DROPS / 151 / 9

Adagio by DROPS Design

Gebreide DROPS omslagdoek met kantpatroon en bobbels van ”Lace”.

Trefwoorden: kantpatroon, sjaal, stola,

DROPS design: Model nr. la-016
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Breedte: ongeveer 45 cm na het opspannen
Lengte: ongeveer 170 cm na het opspannen
Materiaal: DROPS LACE van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 2020, licht camel

DROPS RONDBREINLD (60 of 80 cm) 3.5 mm – LET OP! Lees over de stekenverhouding onder.

STEKENVERHOUDING:
Deze omslagdoek wordt nat gemaakt en opgerekt tot de juiste maat na het breien. De stekenverhouding is niet zo belangrijk, maar om een idee te krijgen wanneer u te los of te vast breit, kunt u ongeveer een stekenverhouding aanhouden van 23 st x 30 nld in tricotst met nld 3.5 mm = ongeveer 10 x 10 cm.
---------------------------------------------------------

Opmerkingen (36)

Zie telpatronen A.1 en A.2. De telpatronen geven de goede kant van het werk weer. Zowel de heengaande als de teruggaande naalden zijn weergegeven.

BOBBEL:
Nld 1 (goede kant): Brei 7 st in 1 st als volgt: * 1 st r, 1 omsl *, herhaal van *-* in totaal 3 keer en eindig met 1 st r = 7 st. het is belangrijk deze st zeer losjes te maken (ongeveer 1 cm lang).
Nld 2 (verkeerde kant): brei deze 7 st av samen. Als u de st op de eerste nld niet los genoeg maakt, zal dit heel lastig zijn.
---------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld.
Zet losjes 105 st op met rondbreinld 3.5 mm en Lace en brei 1 nld recht aan de verkeerde kant. Brei volgende nld als volgt aan de goede kant: 3 st in RIBBELST – zie uitleg boven, A.1AA (= 13 st), A.1 BB over de volgende 80 st, A.1 CC (= 6 st), eindig met 3 st in ribbelst. Als AA, BB en CC klaar zijn, staan er 81 st op de nld. Brei de volgende nld als volgt: 3 st in RIBBELST – zie uitleg boven, A.1 A (= 9 st), A.1 B over de volgende 60 st, A.1 C (= 6 st) en eindig met 3 st in ribbelst. Ga zo verder tot A.1 een keer in de hoogte is gebreid (laatste nld = aan de goede kant), brei dan 4 nld recht en brei 1 nld av aan de verkeerde kant. Brei dan als volgt aan de goede kant: 3 st in ribbelst, A.2A (= 5 st), A.2 B over de volgende 64 st, A.2 C (= 6 st) en eindig met 3 st in ribbelst. Ga zo verder tot het werk ongeveer 75 cm meet, pas zo aan dat een hele herhaling van A.2 is gebreid in de hoogte. Brei nu 4 nld recht over alle st. Zet alle st op een hulpdraad. Brei nog een deel op dezelfde manier.

AFWERKING:
Maas of naai de 2 delen samen st voor st (met maassteken/kitchener st).

Leg de omslagdoek op een matras of tapijt – rek op tot de juiste maat en zet vast met spelden. Laat de omslagdoek drogen. Herhaal dit opspannen iedere keer als de omslagdoek gewassen is.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 07.11.2016
OMSLAGDOEK:...Ga zo verder tot A.1 een keer in de hoogte is gebreid (laatste nld = aan de goede kant), brei dan 4 nld recht en brei 1 nld av aan de verkeerde kant...

= bobbel - zie uitleg boven

Sylvi 11.12.2018 - 16:54:

Oje .....mit brille wäre es nicht passiert :) . ganz lieben dank für den hinweis . grüße von mir

Sylvi 11.12.2018 - 14:44:

Adagio by DROPS Design hallo , würde gerne mal wissen was der schrägstrich nach links bzw.rechts über zwei maschen zubedeuten hat bei A.1 . wäre sehr nett wenn ich da eine erklärung zu bekäme . mfg sylvi

DROPS Design 11.12.2018 kl. 15:22:

Liebe Sylvi, diese beiden Symbolen finden Sie unter Diagram Text: 4. und 5. Symbol - 4. = 2 M re zusammen, 5. = 1 M re abheben, 1 M re stricken, die abgehobene Masche überziehen. Viel Spaß beim stricken!

Saskia 05.03.2018 - 10:40:

Bij het breien van patroon A.1 A en A.1 C: in rij 3 heb je toch meer steken in het A-gedeelte, gezien je een omslag hebt gemaakt in rij 1 ? Het is wel om in C waar je een andere omslag maakt om de mindering van 2st te compenseren van A (slechts 1 omslag), maar neem je dan 1 st weg van A1.B B? Dan trekt de tekening toch schuin?

DROPS Design 05.03.2018 kl. 19:35:

Hallo Saskia, Over de hele toer gezien heb je in totaal steeds hetzelfde aantal steken, waarbij C en A elkaar compenseren. Je kunt gewoon het patroon blijven volgen en als je aan het breien bent dan zul je zien dat het goed komt.

Patricia 30.07.2017 - 02:34:

Bonjour, Peut on la faire en un seul morceau au lieu de faire deux identiques ? Cordialement

DROPS Design 31.07.2017 kl. 11:03:

Bonjour Patricia, cette étole se tricote en 2 parties identiques, en commençant à chaque fois par les extrémités pour que le motif soit identique des 2 côtés. On assemble ensuite les mailles des 2 parties entre elles au milieu. Bon tricot!

Angelique 06.10.2015 - 11:18:

Bonjour, j'aimerais savoir si le schéma ne représente que les rangs endroits ! merci

DROPS Design 06.10.2015 kl. 11:34:

Bonjour Angélique, tous les rangs sont représentés dans les diagrammes: ceux sur l'endroit (à lire de droite à gauche en commençant en bas à droite) et ceux sur l'envers (à lire de gauche à droite). Bon tricot!

Lulu 25.07.2015 - 21:41:

Comment agrandir la largeur de l'étole?

DROPS Design 27.07.2015 kl. 17:38:

Bonjour Lulu, calculez la largeur souhaitée en ajoutant 1 motif A.1BB / A.1B (= 12 m) en plus par motif supplémentaire en largeur souhaité. Vérifiez bien que vous pourrez ensuite avoir un nombre de mailles correct pour tricoter A.2. Bon tricot!

Nora 17.06.2015 - 20:21:

After "A.1 has been worked 1 time vertically (last row = from WS), then K 5 rows and P 1 row from WS" mean? I thought that I ended on a RS after A.1 is worked. I'm having trouble understanding what "(last row = from WS)" means. I understand I K 5 rows and then P 1 row, but if I do that, won't I end up starting the A.2 section on a WS? Please help!

DROPS Design 19.06.2015 kl. 09:14:

Dear Nora, after A.1 work last row from WS, then K 5 row (1st from RS, last from RS), then P 1 row from WS and start A.2. Happy knitting!

Ági 18.04.2015 - 22:02:

A bogyó kötésénél a visszája sorban össze kell kötni a 7 szemet?

DROPS Design 06.11.2016 kl. 14:31:

Kedves Ági! Igen a bogyó kötésénél mind a 7 szemet egyszerre kötjük össze, fordítottan.

Theresa 26.03.2015 - 23:33:

After A1 is completed, does "K5 rows" mean knit all in garter stitch, or knit on RS and purl on WS?

DROPS Design 30.03.2015 kl. 14:14:

Dear Theresa, after A.1 you work a total of 5 K rows = 5 rows in garter st (= Knit all rows), then P 1 row from WS. Happy knitting!

Maite Shazar 01.11.2014 - 21:25:

J'aimerais élargir cette étole quels points dois-je répéter? pour la faire le double de largeur environ? merci

DROPS Design 03.11.2014 kl. 09:16:

Bonjour Mme Shazar, pour élargir l'écharpe, montez 16 m supplémentaires pour chaque motif de A.1BB / A.1 en plus en largeur. Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS 151-9