kid-Silk fonalból.

Tagek: csipke, sál, stóla,

DROPS design: la-016
„A” fonalcsoport
--------------------------------------------------

Méretek:
blokkolás után a szélessége kb. 45 cm, hosszúsága kb. 170 cm

Alapanyagok:
DROPS LACE csipkefonal a Garnstudio-tól
100 g, 2020-as (light camel) árnyalat

DROPS KÖRKÖTŐTŰ – 60 vagy 80 cm hosszú, 3.5 mm-es

MEGJEGYZÉS A KÖTÉS SZOROSSÁGÁRÓL: 
Ezt a darabot kötés után beáztatjuk, és kifeszítjük/blokkoljuk, így a kötéspróba elérése nem feltétele a darab sikeres elkészítésének. De ahhoz, hogy tudjuk, mennyire szorosan vagy lazán dolgozunk, kössünk egy próbadarabot 3,5 mm-es kötőtűvel harisnyakötéssel. A próbadarabon mérve kb. 23 szem x 30 sornak 10 x 10 cm-nek kell lennie.

Másik fonalat szeretne használni? Próbálja ki a fonal-átváltónkat!
Megjegyzések (34)

70% alpaka, 30% selyem
minimum 1550.00 Ft /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 1550.00 Ft /50g
Kacskaringó Fonalbolt
Rendelés
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 1550.00 Ft /50g
Ehhez a darabhoz, megvásárolhatja a fonalat már 3100Ft. Olvasson tovább.
LUSTAKÖTÉS:
Síkban kötve minden szem sima minden sorban. 2 sor = egy borda

MINTA:
Lásd az A.1-es és az A.2-es ábrát. Az ábrák a minta minden sorát a színoldal felől mutatják.

BOGYÓ:
1. sor (= színe): Kössünk egy szembe 7 szemet a következő módon: ugyanabba a szembe öltve *1 sima, 1 rh*, ismételjük a *-* közötti részt összesen háromszor, majd egy simával fejezzük be.
Fontos, hogy a szemeket lazán kössük (körülbelül egy cm hosszan).
2. sor (= visszája): Az előző sorban ugyanabba a szembe öltött hét szemet kössük össze fordítottan.
Ha a szemeket túl szorosan kötöttük, nehéz lesz mind a hetet egyszerre összekötni.
--------------------------------------------------

KENDŐ:
Körkötőtűn kötjük, oda-vissza.
A kezdéshez szedjünk fel 105 szemet a 3,5 mm-es körkötőtűvel a Lace fonalból. Egy sort (visszája) simán lekötünk.
A következő sor (színe): 3 szem lustakötéssel (lásd a fenti magyarázatot), A.1AA (= 13 szem), A.1BB a következő 80 szemen, A.1CC (= 6 szem), majd 3 szem lustakötéssel fejezzük be a sort. Amikor az AA, BB, CC mintát is lekötöttük, 81 szemnek kell a kötőtűn lennie.
Következő sor: 3 szem lustakötéssel (lásd a fenti magyarázatot), A.1A (= 9 szem), A.1B a következő 60 szemen, A.1 C (= 6 szem) majd 3 szem lustakötéssel fejezzük be a sort. Folytassuk így, amíg az A.1-es minta minden sorát megkötöttük, visszája sorral fejezzük be.
Ezután kössünk sima szemekkel 5 sort, majd fordított szemekkel egy sort a visszáján.
Következő sor (színe): 3 szem lustakötéssel, A.2A (= 5 szem), A.2B a következő 64 szemen, A.2C (= 6 szem), majd 3 szem lustakötéssel fejezzük be a sort. Folytassuk a fentieknek megfelelően, amíg a darabunk körülbelül 75 cm-es lesz, és az A.2-es ábra minden sorát megkötöttük.
Most kössünk 4 sort simán.
Csúsztassunk minden szemet szemtartóra.
Kössünk ugyanilyen módon egy másik darabot.

ÖSSZEÁLLÍTÁS:
Szemenként öltsük/varrjuk össze a két darabot.

BLOKKOLÁS:
Tegyük a kendőt kézmeleg vízbe, és hagyjuk ázni, amíg alaposan be nem szívja a vizet. Óvatosan nyomkodjuk ki a vizet a kendőből, de ne csavarjuk. Tekerjük a kendőt egy törölközőbe, és nyomkodjuk ki belőle a vizet. Tegyük a kendőt szőnyegre, vagy matracra, és óvatosan húzzuk ki a megfelelő méretre, majd feszítsük ki, és tűzzük le a sarkokat/csúcsokat gombostűkkel. Hagyjuk teljesen megszáradni.
A blokkolást minden mosás után meg kell ismételni!

Diagram

= a színén sima, a visszáján fordított
= 1 ráhajtás két szem között
= 1 szemet simán átemelünk a jobb tűre, két szemet simán összekötünk, az átemelt szemen áthúzzuk az összekötött szemet
= két szemet simán összekötünk
= 1 szemet simán átemelünk, 1 sima, az átemelt szemen áthúzzuk a simán lekötött szemet
= bogyó - lásd feljebb

Megjegyzések (34)

Hagyjon megjegyzést!

Saskia 05.03.2018 - 10:40:

Bij het breien van patroon A.1 A en A.1 C: in rij 3 heb je toch meer steken in het A-gedeelte, gezien je een omslag hebt gemaakt in rij 1 ? Het is wel om in C waar je een andere omslag maakt om de mindering van 2st te compenseren van A (slechts 1 omslag), maar neem je dan 1 st weg van A1.B B? Dan trekt de tekening toch schuin?

DROPS Design 05.03.2018 kl. 19:35:

Hallo Saskia, Over de hele toer gezien heb je in totaal steeds hetzelfde aantal steken, waarbij C en A elkaar compenseren. Je kunt gewoon het patroon blijven volgen en als je aan het breien bent dan zul je zien dat het goed komt.

Patricia 30.07.2017 - 02:34:

Bonjour, Peut on la faire en un seul morceau au lieu de faire deux identiques ? Cordialement

DROPS Design 31.07.2017 kl. 11:03:

Bonjour Patricia, cette étole se tricote en 2 parties identiques, en commençant à chaque fois par les extrémités pour que le motif soit identique des 2 côtés. On assemble ensuite les mailles des 2 parties entre elles au milieu. Bon tricot!

Angelique 06.10.2015 - 11:18:

Bonjour, j'aimerais savoir si le schéma ne représente que les rangs endroits ! merci

DROPS Design 06.10.2015 kl. 11:34:

Bonjour Angélique, tous les rangs sont représentés dans les diagrammes: ceux sur l'endroit (à lire de droite à gauche en commençant en bas à droite) et ceux sur l'envers (à lire de gauche à droite). Bon tricot!

Lulu 25.07.2015 - 21:41:

Comment agrandir la largeur de l'étole?

DROPS Design 27.07.2015 kl. 17:38:

Bonjour Lulu, calculez la largeur souhaitée en ajoutant 1 motif A.1BB / A.1B (= 12 m) en plus par motif supplémentaire en largeur souhaité. Vérifiez bien que vous pourrez ensuite avoir un nombre de mailles correct pour tricoter A.2. Bon tricot!

Nora 17.06.2015 - 20:21:

After "A.1 has been worked 1 time vertically (last row = from WS), then K 5 rows and P 1 row from WS" mean? I thought that I ended on a RS after A.1 is worked. I'm having trouble understanding what "(last row = from WS)" means. I understand I K 5 rows and then P 1 row, but if I do that, won't I end up starting the A.2 section on a WS? Please help!

DROPS Design 19.06.2015 kl. 09:14:

Dear Nora, after A.1 work last row from WS, then K 5 row (1st from RS, last from RS), then P 1 row from WS and start A.2. Happy knitting!

Ági 18.04.2015 - 22:02:

A bogyó kötésénél a visszája sorban össze kell kötni a 7 szemet?

DROPS Design 06.11.2016 kl. 14:31:

Kedves Ági! Igen a bogyó kötésénél mind a 7 szemet egyszerre kötjük össze, fordítottan.

Theresa 26.03.2015 - 23:33:

After A1 is completed, does "K5 rows" mean knit all in garter stitch, or knit on RS and purl on WS?

DROPS Design 30.03.2015 kl. 14:14:

Dear Theresa, after A.1 you work a total of 5 K rows = 5 rows in garter st (= Knit all rows), then P 1 row from WS. Happy knitting!

Maite Shazar 01.11.2014 - 21:25:

J'aimerais élargir cette étole quels points dois-je répéter? pour la faire le double de largeur environ? merci

DROPS Design 03.11.2014 kl. 09:16:

Bonjour Mme Shazar, pour élargir l'écharpe, montez 16 m supplémentaires pour chaque motif de A.1BB / A.1 en plus en largeur. Bon tricot!

Liv 30.10.2014 - 02:28:

Thanks, I read the instructions through many times until it finally clicked that I could divide them into three parts , for the three different diagrams, then what you said makes sense and I am able to move forward

Liv 29.10.2014 - 11:12:

How do you get from 105 stitches from the second row to 81 for the 3rd row? I followed the diagrams as instructed and only got a decrease of 12 which takes it to 93 having done AA 13stitches once, BB -5 times = 80 stitches and CC once with 3garter at beginning and end.

DROPS Design 29.10.2014 kl. 12:27:

Dear Liv, you decrease a total of 4 sts in A.1 AA and 4 sts in each of the 5 repeats of A.1BB, so that you decrease a total of 4 + (5x4) = 24 sts. You started with 105 sts - 24 sts dec = 81 sts. Happy knitting!

Post a comment to pattern DROPS 151-9