DROPS / 151 / 9

Adagio by DROPS Design

Nypyllinen DROPS pitsineulehuivi ”Lace”-langasta.

DROPS Design: Malli nro la-016
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Leveys (silitettynä): n. 45 cm
Pituus (silitettynä): n. 170 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS LACE:
100 g nro 2020, vaalea kameli

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3,5. HUOM! Lue neuletiheys alla.

NEULETIHEYS:
Tämä neule pingotetaan myöhemmin mittoihinsa, joten neuletiheys ei ole niin tärkeä. On kuitenkin hyvä tarkistaa, ettei neulota liian löyhää/kireää. Tee sileäneuleinen mallitilkku puikoilla nro 3,5 ja tarkista, että saat seuraavan neuletiheyden: n. 23 s x 30 krs = 10 x 10 cm.

alkaen 6.00 € /50g
DROPS Lace uni colour DROPS Lace uni colour 6.00 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lace mix DROPS Lace mix 6.00 € /50g

Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

NYPPY:
1. krs (oikea puoli): Neulo samaan silmukkaan 7 silmukkaa seuraavasti: *1 o, 1 langankierto*, toista *-* yht. 3 kertaa ja neulo lopuksi 1 o = 7 s. On tärkeää, että s:t vedetään n. 1 cm:n pituisiksi.
2. krs (nurja puoli): Neulo kaikki 7 s nurin yhteen. Mikäli s:t eivät olet riittävän löyhiä, niiden yhteen neulominen voi vaikeentua.
---------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo 105 s pyöröpuikolle nro 3,5 Lace-langalla. Neulo 1 krs oikein nurjalta puolelta. Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 3 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), A.1AA, (= 13 s), neulo seuraavilla 80 s:lla mallineuletta piirroksen A.1BB mukaisesti, A.1CC (= 6 s ), neulo lopuksi 3 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset AA, BB ja CC loppuun, työssä on 81 s. Seuraava krs neulotaan näin: 3 s AINAOIKEAA (ks. selitys yllä), A.1A (= 9 s), neulo seuraavilla 60 s:lla mallineuletta piirroksen A.1B mukaisesti, A.1C (= 6 s), neulo lopuksi 3 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut piirroksen A.1 loppuun (viimeinen krs = oikea puoli). Neulo sitten 4 krs oikein ja 1 krs nurin nurjalta puolelta. Jatka neulomalla seuraavasti (1. krs = oikea puoli): 3 s ainaoikeaa, A.2A (= 5 s), neulo seuraavilla 64 s:lla mallineuletta piirroksen A.2B mukaisesti, A.2C (= 6 s) ja neulo lopuksi 3 s ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan, kunnes työn pituus on n. 75 cm ja olet neulonut kokonaisen piirroksen A.2 mallikerran loppuun. Neulo sitten kaikilla silmukoilla 4 krs oikein. Siirrä kaikki s:t apulangalle. Neulo toinen osa samoin.

VIIMEISTELY:
Silmukoi kappaleet yhteen.

PINGOTUS:
Laita huivi haaleaan veteen ja odota, kunnes se on läpimärkä. Purista varovasti vesi pois (älä väännä). Laita sitten huivi pyyheliinan sisään ja rullaa pyyheliinaa. Purista lisää vettä pois, kunnes huivi on vain hieman kostea.
Aseta neule mittoihinsa sopivalle alustalle ja kiinnitä nuppineuloin. Anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 07.11.2016
Huivi:...Jatka neulomista tähän tapaan, kunnes olet neulonut piirroksen A.1 loppuun (viimeinen krs = oikea puoli). Neulo sitten 4 krs oikein ja 1 krs nurin nurjalta puolelta....

= nyppy (ks. selitys yllä)

Maria Törnblom 21.07.2019 - 11:08:

Efter A1 skall det stickas 4 räta varv och då blir kanten likadan som i resten av mönstret, men på det aviga varvet blir kanten annorlunda. Ska det inte alltid vara 3 räta maskor i varje kant?

DROPS Design 22.08.2019 kl. 09:28:

Hej. Jag tror att det är tänkt att kanten ska vara likadan som tidigare (dvs i 3 m i rätstickning). Lycka till!

Sylvi 11.12.2018 - 16:54:

Oje .....mit brille wäre es nicht passiert :) . ganz lieben dank für den hinweis . grüße von mir

Sylvi 11.12.2018 - 14:44:

Adagio by DROPS Design hallo , würde gerne mal wissen was der schrägstrich nach links bzw.rechts über zwei maschen zubedeuten hat bei A.1 . wäre sehr nett wenn ich da eine erklärung zu bekäme . mfg sylvi

DROPS Design 11.12.2018 kl. 15:22:

Liebe Sylvi, diese beiden Symbolen finden Sie unter Diagram Text: 4. und 5. Symbol - 4. = 2 M re zusammen, 5. = 1 M re abheben, 1 M re stricken, die abgehobene Masche überziehen. Viel Spaß beim stricken!

Saskia 05.03.2018 - 10:40:

Bij het breien van patroon A.1 A en A.1 C: in rij 3 heb je toch meer steken in het A-gedeelte, gezien je een omslag hebt gemaakt in rij 1 ? Het is wel om in C waar je een andere omslag maakt om de mindering van 2st te compenseren van A (slechts 1 omslag), maar neem je dan 1 st weg van A1.B B? Dan trekt de tekening toch schuin?

DROPS Design 05.03.2018 kl. 19:35:

Hallo Saskia, Over de hele toer gezien heb je in totaal steeds hetzelfde aantal steken, waarbij C en A elkaar compenseren. Je kunt gewoon het patroon blijven volgen en als je aan het breien bent dan zul je zien dat het goed komt.

Patricia 30.07.2017 - 02:34:

Bonjour, Peut on la faire en un seul morceau au lieu de faire deux identiques ? Cordialement

DROPS Design 31.07.2017 kl. 11:03:

Bonjour Patricia, cette étole se tricote en 2 parties identiques, en commençant à chaque fois par les extrémités pour que le motif soit identique des 2 côtés. On assemble ensuite les mailles des 2 parties entre elles au milieu. Bon tricot!

Angelique 06.10.2015 - 11:18:

Bonjour, j'aimerais savoir si le schéma ne représente que les rangs endroits ! merci

DROPS Design 06.10.2015 kl. 11:34:

Bonjour Angélique, tous les rangs sont représentés dans les diagrammes: ceux sur l'endroit (à lire de droite à gauche en commençant en bas à droite) et ceux sur l'envers (à lire de gauche à droite). Bon tricot!

Lulu 25.07.2015 - 21:41:

Comment agrandir la largeur de l'étole?

DROPS Design 27.07.2015 kl. 17:38:

Bonjour Lulu, calculez la largeur souhaitée en ajoutant 1 motif A.1BB / A.1B (= 12 m) en plus par motif supplémentaire en largeur souhaité. Vérifiez bien que vous pourrez ensuite avoir un nombre de mailles correct pour tricoter A.2. Bon tricot!

Nora 17.06.2015 - 20:21:

After "A.1 has been worked 1 time vertically (last row = from WS), then K 5 rows and P 1 row from WS" mean? I thought that I ended on a RS after A.1 is worked. I'm having trouble understanding what "(last row = from WS)" means. I understand I K 5 rows and then P 1 row, but if I do that, won't I end up starting the A.2 section on a WS? Please help!

DROPS Design 19.06.2015 kl. 09:14:

Dear Nora, after A.1 work last row from WS, then K 5 row (1st from RS, last from RS), then P 1 row from WS and start A.2. Happy knitting!

Ági 18.04.2015 - 22:02:

A bogyó kötésénél a visszája sorban össze kell kötni a 7 szemet?

DROPS Design 06.11.2016 kl. 14:31:

Kedves Ági! Igen a bogyó kötésénél mind a 7 szemet egyszerre kötjük össze, fordítottan.

Theresa 26.03.2015 - 23:33:

After A1 is completed, does "K5 rows" mean knit all in garter stitch, or knit on RS and purl on WS?

DROPS Design 30.03.2015 kl. 14:14:

Dear Theresa, after A.1 you work a total of 5 K rows = 5 rows in garter st (= Knit all rows), then P 1 row from WS. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 151-9