DROPS / 146 / 14

Cassiopeia by DROPS Design

Gehaakte DROPS halsketting van "Cotton Viscose".

Trefwoorden: cirkel, kettingen,

DROPS design: Model nr. n-150
Garengroep A
-----------------------------------------------------------
Maten:
Grote cirkel: 8 cm in diameter.
Kleine cirkel: 5 cm in diameter.
Materiaal:
DROPS COTTON VISCOSE van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 02, naturel

DROPS HAAKNLD 3 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van een kleine cirkel = 5 cm in diameter.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (36)

Instructies voor het patroon

BLOEM:
Haak 5 l en vorm een ring met 1 hv in 1e l - zie telpatroon A.1.
TOER 1: haak 2 l (vervangt 1e hstk). Haak dan 9 hstk in l-ring = 10 hstk.
Haak dan heen en weer als volgt: 1 l, 1 hv in eerste hstk, 9 l, 1 hv in hetzelfde hstk, * 1 hv in elke van volgende 2 hstk, 9 l, 1 hv in hetzelfde hstk *, herhaal van *-* nog 3 keer (=5 l-lussen). Haak 2 l (vervangt eerste hstk). Haak in l-lus: 3 hstk, 2 stk, 2 dstk, 2 stk, 4 hstk, 1 hv in volgende hv van vorige toer. Zie telpatroon A.2.
Haak in volgende 4 l-lussen als volgt: 4 hstk, 2 stk, 2 dstk, 2 stk, 4 hstk, 1 hv in volgende hv van vorige toer = 5 blaadjes.

PATROON:
Zie telpatroon A.1-5.
----------------------------------------------------------

HALSKETTING:
Haak eerst middelste cirkel van halsketting, haak dan de cirkels aan zijkanten hiervan.
GROTE CIRKEL:
Haak 12 l met haaknld 3 mm en vorm een ring met 1 hv in eerste l - zie telpatroon A.5.
TOER 1: haak 2 l (vervangt 1e hstk), 19 hstk in l-ring = 20 hstk. Eindig met 1 hv in 2e l.
TOER 2: haak 3 l (vervangt 1e stk), 1 stk in 1e hstk, 2 stk in elk hstk op toer = 40 stk op toer. Eindig met 1 hv in 3e l.
TOER 3: haak 4 l (vervangt 1e dstk), 1 dstk in 1e stk, * 1 dstk in volgende stk, 2 dstk in volgende stk *, herhaal van *-* de hele toer (haak 3 dstk over 2 stk) = 60 dstk op toer. Eindig met 1 hv in 4e l.

Haak dan als volgt: haak in 1e dstk een BLOEM - zie uitleg boven. Ga na laatste toer op bloem verder en haak langs grote cirkel met verkeerde kant naar u toe als volgt: haak 1 hv LOSJES in achterste lus van elke van volgende 10 dstk, 9 l, 1 hv LOSJES in achterste lus van hetzelfde dstk als laatste hv. Keer het werk en haak aan goede kant in l-lus als volgt: 4 hstk, 2 stk, 2 dstk, 2 stk, 4 hstk - zie telpatroon A.2. Haak dan 1 hv LOSJES in achterste lus van elke van volgende 20 dstk. Haak BLOEM - zie uitleg boven. Ga na laatste toer op bloem verder en haak in cirkel met verkeerde kant naar u toe als volgt: haak 1 hv LOSJES in achterste lus van elke van volgende 20 dstk, 9 l, 1 hv LOSJES in achterste lus van hetzelfde dstk als laatste hv. Keer het werk en haak aan goede kant in l-lus als volgt: 4 hstk, 2 stk, 2 dstk, 2 stk, 4 hstk - zie telpatroon A.2. Haak dan met verkeerde kant naar u toe als volgt: 1 hv LOSJES in achterste lus van elke van de volgende dstk. Knip de draad af en zet vast.

KLEINE CIRKEL NR. 1 (LINKERKANT):
Haak 12 l met haaknld 3 mm en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 2 l (vervangt 1e hstk), 19 hstk in l-ring = 20 hstk.
Eindig met 1 hv in 2e l - zie telpatroon A.3.
TOER 2: haak 4 l (vervangt 1e dstk), 1 dstk in 1e hstk, 2 dstk in elke van volgende 6 hstk. Verbind dan cirkel met grote cirkel als volgt: haak 1 hv tussen dstk op blaadje aan linkerkant van grote cirkel. Haak 2 dstk in elke van volgende 3 hstk op kleine cirkel, 1 hv tussen dstk op 1e blaadje op bloem. Haak 2 dstk in elke van volgende 3 hstk op kleine cirkel, 1 hv tussen dstk op 2e blaadje op bloem.
Haak 2 dstk in elke van volgende hstk op kleine cirkel = 40 dstk. Eindig met 1 hv in 4e l.
Haak dan heen en weer als volgt:
TOER 1: haak * 1 l, 1 v in volgende dstk, 6 l, 1 hv in dezelfde v *, herhaal van *-* nog 3 keer (= 4 keer in totaal) = 4 blaadjes.
Zie telpatroon A.4.
TOER 2: haak als volgt in eerste l-lus: 2 l (vervangt eerste hstk), 3 hstk, 2 stk, 4 hstk, 1 hv in l van vorige toer. Haak in volgende 3 l-lussen als volgt: 4 hstk, 2 stk, 4 hstk, 1 hv in l van vorige toer = 4 blaadjes. Knip de draad af en zet vast.

KLEINE CIRKEL NR. 2 (LINKERKANT):
Haak als kleine cirkel nr. 1 maar haak 2e toer als volgt:
Haak 4 l (vervangt 1e dstk), 1 dstk in 1e hstk, 2 dstk in elke van volgende 8 hstk. Verbind dan kleine cirkel nr. 1 en 2 als volgt: Haak 1 hv tussen stk op 2e blaadje op kleine cirkel nr. 1. Haak 2 dstk in elke van volgende 3 hstk op cirkel nr. 2, 1 hv tussen stk op 1e blaadje op kleine cirkel nr. 1. Haak 2 dstk in elke van volgende hstk op nr. 2 = 40 dstk. Eindig met 1 hv in 4e l. Haak dan als kleine cirkel nr. 1.

KLEINE CIRKEL NR. 3 (RECHTERKANT):
Haak als kleine cirkel nr. 1 maar haak 2e toer als volgt:
Haak 4 l (vervangt 1e dstk), 1 dstk in 1e hstk, 2 dstk in elke van de volgende 8 hstk. Verbind dan cirkel met grote cirkel als volgt: Haak 1 hv tussen dstk op 4e blaadje op bloem. Haak 2 dstk in elke van volgende 3 hstk op kleine cirkel, 1 hv tussen dstk op 5e blaadje op bloem. Haak 2 dstk in elke van de volgende 3 hstk op kleine cirkel, 1 hv tussen dstk in blaadje op rechterkant van grote cirkel.
Haak 2 dstk in elke van de volgende hstk op kleine cirkel = 40 dstk. Eindig met 1 hv in 4e l. Haak dan als kleine cirkel nr. 1.

KLEINE CIRKEL NR. 4 (RECHTERKANT):
Haak als kleine cirkel nr. 1 maar haak 2e toer als volgt:
Haak 4 l (vervangt 1e dstk), 1 dstk in 1e hstk, 2 dstk in elke van volgende 10 hstk. Verbind dan cirkel met kleine cirkel nr. 3 als volgt: haak 1 hv tussen stk op 4e blaadje op kleine cirkel nr. 3. Haak 2 dstk in elke van de volgende 3 hstk op kleine cirkel nr. 4, 1 hv tussen stk op 3e blaadje op kleine cirkel nr. 3. Haak 2 dstk in elke van volgende hstk op kleine cirkel nr. 4 = 40 dstk. Eindig met 1 hv in 4e l. Haak dan als kleine cirkel nr. 1.

KETTING:
Haak aan elk uiteinde van de halsketting een ketting van l van ongeveer 36 cm. Begin met 1 hv door buitenkant van blaadje middenvoor op cirkel nr. 2 en 4. Knip de draad af en zet vast.

= hstk
= stk
= dstk

Opmerkingen (36)

Plaats uw opmerking!

Lala 28.04.2014 - 15:20:

Bonjour, j'essaye de faire ce modèle et cela fait 3 fois que je recommence car mon premier cercle gondole et pourtant j'ai bien suivi les explications. Aurait-il pas un erreur dans les explications ?

DROPS Design 28.04.2014 kl. 16:02:

Bonjour Lala, avez-vous pensé à essayer de commencer par un rond magique ? cf vidéo ci-dessous. Bon crochet!

Anteide 04.05.2013 - 17:31:

Hat mir Spaß gemacht. Allerdings habe ich den hinteren Teil auch noch etwas attraktiver gemacht, drei Reihen und noch 3 kleine Rosetten.

Lea 03.02.2013 - 18:33:

Andekas lahendus kaelusele.

Ljubica 25.01.2013 - 01:07:

Beautiful

May 17.01.2013 - 16:58:

Super mooi, en nog leuker om te maken.

Elena 15.01.2013 - 16:14:

Muy original

Candau 13.01.2013 - 13:00:

Modele très original mais quelques pointes de couleur vives auraient sublime ce modele

Hoferlin 13.01.2013 - 06:19:

Super beau a retenir

Inger Alderblad 05.01.2013 - 23:06:

Kul att se ett vackert halsmycke

Mpze 03.01.2013 - 01:52:

Bijoux de peau

Laat een opmerking achter voor DROPS 146-14